Newsletter

Zdrowie i styl życia

Konkurs „Leczmy z troską!” nie cichnie

30.08.2024, 08:00aktualizacja: 30.08.2024, 08:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Leczmy z troską (1)
Leczmy z troską (1)
Już tylko dwa tygodnie od zakończenia naboru zgłoszeń do I edycji konkursu „Leczmy z troską!”, któremu towarzyszy kampania postulująca przywrócenie medycynie ludzkiej twarzy.

Już tylko dwa tygodnie od zakończenia naboru zgłoszeń do I edycji konkursu „Leczmy z troską!”, któremu towarzyszy kampania postulująca przywrócenie medycynie ludzkiej twarzy. 

Do konkursu zgłasza się coraz więcej stowarzyszeń i fundacji działających na rzecz pacjentów, a w mediach padło już wiele ważnych słów nawiązujących do idei kampanii. Jak choćby te:

„Większość lekarzy, których znam, ma dar empatii - mówił prof. Cezary Szczylik, ambasador konkursu „Leczmy z troską!” na łamach „Twojego Stylu”. - Ale trzeba stworzyć warunki, by mogła ona wybrzmieć. Warunków brak, dlatego dochodzi do sytuacji, w której człowiek, pełen uzasadnionego lęku, spotyka się z drugim człowiekiem, który jest sfrustrowany, nie czuje się spełniony w misji zawodowej. Misją zawodu lekarza jest pomóc pacjentowi, a nie odfajkować wizytę, wystawić receptę i skierowanie bez słowa komentarza”.

Organizatorzy „Leczmy z troską!” przypominają, że nadal zbyt często zdarzają się sytuacje, w których chorzy otrzymują leczenie medyczne, ale brakuje dbałości o ich samopoczucie czy nawet dobrej, życzliwej rozmowy. Te zadania często przejmują organizacje non-profit - fundacje czy stowarzyszenia, które prowadzą projekty dla pacjentów, a ich działalność jest wręcz bezcenna. Trwający właśnie konkurs ma docenić ich starania i wsparcie oferowane chorym czy potrzebującym opieki - jego ideą jest promowanie i nagrodzenie inicjatyw pomocnych w procesie zdrowienia, krzewiących optymizm i pomagających pacjentom patrzeć na życie nie tylko przez pryzmat choroby, ułatwiających dostęp do terapii.

„Leczmy z troską!” - kampania i konkurs ruszyły w maju 2024 r. Organizacje non-profit - fundacje i stowarzyszenia prowadzące działania na rzecz pacjentów czy ich bliskich do 15 września br. mogą zgłaszać do konkursu swoje projekty z poprzedniego roku, czyli działania, których realizacja przebiegła między 1 stycznia 2023 a 20 maja 2024. Następnie zgłoszenia zostaną ocenione w dwóch etapach m.in. pod kątem zasięgu, innowacyjności i użyteczności dla zainteresowanych, czyli chorych i opiekunów. Zgłoszenia należy przesyłać poprzez specjalny formularz dostępny na stronie konkursu www.teva.pl/leczmy-z-troska/.

Piątkę zwycięzców konkursu, którzy otrzymają granty na dalszą działalność, poznamy w listopadzie 2024 r. Laureat nagrody głównej odbierze 40 tysięcy zł, a pozostała czwórka - po 15 tysięcy zł. Finałem projektu będzie uroczysta gala „Leczmy z troską!”.

Ambasadorami akcji są: Edyta Jungowska - aktorka, prof. Cezary Szczylik - onkolog i Dorota Czekaj, prezeska Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, a prywatnie pacjentka.

Konkurs organizuje Teva Pharmaceuticals Polska - „Leczmy z troską!” to pierwsza polska edycja globalnego projektu firmy pod nazwą Humanizing Health.

Patronem merytorycznym projektu jest Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, a patronami medialnymi PAP oraz „Rzeczpospolita”.

Więcej informacji - https://www.teva.pl/leczmy-z-troska/

Źródło informacji: Leczmy z troską
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.08.2024, 08:00
Źródło informacji Leczmy z troską
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ