Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes Greenway Infrastructure Poland, Rafał Czyżewski tłumaczy w przesłanym komunikacie, że dostawcy ładowarek zostali wybrani w przetargu. „Spośród pięciu oferentów to właśnie ładowarki Delta oraz Efacec spełniły wszystkie wysokie wymagania postawione przez operatora systemu” – podkreślił. „Dwóch dostawców działających równolegle zdecydowanie przyspieszy proces uruchamiania nowych stacji szybkiego ładowania” - argumentuje.
Poinformował, że ładowanie nowoczesnymi szybkimi ładowarkami zajmuje od 20 do 40 minut. Stacje ładowania będą najczęściej zlokalizowanie przy centrach handlowych oraz głównych drogach. „Ma to zapewnić komfort kierowców – z jednej strony tego typu lokalizacje zapewnią wygodny sposób spędzenia czasu ładowania, z drugiej rozmieszczenie stacji umożliwi właścicielom pojazdów elektrycznych przejechanie długich dystansów, zapewniając możliwość doładowania na trasie” – tłumaczy firma.
W październiku stacje ładowania mają działać m.in. w Warszawie, Gdańsku, Toruniu, Łomży, Łodzi, Tarnowie, Rzeszowie, Sieradzu, Legnicy i Bielsku-Białej. Trwa już ich instalacja. Wybrane punkty ładowania będą mogły obsługiwać cztery pojazdy jednocześnie.
Czyżewski przypomina, że do 2020 r. przy głównych polskich drogach ma stanąć 200 ładowarek do samochodów elektrycznych, wśród których znajdą się też punkty ultraszybkiego ładowania. (PAP)
bls/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.09.2017, 17:22 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |