Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Ponad połowa Polaków (58%) deklaruje, że zwraca uwagę na to, żeby ich sposób odżywiania wzmacniał odporność. Przy czym 15% badanych stwierdza, że od dawna, na co dzień zwraca na to uwagę, a 22%, że zwraca na to uwagę, ale nie regularnie. Aż 37% naszych rodaków nie przejmuje się tym, że to co jedzą, wpływa na ich odporność. Dietę wspierającą odporność stosują najczęściej kobiety, osoby z wykształceniem wyższym i te w dobrej sytuacji materialnej” - mówi Agata Zadrożna, ekspertka Kantar Public.
5% badanych zwraca uwagę na to, aby dieta wzmacniała odporność, tylko w określonych porach roku. Najczęściej jesienią, niewiele rzadziej wiosną i zimą, za to dość rzadko latem. Jak widać odporność najszybciej kojarzy się z momentami kiedy jej nie mamy, z jesienią, zimą, wczesną wiosną. Wyniki badań pokazują sens działań edukacyjnych.
„Uboższa dieta, brak słońca i zmienna pogoda odbija się na naszym samopoczuciu i zdrowiu. To tzw. przesilenie wiosenne. Czujemy się zmęczeni, senni, mamy problemy z koncentracją, a także spada nasza odporność. Wiosenna dieta powinna być bogata w składniki odżywcze i witaminy, o ograniczonej ilości cukru i wysokiej zawartości błonnika pokarmowego. Kto potrafi odżywiać się zdrowo na przednówki, temu w kolejnych tygodniach będzie już tylko łatwiej” - mówi Justyna Kusibab-Mruk, plantator i producent suszonej i liofilizowanej jagody kamczackiej.
„Najlepszy czas na działania dietoprofilaktyczne sprzyjające podniesieniu odporności to właśnie późna wiosna. Przed nami czas coraz lepszej dostępność świeżych produktów. W Polsce budowanie odporności kojarzy się z witaminą C, a właśnie sezonowe owoce postrzegamy jako najlepsze jej źródło” – dodaje Zadrożna.
Czas na polskie superowoce!
W kwietniu rozpoczął się sezon na owoce jagodowe. Od połowy miesiąca dostępne są truskawki z upraw szklarniowych.
„Jako szefowie kuchni pokazujemy, że sezon na truskawki zaczyna się już w kwietniu. Co równie ważne, że truskawka jest dobra nie tylko do deserów i podwieczorków. Ma swoje miejsce w sałatkach i tartach, obok ryby i mięsa, szpinaku i orzechów, na szaszłykach i przy grillu. Tylko wyobraźnia ogranicza kulinarne wykorzystanie truskawki. Za to kucharze kochają truskawkę” – podsumował Mikołaj Rey, szef uchni, zwycięzca MasterChef – najlepsi z najlepszych, od lat wielki promotor polskich owoców jagodowych.
„Życzymy dziś wszystkim aby zdrowo się odżywiali. Wśród zdrowej żywności, aby spożywali dużo owoców i warzyw. Truskawki, które możem już dostać są produkowane z wiedzą i pasją. Uprawiane w szklarni owoce są chronione przed kontaktem z gruntem, od deszczu i rosy. Mają fantastyczne walory zdrowotne. Życzmy sobie już wczesną wiosną, w kwietniu, maju, ich dłużej konsumpcji” – powiedział Stanisław Zabarski z Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu.
Więcej o konsumpcji owoców i warzyw w kwietniu 2021 na stronie: https://pap-mediaroom.pl/zdrowie-i-styl-zycia/najpopularniejsze-superowoce-kwietnia-2021
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.04.2021, 13:11 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Rugby na polskiej wsi - Rebel Kocmyrzów-Luborzyca
- 18.12.2024, 12:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Klub Rebel Kocmyrzów-Luborzyca