Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ostatnim dniu 2016 roku ARP opublikowała podstawowe wskaźniki, charakteryzujące górnictwo w listopadzie. Dane dotyczące całego kończącego się roku powinny być znane na początku lutego.
Kopalnie wydobyły w listopadzie ok. 6,1 mln ton węgla (wobec blisko 6,7 mln ton w listopadzie 2015 r.), a sprzedały 6,3 mln ton (wobec ponad 6,5 mln ton w tym samym miesiącu przed rokiem). W końcu listopada na przykopalnianych zwałach leżało ok. 2,7 mln ton węgla, wobec 3 mln ton w końcu października br. oraz 5,8 mln ton na początku tego roku.
Ogółem w ciągu jedenastu miesięcy tego roku polskie wydobycie węgla wyniosło 63 mln ton (wobec 64 mln ton w tym samym okresie 2015 r.), a sprzedaż węgla sięgnęła 65,6 mln ton (wobec 64,7 mln ton do końca października 2015). Tegoroczna sprzedaż była o 2,6 mln ton wyższa od wydobycia w ciągu jedenastu miesięcy, co oznacza zmniejszanie poziomu zwałów.
Osiągnięta w listopadzie br. wielkość sprzedaży węgla, choć należała do najwyższych w tym roku, była jednak niższa od październikowej oraz zanotowanej we wrześniu rekordowej sprzedaży przekraczającej 8,4 mln ton, na którą wpłynął - jak informował resort energii - wzrost sprzedaży w prawie wszystkich grupach krajowych odbiorców węgla, w tym także zakup węgla przez Agencję Rezerw Materiałowych.
Od stycznia do sierpnia br. miesięczna wielkość sprzedaży węgla wahała się od 5,3 mln ton (w czerwcu) do ponad 6,5 mln ton (w kwietniu). W październiku udało się osiągnąć poziom z kwietnia (6,5 mln ton), jednak do rekordowej sprzedaży z września brakowało niespełna 2 mln ton. (PAP)
mab/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.12.2016, 14:08 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |