Newsletter

Zdrowie i styl życia

Dziś rozpoczyna się pierwszy ogólnoeuropejski tydzień świadomości nowotworów regionu głowy i szyi (23 - 27 września 2013

23.09.2013, 10:47aktualizacja: 23.09.2013, 10:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Europejskie Towarzystwo Leczenia Nowotworów Regionu Głowy i Szyi (ang. European Head & Neck Society; EHNS) otwiera dzisiaj pierwszy europejski tydzień świadomości nowotworów regionu głowy i szyi mający na celu uświadomienie wyzwań towarzyszących leczeniu tego typu chorób oraz podniesienie poziomu wiedzy na temat tych uleczalnych nowotworów.

- Nowotwory regionu głowy i szyi zajmują szóste miejsce pod względem zachorowalności na świecie, jednak społeczna świadomość w zakresie tego typu nowotworów jest na stosunkowo niskim poziomie.

- Jeśli będziemy promować wiedzę, wczesne diagnozowanie i odpowiednie leczenie, możemy się przyczynić do znacznej poprawy wyników leczenia.

BRUKSELA - (BUSINESS WIRE) - Europejskie Towarzystwo Leczenia Nowotworów Regionu Głowy i Szyi (EHNS) ogłosiło dzisiaj rozpoczęcie pierwszego w historii ogólnoeuropejskiego tygodnia świadomości nowotworów regionu głowy i szyi, który potrwa do 27 września (piątek) i będzie miał na celu podniesienie poziomu wiedzy na temat tych uleczalnych chorób, rocznie będących przyczyną śmierci ponad 62 tys. osób w Europie. Pod względem zachorowalności nowotwory regionu głowy i szyi zajmują szóste miejsce na świecie, a tylko w 2012 roku nowotwór tego typu zdiagnozowano u ponad 132 tys. osób w Europie.

Nowotwory regionu głowy i szyi dotykają wielu okolic, w tym między innymi wnętrza jamy ustnej i języka, gardła i krtani. Nie zalicza się do nich nowotworów mózgu czy oczu.

"W przeciwieństwie do pozostałych nowotworów, świadomość oznak i objawów raka regionu głowy i szyi jest zatrważająco niska zarówno wśród ogółu społeczeństwa, jak i pracowników ochrony zdrowia - stwierdził prof. Jean Louis Lefebvre, prezes EHNS i profesor chirurgii laryngologicznej oraz okolic głowy i szyi w Centrum Oscara Lamberta w Lille (Francja). - Mamy nadzieję, że dzięki zorganizowaniu tego tygodnia świadomości w ramach kampanii Make Sense uda się zwiększyć świadomość i wiedzę o tej chorobie, co doprowadzi do wcześniejszego zgłaszania się do lekarza, rozpoznania i skierowania na leczenie, a tym samym do ratowania życia pacjentów w całej Europie".

Nowotwór regionu głowy i szyi dotyka osób w różnym wieku, niezależnie od płci i pochodzenia etnicznego. Najczęściej jest on spotykany u mężczyzn powyżej 40 roku życia, jednak ostatnio nastąpił znaczny wzrost liczby młodszych kobiet, u których zdiagnozowano ten rodzaj nowotworu. Do głównych czynników ryzyka należy palenie papierosów i spożywanie alkoholu.

"Należy informować opinię publiczną o najważniejszych czynnikach ryzyka tej choroby, jakimi są palenie i spożywanie alkoholu. Oprócz tego coraz częściej spotyka się powiązanie przyczyny nowotworu z pewnymi podtypami wirusa brodawczaka ludzkiego - powiedział prof. René Leemans, Sekretarz Generalny EHNS oraz profesor i szef oddziału chirurgii otolaryngologicznej i regionu głowy i szyi wchodzącego w skład Centrum Medycznego Wolnego Uniwersytetu w Amsterdamie. - Nowotwór regionu głowy i szyi w przypadku wczesnego wykrycia można skutecznie leczyć, więc informowanie ludzi o oznakach i objawach choroby jest bardzo istotne".

Dzięki wczesnemu dostrzeżeniu objawów raka głowy i szyi i zasięgnięciu pomocy medycznej możliwe jest diametralne zwiększenie liczby przypadków wyleczenia i uratowanie życia wielu osobom. Eksperci twierdzą, że jeżeli JEDEN z poniższych objawów utrzymuje się przez TRZY tygodnie, należy zgłosić się do lekarza:

- Ból języka, niegojące się owrzodzenia jamy ustnej i/lub czerwone lub białe wykwity w jamie ustnej;

- Ból gardła;

- Nieustępująca chrypka;

- Ból i/lub trudności w przełykaniu;

- Guzek na szyi;

- Zatkany nos z jednej strony lub krwawienie z nosa.

Jak można wziąć udział w kampanii:

Osoby, które chciałyby zaangażować się w akcję zwiększania świadomości nowotworu regionu głowy i szyi, mogą podjąć następujące działania:

- Spraw, aby ludzie zaczęli o tym rozmawiać - pobierz ulotki i plakaty promujące kampanię, popularyzujące wiedzę na temat oznak i objawów choroby, na które trzeba zwrócić uwagę, jeśli utrzymują się przez trzy tygodnie;

- Podziel się naszym filmem wideo - obejrzyj i podziel się filmem edukacyjnym na temat nowotworu głowy i szyi;

- Podpisz petycję kampanii Make Sense - okaż wsparcie, dołączając do członków Parlamentu Europejskiego, którzy poparli kampanię Make Sense: http://makesensecampaign.eu/petition;

- Dołącz do dyskusji na Twitterze - użyj hashtagu #makesense i odwiedź naszą stronę: http://www.makesensecampaign.eu;

- Odwiedź stoisko EHNS na kongresie ECCO-ESMO 2013 w Amsterdamie, aby dowiedzieć się więcej na temat raka głowy i szyi od członków EHNS.

Więcej informacji: http://www.makesensecampaign.eu.

Informacja dla redaktorów

Kampanię Make Sense wspiera Merck Serono, oddział biofarmaceutyczny Merck, Boehringer Ingelheim oraz Transgene.

KONTAKT:

Axon Communications

Fiona Walton

tel. +44 (0)20 3595 2407

e-mail:fwalton@axon-com.com

-

Sophie Ryan

tel.+44 (0)20 3595 2406

e-mail: sryan@axon-com.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.09.2013, 10:47
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ