Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Katowicki oddział Agencji monitoruje sytuację w górnictwie węgla kamiennego na potrzeby Ministerstwa Energii. Przekazane w poniedziałek PAP wskaźniki charakteryzujące sektor węglowy w maju potwierdzają tendencje zauważalne także w poprzednich miesiącach - górnictwo stara się dostosować produkcję węgla do popytu. Choć w maju wydobycie było nieznacznie wyższe od sprzedaży, ogółem po pięciu miesiącach roku kopalnie sprzedały więcej węgla niż wydobyły w tym okresie.
Od początku roku do końca maja kopalnie wyprodukowały niespełna 28,4 mln ton węgla (wobec prawie 28,5 mln ton w tym samym okresie przed rokiem), a sprzedały ponad 29,2 mln ton (wobec przeszło 28,6 mln ton rok wcześniej).
W samym maju tego roku produkcja węgla była mniejsza niż przed rokiem (niespełna 5,5 mln ton wobec prawie 5,7 mln ton w maju 2015), zmniejszyła się także sprzedaż; do odbiorców trafiło ponad 5,4 mln ton węgla, wobec 5,9 mln ton w maju 2015.
W tym roku największą sprzedaż górnictwo osiągnęło w kwietniu (ponad 6,5 mln ton) i styczniu (niespełna 6,1 mln ton). W lutym i marcu do odbiorców trafiło po ok. 5,6 mln ton węgla. W maju sprzedaż była najniższa w tym roku (5,4 mln ton), co wiąże się m.in. z zakończeniem sezonu ciepłowniczego.
W końcu maja ilość niesprzedanego węgla na przykopalnianych zwałach wyniosła ok. 4,7 mln ton, wobec ponad 5,8 mln ton na początku tego roku. Duża część węgla na zwałach to surowiec, za który odbiorcy dokonali przedpłat. W sierpniu 2014 r., gdy wielkość zwałów osiągnęła szczytowy poziom, na nabywców czekało ponad 9,5 mln ton wydobytego węgla. (PAP)
mab/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.07.2016, 16:58 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |