Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Firmy Astaldi i Gulermak wybudowały centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a obecnie budują kolejne stacje w kierunku wschodnim i zachodnim.
Teraz konsorcjum tych dwóch firm chce wybudować trzy stacje na Targówku: C19 "Zacisze" (przy skrzyżowaniu ulic Figara i Rolanda); C20 "Kondratowicza" (przy ul. Kondratowicza, w rejonie Urzędu Dzielnicy Targówek); C21 Bródno (przy skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Rembielińskiej). Wykonawca będzie miał za zadanie wybudować także tunele, trzy wentylatornie oraz położyć tory odstawcze.
Miasto zaplanowało, że na budowę metra na Targówku wyda 1 mld 464 mln zł brutto. Firmy Astaldi i Gulermak zaproponowały cenę 1 mld 398 mln zł z podatkiem VAT, czyli 1 mld 137 mln zł bez podatku.
Metro oceni oferty według trzech kryteriów: skrócenie terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia – 8 proc.; przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych – 32 proc.; cena – 60 proc.
Rzecznika Metra Warszawskiego Anna Bartoń zaznaczyła w rozmowie z PAP, że według planów miasta, metro ma dojechać na Targówek w 2022 r.
Jak przypomniało metro, rozbudowa II linii o kolejne trzy stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 r. konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie.
Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która zaprojektowała m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje. (PAP)
autor: Karol Kostrzewa
kos/ par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.04.2018, 19:55 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |