Newsletter

Zdrowie i styl życia

Innowacyjne partnerstwo na rzecz obniżenia o ponad połowę ceny implantu antykoncepcyjnego o przedłużonym działaniu firmy Bayer

27.02.2013, 13:00aktualizacja: 27.02.2013, 13:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Inicjatywa, która zapewni 27 mln kobiet z najuboższych krajów świata szerszy dostęp do środków antykoncepcyjnych.

Leverkusen, Niemcy, 27 lutego 2013 r. /PRNewswire/ - W ramach historycznej współpracy, grupa partnerów z sektora publicznego i prywatnego sfinalizowała umowę, która sprawi, że Jadelle®, skuteczny i usuwalny implant antykoncepcyjny o przedłużonym działaniu, będzie dostępny dla ponad 27 mln kobiet z najuboższych krajów świata, w cenie o ponad 50% niższej. Zniżka obowiązywać będzie przez najbliższe sześć lat.

Program Jadelle Access (Dostęp do Jadelle) - opracowany i wspierany w ramach partnerstwa, które zawarły Bayer HealthCare AG, Fundacja Billa i Melindy Gatesów, Inicjatywa Prezydenta Clintona na rzecz dostępu do opieki zdrowotnej (CHAI, Clinton Health Access Initiative), rządy Norwegii, Wielkiej Brytanii, USA i Szwecji, jak również Fundacja Dziecięcy Fundusz Inwestycyjny (CIFF, Children's Investment Fund Foundation) i Fundusz Ludnościowy Narodów Zjednoczonych (UNFPA, United Nations Population Fund) - pragnie wykorzystać koncepcje powstałe podczas Londyńskiego Szczytu nt. Planowania Rodziny (lipiec 2012). Uczestniczący w nim globalni liderzy zobowiązali się do roku 2020 zapewnić 120 mln kobiet z krajów rozwijających się dostęp do środków antykoncepcyjnych. Program wspiera także zalecenia Komisji ONZ w sprawie środków ratujących życie, przyczyniając się do kształtowania światowych rynków tak, aby umożliwiały dostęp do wysokiej jakości środków tego typu w przystępnej cenie i odpowiednich ilościach.

Zgodnie z umową, Bayer obniżył cenę Jadelle®, implantu antykoncepcyjnego, z 18 do 8,50 USD za sztukę. Produkt w niższej cenie można nabyć od 1 stycznia 2013 r. w ponad 50 krajach, w tym tych, które według Sekretarza Generalnego ONZ mają nikłe szanse na realizację do roku 2015 Milenijnych Celów Rozwoju (MDG, Millennium Development Goals) odnośnie zdrowia matki i dziecka. Implant, który już we wrześniu 2009 r. uzyskał wstępną kwalifikację od Światowej Organizacji Zdrowia (WHO, World Health Organization), oferuje kobietom skuteczną antykoncepcję przez maksymalny okres pięciu lat.

"Innowacyjność jest kluczowa dla sukcesu rynkowego naszej firmy, a jednocześnie stanowi podstawę naszego zaangażowania w sprawy społeczne - mówi dr Jorg Reinhardt, prezes Zarządu Bayer HealthCare AG. - To dla nas przyjemność móc zapewnić dostęp do podnoszących jakość życia produktów jak największej liczbie osób, bez względu na ich stan majątkowy czy miejsce zamieszkania. Tym samym czynimy znaczący wkład w poprawę zdrowia kobiet i dzieci z krajów rozwijających się".

Gdy program Jadelle Access zostanie w pełni wdrożony, w latach 2013 - 2018 pomoże on zapobiec ponad 28 mln nieplanowanych ciąż, co pozwoli uniknąć zgonów ok. 280 tys. noworodków i 30 tys. matek. Ogółem program ma zapewnić oszczędności rzędu 250 mln USD w globalnych wydatkach zdrowotnych.

Dzisiaj w krajach rozwijających się ponad 200 mln tamtejszych kobiet i dziewcząt, które nie planują ciąży, nie ma dostępu do nowoczesnych środków antykoncepcyjnych. Jak wskazują badania, spośród 600 mln kobiet, które mieszkają w krajach rozwijających się i stosują takie środki, tylko 1 - 2% używa implantów. Jednak o wiele więcej wybrałoby to rozwiązanie, gdyby było ono stale dostępne i towarzyszyło mu wsparcie w postaci fachowych konsultacji medycznych. Z szeregu opracowywanych dziś programów, w ramach których oferowane są implanty, ta metoda antykoncepcji jest jedną z najczęściej wybieranych.

W odpowiedzi na apel o efektywniejszą współpracę publiczno-prywatną, jaki wystosowano podczas Londyńskiego Szczytu nt. Planowania Rodziny, partnerzy uzgodnili obniżkę ceny za implant, aby kobietom z całego świata zapewnić szerszy, także pod względem cenowym, dostęp do tej rzadko jeszcze stosowanej metody, tym samym zwiększając gamę środków antykoncepcyjnych.

"W lipcu 2012 r. globalni przywódcy zobowiązali się zapewnić kobietom z całego świata szerszy wybór, jeśli chodzi o antykoncepcję. Dzisiaj jesteśmy o krok bliżej do spełnienia tej obietnicy - mówi Melinda Gates, wiceprzewodnicząca Fundacji Billa i Melindy Gatesów. - Mamy nadzieję, że będzie to pierwsza z wielu innowacyjnych form współpracy, które dadzą kobietom i dziewczętom siłę, by mogły uczynić lepszym życie swoje i swoich bliskich".

Przeznaczony dla uprawnionych do obniżki krajów Implant Jadelle® w cenie 8,5 USD za sztukę dostępny będzie u wszystkich dostawców kupujących od firmy Bayer. Duże podmioty, takie jak UNFPA czy amerykańska Agencja ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID, U.S. Agency for International Development), jak również dostawcy prywatni, przekazują obecnie informacje o obniżce swoim oddziałom krajowym i partnerom publicznym, tak aby nowa cena została uwzględniona w narodowych programach zakupu środków antykoncepcyjnych. Procedury przetargowe i cykle logistyczne w odniesieniu do Jadelle pozostaną bez zmian.

Obecnie istniejące wewnątrzkrajowe, dobrowolne programy planowania rodziny, które prowadzą agencje rządowe i organizacje obywatelskie przy wsparciu USAID, UNFPA, Norweskiej Agencji ds. Współpracy z Krajami Rozwijającymi się (NORAD, Norwegian Agency for Development Cooperation) oraz brytyjskiego Departamentu Rozwoju Międzynarodowego (DFID, Department for International Development), przyczynią się do zwiększenia dostępu do tego usuwalnego środka antykoncepcyjnego o przedłużonym działaniu, zapewniając kobietom i parom więcej opcji w zakresie planowania rodziny.

Bayer HealthCare AG pracuje ponadto z innymi partnerami nad planem na rzecz usprawnienia infrastruktury realizacji usług oraz szkoleń dla placówek opieki zdrowotnej, dzięki czemu kobiety uzyskają bezpieczny, optymalny dostęp do zabiegów umieszczania i usuwania implantu oraz doradztwa.

Planowana jest także inicjatywa, której celem będzie pomoc organizacjom obywatelskim zajmującym się kwestiami planowania rodziny w stopniowym rozpowszechnianiu innowacyjnych metod dystrybucji implantu, np. poprzez franczyzę społeczną i mobilne kliniki. Oczekuje się, że działania te podwoją aktualny potencjał tych organizacji w zakresie oferowania implantów, poszerzając wybór metod antykoncepcji w ich programach na rok 2013 i zwiększając zasięg ich stosowania w kolejnych latach.

Źródło: Bill & Melinda Gates Foundation

KONTAKT:

Ulrike Schroeder

Bayer HealthCare AG

tel. +49 30 46 81 922 06

e-mail: ulrike.schroeder@bayer.com

-

Bill & Melinda Gates Foundation

tel. +1-206-709 3400

e-mail: media@gatesfoundation.org

-

Norwegian Ministry of Foreign Affairs

tel. +47 913 95 000

-

Olivia Campbell

DFID

tel. +44 (0) 20 7023 0600

e-mail: o-campbell@dfid.gov.uk

-

USAID

Press Office

tel. +1-202-712 4320

-

Anette Widholm Bolme

SIDA

tel. +46 8 698 55 55

e-mail: press@sida.se

-

Miles Kemplay

CIFF

tel. +44 (0) 20 7121 9254

e-mail: mkemplay@ciff.org

-

Mandy Kibel

UNFPA

tel. +1 (212) 297 5293

e-mail: kibel@unfpa.org

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.02.2013, 13:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ