Newsletter

Zdrowie i styl życia

800 mln zł wydał PKN Orlen na sport i kulturę w ubiegłym roku

26.05.2021, 16:59aktualizacja: 26.05.2021, 17:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S.Leszczyński - Otwarcie strefy motosportu ORLEN Team (od lewej: Krzysztof „Szopa” Szopiński, Mikołaj Marczyk, Bartosz Zmarzlik, Daniel Obajtek, Kuba Przygoński, Bartłomiej Marszałek)
PAP/S.Leszczyński - Otwarcie strefy motosportu ORLEN Team (od lewej: Krzysztof „Szopa” Szopiński, Mikołaj Marczyk, Bartosz Zmarzlik, Daniel Obajtek, Kuba Przygoński, Bartłomiej Marszałek)
W Muzeum Sportu i Turystyki ruszyła strefa motosportu ORLEN Team pod honorowym patronatem Polskiego Związku Motorowego. Wydarzeniu towarzyszyła publikacja raportu podsumowującego działalność sponsoringową PKN Orlen w 2020 roku. Łączny ekwiwalent reklamowy koncernu w obszarze sportu i kultury w tym okresie wyniósł niemal 800 mln zł.

Na kibiców czeka między innymi pierwszy gokart Roberta Kubicy oraz motocykl, na którym Bartosz Zmarzlik zdobył mistrzostwo świata. Ekspozycję uzupełnia łódź wyścigowa rodziny Marszałków oraz kombinezon Jakuba Przygońskiego, zdobywcy Pucharu Świata w rajdach terenowych.

„Wspierając sport, budujemy rozpoznawalność marki i wartość biznesu, a przy tym spełniamy zadania społeczne. Jako koncern narodowy i multienergetyczny musimy takie zadania realizować" - skomentował otwarcie strefy motosportu Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Przy okazji otwarcia strefy motosportu w Muzeum Sportu i Turystyki PKN Orlen opublikował również pierwszy raport roczny poświęcony działalności sponsoringowej w 2020 roku. Łączny ekwiwalent reklamowy będący efektem działalności sponsoringowej koncernu w obszarze sportu i kultury w minionym roku wyniósł niemal 800 milionów złotych.

Tylko w obszarze sponsoringu sportu zawodowego i amatorskiego w 2020 roku odbyło się aż 1930 wydarzeń ze wsparciem PKN Orlen i udziałem wspieranych przez koncern podmiotów. Flagowym projektem w zakresie sponsoringu sportu jest współpraca z zespołem Formuły 1 - Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy.

Wybuch pandemii koronawirusa nie zatrzymał aktywnego wsparcia PKN Orlen dla czołowych polskich sportowców. W styczniu bieżącego roku koncern został za to nagrodzony tytułem Mecenasa Polskiego Sportu w Trudnych Czasach 2020 przez redakcję Przeglądu Sportowego.

Na PKN Orlen, jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową, wskazało 54 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia w grudniu 2020 roku. Koncern angażuje się m.in. w rajdy, żużel, F1H2O, akrobacje lotnicze, a także siatkówkę, lekkoatletykę, kolarstwo, piłkę nożną czy piłkę ręczną.

Na otwarciu strefy motosportu pojawili się przedstawiciele ORLEN Team: Bartosz Zmarzlik, indywidualny mistrz świata w jeździe na żużlu, startujący w Dakarze Kuba Przygoński, kierowca rajdowy, wicemistrz Europy Juniorów, Mikołaj Marczyk, Bartłomiej Marszałek ścigający się w wodnej Formule 1 oraz Krzysztof „Szopa” Szopiński, prezes Orlen Grupy Akrobacyjnej Żelazny.

„Cieszę się, że mamy już w naszym muzeum ekspozycję związaną z motosportem, w którym Polacy od lat osiągają bardzo dobre wyniki. Mam nadzieję, że będzie się ona powiększała z roku na rok" - powiedział Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Z raportem poświęconym działalności sponsoringowej PKN Orlen w 2020 roku można się zapoznać na stronie https://www.orlenteam.pl.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 26.05.2021, 16:59
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii