Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak poinformował Urząd Lotnictwa Cywilnego, w pierwszym półroczu br najbardziej popularne wśród 15. polskich lotnisk pasażerskich było warszawskie Lotnisko Chopina, które obsłużyło najwięcej podróżnych, bo w ruchu krajowym i międzynarodowym zarówno regularnym, jak i czarterowym, ponad 5,5 mln pasażerów (w analogicznym okresie ub.r. było to 5,1 mln osób). Na drugim miejscu znalazł się port Kraków-Balice - 2,3 mln ludzi, wobec 1,9 mln osób w ub.r., a na trzeciej pozycji uplasował się Gdańsk im. L. Wałęsy - 1,8 mln ludzi (1,6 mln osób w ub.r.). Dalej znalazło się podwarszawskie lotnisko w Modlinie, a także Katowice-Pyrzowice, Wrocław-Strachowice.
Jeśli chodzi o linie lotnicze, to w pierwszym półroczu najwięcej pasażerów w ruchu regularnym krajowym i międzynarodowym przewiózł irlandzki Ryanair - ponad 4,4 mln pasażerów, co dało mu 31 proc. udział w rynku (w analogicznym okresie ub.r. było to prawie 3,9 mln osób). Tuż za nim znalazły się Polskie Linie Lotnicze LOT z liczbą 3,1 mln pasażerów i ok. 22 proc. udziałem w rynku (w ub.r. było to ponad 2,6 mln ludzi), dalej węgierski Wizz Air - ponad 3 mln ludzi i 21,6 proc. udział w rynku (w ub.r. było to ok. 2,6 mln osób). Na dalszych pozycjach znalazła się niemiecka Lufthansa, norweski Norwegian, brytyjski EasyJet.
Przez pierwsze sześć miesięcy najwięcej osób w ruchu regularnym udało się do Wielkiej Brytanii (3,3 mln osób wobec 2,8 mln ludzi w analogicznym okresie ub.r.) Niemiec (1,8 mln ludzi wobec 1,7 mln osób w ub.r.), Norwegii (900 tys. osób wobec 860 tys. pasażerów w ub.r.), a także do Włoch, Hiszpanii, czy Francji. (PAP)
aop/ pb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.09.2016, 16:46 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |