Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PARYŻ - (BUSINESS WIRE) - Eurosport, czołowa europejska grupa sportowych i rozrywkowych kanałów telewizyjnych, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2013 r. odnotowała jeden z najlepszych w historii wyników oglądalności w skali pierwszego półrocza.
Tendencja zwyżkowa utrzymała się również w miniony weekend, kiedy to pełną transmisję z otwarcia setnego wyścigu Tour de France na kanale Eurosport oglądało 17,1 miliona widzów z Europy, co stanowi 50% wzrost oglądalności w porównaniu do zeszłorocznej edycji wyścigu.
Transmisja z rozpoczęcia słynnego wyścigu Tour de France na Korsyce sprawiła, że oglądalność kanału osiągnęła najlepszy wynik od 2007 roku.
Ten imponujący wzrost oglądalności stanowi odzwierciedlenie mocnej pozycji - pod względem liczby widzów - uzyskanej przez Eurosport w tym roku.
Grupa, której specjalnością są transmisje sportowe na żywo, obecnie docierające do 131 milionów domów na kontynencie, może uznać początek roku za niezwykle udany. Oglądalność transmisji turnieju tenisowego Australian Open, Rajdu Dakar, Pucharu Narodów Afryki, turnieju snookera Snooker’s UK Masters i konkursu Pucharu Świata w sportach zimowych w styczniu tego roku, wzrosła o 5,3% w porównaniu do stycznia 2012 r. oraz o 19,9% wobec roku 2011.
Wszystkie najważniejsze dyscypliny sportowe emitowane przez Eurosport, czyli tenis, kolarstwo, sporty zimowe i motorowe uplasowały się na wysokich miejscach w rankingach oglądalności. Zgromadziły one większą liczbę widzów dzięki niezrównanej jakości transmisji na żywo i profesjonalnej oprawie.
Transmisje Wielkiego Szlema w Australii i Francji na kanale Eurosport i Eurosport 2 śledziło odpowiednio 53 i 59 milionów widzów. French Open 2013 był drugim najlepszym turniejem Wielkiego Szlema w historii, również pod względem wskaźników oglądalności kanału Eurosport. Jeżeli chodzi o sporty zimowe, w 2013 r. na kanale Eurosport i Eurosport 2 transmisję na żywo rozgrywek Pucharu Świata i Mistrzostw Świata obejrzało ponad 140 milionów kibiców, co stanowiło 5% wzrost w porównaniu do 2012 roku.
W ostatnim okresie, 18 milionów fanów sportów motorowych śledziło pełną, nieprzerwaną transmisję na żywo wyścigów 24h Le Mans, czyli o 12% więcej niż w roku 2012.
W zakresie transmisji wyścigów kolarskich niezrównana oferta programów Eurosport i Eurosport 2, w tym roku obejmująca ponad 40 wydarzeń, od początku sezonu przyciągnęła ponad 70 milionów widzów. Transmisje klasycznych wyścigów Mediolan-San Remo i Paryż-Roubaix na kanale Eurosport należały do najlepszych pod względem średniej oglądalności, która wzrosła o 56% i 30% w porównaniu do transmisji edycji 2012 tych wyścigów.
Sportowe lato trwa, a widzowie programu Eurosport mogą cieszyć się dostępem do transmisji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Kobiet w Szwecji (10 - 28 lipca), Mistrzostw Świata w Pływaniu pod patronatem Światowej Federacji Pływackiej (FINA) w Barcelonie (20 lipca - 4 sierpnia), Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce organizowanych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych (IAAF) (10 - 18 sierpnia) w Moskwie oraz turnieju tenisowego US Open w Nowym Jorku (26 sierpnia - 8 września). Wszystkie wydarzenia będą transmitowane w wysokiej rozdzielczości.
Źródła: dokładny zasięg na podstawie 60 nienastępujących po sobie sekund - AGF/GfK, BARB, SKO, MMS, TNS-Gallup, Kantar Media, AGB NMR, Armadata/Kantar - Techedge.
Kontakt dla mediów:
Eurosport
Matt Horler
tel. 0033 663 15 74 80
e-mail: mhorler@eurosport.com
twitter @Eurosport
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.07.2013, 15:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |