Pobierz materiał i Publikuj za darmo

To przełomowe osiągnięcie było częścią autorskiego projektu EVEREST SKI CHALLENGE realizowanego w ramach cyklu HIC SUNT LEONES. W trakcie ataku szczytowego Bargiel spędził aż 16 godzin w ekstremalnych warunkach „strefy śmierci”, a następnie pokonał lodowiec Khumbu, zjeżdżając bez lin i poręczówek.
W czasie konferencji prasowej Andrzej Bargiel podkreślał, że zjazd ze szczytu był trudny, ale zawsze działa z odpowiedzialnością, dbając o każdy szczegół i świadomie oceniając ryzyko. Podejmuje wyzwania tylko w sprzyjających warunkach, łącząc odwagę i sprawczość z umiejętnością wycofania się w razie niebezpieczeństwa:
„Udało się zjechać ze szczytu, choć nie było to łatwe - trzeba było przedzierać się przez masy śniegu i spędzić wiele godzin na wysokości ponad 8 tysięcy metrów. Łącznie wyszło chyba ponad 15 godzin wysiłku, co na pewno kosztowało mnie sporo zdrowia, przede wszystkim fizycznego. (...) Staram się robić to jak najlepiej i jak najlepiej się przygotowywać, ale ostatecznie traktuję to jako pasję. Myślę, że mam świadomość, gdzie są granice w tym działaniu”.
Gdy czuję, że warunki sprzyjają - jest przestrzeń do działania, dobra pogoda i wszystko się układa - staram się korzystać z tej szansy. Ale jednocześnie nie mam problemu z tym, by odpuścić, jeśli widzę, że sytuacja jest naprawdę zła”.
“Mocno wierzyliśmy i wierzymy w Andrzeja, którego wspieramy na każdym kroku. Zespół Comarch czekał niecierpliwie na tak wspaniałe wieści z najwyższego szczytu na ziemi. Na co dzień prowadzą nas podobne wartości, więc ta współpraca ma dla nas szczególny wymiar. Wiele osób z firmy uprawia czynnie sport, chodzimy też wspólnie po górach, tym większa jest nasza radość i duma z tego niezwykłego sukcesu” - powiedział kilka minut po otrzymaniu wiadomości od Teamu Andrzeja Bargiela CEO Comarch, Jarosław Mikos.
Andrzej Bargiel (ur. 1988) to trzykrotny mistrz Polski w skialpinizmie, rekordzista świata w biegu na Elbrus oraz zdobywca prestiżowego tytułu „Śnieżnej Pantery”.
W ramach relacji z wyprawy powstał również krótki film, który podkreśla wartości łączące Andrzeja i Comarch: odwagę, pracę zespołową, determinację, sprawczość i dumę. Film można obejrzeć tutaj.
Oficjalnym sponsorem wyprawy jest firma Comarch.
Źródło informacji: Comarch
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.09.2025, 08:42 |
Źródło informacji | Comarch |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Jeżynowy boom w Polsce - rośnie grono fanów tego superowocu
Trzeci, obok borówki i maliny, wielki wygrany ostatnich lat. Badania Kantar Polska pokazują, że jeżynom rocznie przybywa ponad 800 tys. konsumentów. Wzrost jest systematyczny. W sierpniu 2020 r. było ich 5,2 mln, w sierpniu 2025 roku już 9,4 mln.- 29.09.2025, 09:35
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ