Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak informuje bank centralny, w drugim kwartale br. kartami płatniczymi w formie zbliżeniowej przeprowadzono 869,2 mln transakcji bezgotówkowych. W porównaniu do poprzedniego kwartału, kiedy takich transakcji było 755,7 mln, odnotowano wzrost o 15 proc.
Z danych NBP wynika, że karty zbliżeniowe stanowią 81,7 proc. wszystkich płatniczych w Polsce. Na koniec czerwca 2018 r. wydanych było 32,9 mln kart płatniczych z funkcją płatności zbliżeniowej.
Bank podał też, że w drugim kwartale br. średnia wartość pojedynczej transakcji zbliżeniowej wyniosła 51,2 zł. W poprzednim kwartale wskaźnik ten wynosił 50,7 zł.
"Biorąc pod uwagę dłuższy horyzont czasowy, do trzeciego kwartału 2016 r. widoczna była tendencja ustabilizowania średniej wartości w granicach 38-42 zł, natomiast w ostatnich trzech analizowanych kwartałach wartość ta przekroczyła granicę 50 zł. Zaobserwowana zmiana, czyli wzrost średniej wartości transakcji zbliżeniowych przeprowadzanych przez klientów, może wynikać z faktu, że transakcje zbliżeniowe rozpowszechniły się ponad model detalicznych płatności niskokwotowych, tj. ograniczonych górnym limitem 50 zł bez konieczności użycia PIN" - informuje NBP.
Dodano, że "powszechność wykorzystywania płatności zbliżeniowych odnosi się zatem zarówno do płatności niskokwotowych (o wartości poniżej 50 zł), jak i płatności o wartości wykraczającej poza limit 50 zł dokonywanych przy użyciu karty". (PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.11.2018, 11:36 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |