Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mieszkańcy dużych aglomeracji lubią aktywne życie w mieście, które ich napędza do działania. Tak odpowiedziało aż 65% ankietowanych. W ciągu dnia bywają pochłonięci wieloma sprawami, ale są też niebywale spontaniczni - aż 9 na 10 Polakom zdarzają się niezaplanowane wcześniej wyjścia na miasto. Co więcej, ponad połowa przyznaje, że ich miasto oferuje im wiele atrakcji. Nic dziwnego zatem, że ponad 60% z nich nie wyobraża sobie przeprowadzki na wieś.
6 na 10 mieszkańców miast przyznaje, że żyje w pośpiechu, ale mimo to większości z nich zdarzają się maksymalnie 15-minutowe spóźnienia. Ponad połowa ankietowanych wskazała, że najczęściej spóźnia się do pracy i tyle samo na spotkania towarzyskie. Istnieje pewien rodzaj spotkania, na który ankietowani spóźniają się najrzadziej. Tylko 7% respondentów przyznało, że ma problem z dotarciem na randkę o ustalonej godzinie. Warto jednak podkreślić, że 4 na 10 mieszkańców deklaruje, że w ogóle się nie spóźnia. Ponad 80% badanych przyznaje, że w codziennym pędzie pomagają im takie aplikacje, jak FREENOW, ponieważ cenią sobie wygodę korzystania i dostępność różnych środków transportu w jednym miejscu.
Którzy mieszkańcy polskich miast są najbardziej punktualni? Jak wynika z badania FREENOW co czwarta osoba z Trójmiasta, Krakowa i Bydgoszczy twierdzi, że nigdy się nie spóźnia w mieście. Mieszkańcy Rzeszowa, Poznania, Łodzi i Warszawy mają natomiast największe skłonności do 15-minutowego spóźnienia, na co wskazało ponad 60% badanych z tych miast.
Grafik mieszkańców miast bywa tak napięty, że w porannym biegu zdarza im się pominąć podstawowe czynności takie, jak np. zjedzenie śniadania, do czego przyznała się 1/3 badanych. Pomimo towarzyszącemu na co dzień pośpiechowi, znajdują oni czas na różne aktywności poza pracą. Aż 60% ankietowanych wybiera się wówczas na zakupy, spotkania ze znajomymi (55%) lub stawia na aktywne spędzanie wolnego czasu m.in. na siłowni, basenie czy spacerach na świeżym powietrzu (57%). Z chęcią bywają też w restauracjach i barach (38%).
Miastoholicy dużo się przemieszczają - w ciągu dnia odwiedzają po 3-5 miejsc, spędzając na dojazdach aż 3 godziny lub więcej. Korzystają przy tym z różnych środków transportu. Większość mieszkańców miast wybiera komunikację miejską. Drugim najczęściej wskazywanym przez respondentów sposobem przemieszczania się są przejazdy taksówkami. Tę odpowiedź wybierały częściej kobiety, natomiast mężczyźni zaraz po komunikacji miejskiej stawiali na komfort własnego auta.
O BADANIU
Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej w marcu br. wśród 2341 użytkowników superaplikacji do zamawiania przejazdów FREENOW z ponad 10 największych polskich miast, w różnej grupie wiekowej.
O FREENOW
FREENOW to superaplikacja mobilności miejskiej, oferująca największy wybór opcji transportowych w Europie. Użytkownicy FREENOW ze 150-ciu miast europejskich w jednej aplikacji mogą wybierać spośród różnych opcji mobilności miejskiej, takich jak taksówka, e-hulajnoga, e-skuter, e-rower lub auto na minuty. FREENOW jest agregatorem usług zewnętrznych operatorów, który ma ambicję wpłynąć pozytywnie na efektywność mobilności i zrównoważony rozwój miast, bez dodawania kolejnych, własnych pojazdów na ulice. Platforma FREE NOW ma swoją siedzibę w Niemczech i jest wspierana przez głównych udziałowców: BMW Group i Mercedes-Benz Mobility. Zatrudnia ponad 1200 pracowników w 26 biurach. CEO FREENOW jest Thomas Zimmermann.
Źródło informacji: Freenow
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.04.2023, 12:19 |
Źródło informacji | Freenow |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Cichy nałóg XXI wieku, który zabiera Ci ponad 4 godziny dziennie
Codziennie spędzamy średnio ponad 4 godziny, patrząc w ekran telefonu (+6 godzin w przypadku pokolenia Z). Scrollujemy wszędzie - w tramwaju, w łóżku, przy biurku czy obiedzie. Od czasu pandemii i popularyzacji krótkich filmów (TikTok, Reels) czas przed ekranem znacząco wzrósł. Psycholodzy mówią już o nowej formie uzależnienia.- 17.09.2025, 11:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Scrolly
-
Image
Kantar Polska: Polacy jedzą coraz więcej warzyw
Jeszcze nigdy tak wielu Polaków nie jadło tak wielu różnych warzyw, jak w lecie 2025 roku. Sierpniowe deklaracje konsumpcji wszystkich najpopularniejszych gatunków były najwyższe w historii monitoringu Kantar Polska. Rekordowy był również wskaźnik różnorodności spożycia warzyw i owoców przez Polaków. Wśród najpopularniejszych gatunków sierpnia znalazły się pomidory, ogórki i cebula. Najwyższe wzrosty „sierpień do sierpnia” zanotowały fasolka szparagowa, papryka i buraki ćwikłowe.- 17.09.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Historyczne wzrosty konsumpcji owoców - badania Kantar Polska
Badania zrealizowane w czerwcu, lipcu i sierpniu 2025 roku pokazały kolejne wzrosty ilości Polaków, którzy jedzą owoce. Borówki i śliwki ustanowiły swoje historyczne rekordy konsumpcji, dla malin i truskawek był to najlepszy sierpień w historii. Dla jeżyn i czerwonej porzeczki - drugi wynik w historii, a dla czarnej porzeczki i jej przetworów najlepszy od początku pandemii. Kolejny wzrost miesięczny zanotowały jabłka, które w tym roku zatrzymały wieloletni trend spadkowy. Rekordowy był również wskaźnik różnorodności spożycia owoców i warzyw przez Polaków.- 17.09.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ