Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Nasze badanie pokazało, że większość Polaków finansuje swoje wakacje przede wszystkim z oszczędności i bieżących zarobków. Tylko 11 proc. z nas zapożyczyło się przed wyjazdem. Niestety aż jedna trzecia z tych osób ma później kłopot ze spłatą takiego kredytu. Dla wielu osób wakacje to czas beztroski i wzmożonych wydatków, który nierzadko kończy się przykrą niespodzianką podczas sprawdzania stanu konta po powrocie – komentuje cytowana w komunikacie Agnieszka Salach z Grupy KRUK.
Badanie pokazało, że co czwarty Polak (28 proc.) spędzi wakacje w domu. Spośród tych, którzy zdecydują się wyjechać, 36 proc. spędzi wakacje w Polsce, a europejski wyjazd wybierze 13 proc. z nas.
Najpopularniejszym celem wakacyjnych wycieczek jest morze, gdzie planuje wyjechać aż 43 proc. Polaków. Zdecydowana większość spędza wakacje z rodziną (40 proc.) lub partnerem (30 proc.).
Jak pokazały wyniki badania, przekraczanie wakacyjnego budżetu to problem, z którym mierzy się 41 proc. Polaków.
"Przed wyjazdem warto sprawdzić ceny atrakcji, z których chcielibyśmy skorzystać (wypożyczenie sprzętu sportowego, bilety wstępu do muzeów itp.), a także porównać ceny na stronach lokalnych restauracji – zwłaszcza, jeśli jedziemy za granicę. Dzięki temu będziemy mogli ustalić limit wydatków, którego przestrzeganie pozwoli nam w pełni cieszyć się wakacjami" - napisano w komunikacie.
Badanie zrealizowane 15-16 czerwca na zlecenie Grupy KRUK metodą CAWI (przez internet) w panelu Ariadna na próbie ogólnopolskiej N=1067.(PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.06.2018, 12:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |