Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W tyskiej fabryce w pierwszym półroczu br. wyprodukowano blisko 10,3 tys. więcej aut modeli FCA (Fiat 500, Abarth 500 i Lancia Ypsilon) niż w tym samym czasie przed rokiem. Ogółem z linii produkcyjnej do połowy 2016 roku zjechało blisko 152,5 tys. samochodów tych trzech modeli (wzrost o ponad 7,2 proc.).
Wiodącym modelem tyskiego zakładu pozostaje Fiat 500, którego w pierwszym półroczu wyprodukowano 100,9 tys. egzemplarzy, tylko nieznacznie mniej niż przed rokiem. Zauważalnie wzrosła natomiast produkcja dwóch innych modeli: Lanci Ypsilon (o ponad 10,7 tys., do prawie 43,2 tys. aut) i Abartha 500 (o 1,8 tys., do ponad 8,4 tys. sztuk).
Druga zlokalizowana w woj. śląskim fabryka samochodów – zakład General Motors w Gliwicach – ma w tym roku szansę na osiągnięcie rekordowej produkcji, jeżeli utrzyma się wzrostowy trend widoczny w pierwszym półroczu, kiedy wyprodukowano blisko 8,3 proc. samochodów więcej niż do połowy ubiegłego roku.
Od początku roku do końca czerwca z linii produkcyjnej w Gliwicach zjechało ponad 109 tys. nowych aut, wobec przeszło 100,7 tys. w tym samym okresie przed rokiem.
Wiosną tego roku przedstawiciele GM informowali, że koncern otrzymał ponad 150 tys. zamówień na wytwarzany głównie w Gliwicach model Astra piątej generacji; właśnie ten model jest motorem wzrostu produkcji w śląskim zakładzie.
W lutym ub. roku w Gliwicach rozpoczęto produkcję Holdenów Astra i Cascada, przeznaczonych na eksport do Australii i Nowej Zelandii. W listopadzie 2015 r. ruszyła w Gliwicach produkcja Buicka Cascady, przeznaczonego na rynek Ameryki Północnej. (PAP)
mab/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.07.2016, 11:49 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |