Newsletter

Zdrowie i styl życia

Konkurs „Leczmy z troską!” nie cichnie

30.08.2024, 08:00aktualizacja: 30.08.2024, 08:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Leczmy z troską (1)
Leczmy z troską (1)
Już tylko dwa tygodnie od zakończenia naboru zgłoszeń do I edycji konkursu „Leczmy z troską!”, któremu towarzyszy kampania postulująca przywrócenie medycynie ludzkiej twarzy.

Już tylko dwa tygodnie od zakończenia naboru zgłoszeń do I edycji konkursu „Leczmy z troską!”, któremu towarzyszy kampania postulująca przywrócenie medycynie ludzkiej twarzy. 

Do konkursu zgłasza się coraz więcej stowarzyszeń i fundacji działających na rzecz pacjentów, a w mediach padło już wiele ważnych słów nawiązujących do idei kampanii. Jak choćby te:

„Większość lekarzy, których znam, ma dar empatii - mówił prof. Cezary Szczylik, ambasador konkursu „Leczmy z troską!” na łamach „Twojego Stylu”. - Ale trzeba stworzyć warunki, by mogła ona wybrzmieć. Warunków brak, dlatego dochodzi do sytuacji, w której człowiek, pełen uzasadnionego lęku, spotyka się z drugim człowiekiem, który jest sfrustrowany, nie czuje się spełniony w misji zawodowej. Misją zawodu lekarza jest pomóc pacjentowi, a nie odfajkować wizytę, wystawić receptę i skierowanie bez słowa komentarza”.

Organizatorzy „Leczmy z troską!” przypominają, że nadal zbyt często zdarzają się sytuacje, w których chorzy otrzymują leczenie medyczne, ale brakuje dbałości o ich samopoczucie czy nawet dobrej, życzliwej rozmowy. Te zadania często przejmują organizacje non-profit - fundacje czy stowarzyszenia, które prowadzą projekty dla pacjentów, a ich działalność jest wręcz bezcenna. Trwający właśnie konkurs ma docenić ich starania i wsparcie oferowane chorym czy potrzebującym opieki - jego ideą jest promowanie i nagrodzenie inicjatyw pomocnych w procesie zdrowienia, krzewiących optymizm i pomagających pacjentom patrzeć na życie nie tylko przez pryzmat choroby, ułatwiających dostęp do terapii.

„Leczmy z troską!” - kampania i konkurs ruszyły w maju 2024 r. Organizacje non-profit - fundacje i stowarzyszenia prowadzące działania na rzecz pacjentów czy ich bliskich do 15 września br. mogą zgłaszać do konkursu swoje projekty z poprzedniego roku, czyli działania, których realizacja przebiegła między 1 stycznia 2023 a 20 maja 2024. Następnie zgłoszenia zostaną ocenione w dwóch etapach m.in. pod kątem zasięgu, innowacyjności i użyteczności dla zainteresowanych, czyli chorych i opiekunów. Zgłoszenia należy przesyłać poprzez specjalny formularz dostępny na stronie konkursu www.teva.pl/leczmy-z-troska/.

Piątkę zwycięzców konkursu, którzy otrzymają granty na dalszą działalność, poznamy w listopadzie 2024 r. Laureat nagrody głównej odbierze 40 tysięcy zł, a pozostała czwórka - po 15 tysięcy zł. Finałem projektu będzie uroczysta gala „Leczmy z troską!”.

Ambasadorami akcji są: Edyta Jungowska - aktorka, prof. Cezary Szczylik - onkolog i Dorota Czekaj, prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, a prywatnie pacjentka.

Konkurs organizuje Teva Pharmaceuticals Polska - „Leczmy z troską!” to pierwsza polska edycja globalnego projektu firmy pod nazwą Humanizing Health.

Patronem merytorycznym projektu jest Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, a patronami medialnymi PAP oraz „Rzeczpospolita”.

Więcej informacji - https://www.teva.pl/leczmy-z-troska/

Źródło informacji: Leczmy z troską
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.08.2024, 08:00
Źródło informacji Leczmy z troską
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ