Newsletter

Zdrowie i styl życia

Mieszkańcy miast wracają do stylu życia sprzed pandemii. Blisko o ⅓ wzrasta mobilność taksówkami i hulajnogami

05.05.2022, 16:07aktualizacja: 05.05.2022, 16:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad połowa mieszkańców polskich miast przyznała, że ma potrzebę nadrobienia wszelkich aktywności towarzyskich i kulturalnych ograniczonych podczas pandemii, wykazało badanie FREE NOW, superaplikacji mobilności miejskiej. Podróżowanie i spotykanie się ze znajomymi lub rodziną bez obostrzeń to aktywności, za którymi jeszcze w lutym tego roku, aż co drugi Polak tęsknił najbardziej [1].

Powrót mieszkańców polskich miast do stylu życia sprzed pandemii potwierdzają dane wewnętrzne aplikacji FREE NOW, a także TIER i Dott, operatorów hulajnóg z nią zintegrowanych. Wykazują oni wzrost liczby zamówień taxi i wynajmu współdzielonych hulajnóg, od momentu wycofania obostrzeń covidowych.

„W 2022 roku obserwujemy stały wzrost popytu na mobilność miejską. Najwyraźniej zniesienie wymogu noszenia maseczek i otwarte lokale bez ograniczeń sprawiły, że Polacy chętniej się przemieszczają w miastach. Zamówienia przejazdów taxi z lutego na marzec wzrosły o 30%, a obecnie notujemy ich więcej niż w najlepszych okresach przed pandemią. Rejestrujemy też rekordowe liczby nowych kierowców. Największy udział zamówień przejazdów FREE NOW stanowią kursy weekendowe, a także dojazdy do pracy w dni powszednie, na co wpływ mają powroty części pracowników do biur. Obserwujemy też wzrost zamówień na lotniska i dworce, w związku ze zbliżającym się sezonem wakacyjnym, ale też częstszymi podróżami służbowymi użytkowników korzystających z naszej platformy w celach biznesowych” - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

Sezon wiosenny przynosi także wzrost zainteresowania korzystaniem z wynajmu elektrycznych hulajnóg. Według raportu Stowarzyszenia Mobilne Miasto, flota wszystkich pojazdów tego typu w Polsce wynosi już 45 tysięcy[2]. Jest to wynik trzykrotnie większy niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Operatorzy współdzielonych hulajnóg, przyznają, że popularność tego środka transportu w mieście będzie wciąż wzrastała wśród Polaków.

„Hulajnogi elektryczne szturmem zdobyły rynek i sympatię użytkowników. Mieszkańcy miast stają się mniej zależni od samochodów i coraz bardziej zdają sobie sprawę z wartości współdzielonych e-hulajnóg jako niezawodnej oraz wydajnej formy podróżowania. Według naszych danych, szczytowe godziny przejazdów przypadają na pory dojazdu do pracy oraz powrotu z niej, czyli na przedziały 07:00-09:00 i 17:00-19:00. Nic więc dziwnego, że trasy prowadzące do Śródmieścia i innych centr biznesowych okazały się najczęstszymi w ciągu tygodnia, ale – co ciekawe – w Warszawie największy ruch e-hulajnogowy odbywa się na Białołęce. Weekendami Polacy również korzystają z tej formy transportu, przykładowo podczas podróży rekreacyjnych” - mówi Borys Pawliczak, dyrektor generalny Dott w Europie Wschodniej i Skandynawii.

Od początku kwietnia nawet o 30% tygodniowo rośnie liczba wynajmowanych hulajnóg elektrycznych przez FREE NOW. Dzięki integracji z operatorami TIER i Dott, których łączny udział na polskim rynku wynosi blisko połowę, platforma daje obecnie dostęp do największej liczby elektrycznych hulajnóg z poziomu jednej aplikacji.

„Miasta 15-minutowe to nie tylko koncepcja, ale nasza nowa codzienność. Po rocznej obecności w Polsce widzimy, że powrót do stylu życia sprzed pandemii oznacza większą aktywność i potrzebę przemieszczania się po mieście. Dane z ostatnich badań TIER wyraźnie wskazują, że użytkownicy cenią sobie równowagę między życiem zawodowym a prywatnym – wybierają e-hulajnogi, aby dojechać do pracy lub na uczelnię, jak również w trakcie wyjść towarzyskich czy dla rozrywki. Cieszy nas, że proekologiczne myślenie staje się normą, a Polacy są gotowi, aby zrezygnować z przejazdów samochodem na rzecz niskoemisyjnej mobilności współdzielonej” – mówi Mathieu Deloly, dyrektor zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.

O FREE NOW:

FREE NOW to Super App mobilności miejskiej, oferująca największy wybór opcji transportowych w Europie. Ponad 58 milionów użytkowników FREE NOW z 16 krajów i 170 miast ma możliwość przemieszczania się z punktu A do B wybierając spośród różnych opcji mobilności miejskiej, z jednej aplikacji. Dzięki głębokiej integracji, czyli od wynajmu po płatność, z zewnętrznymi operatorami mobilności, użytkownicy FREE NOW mogą zamówić najbliższą taksówkę lub przejazd z kierowcą, a także wynająć e-hulajnogę, e-skuter, e-rower lub auto na minuty. FREE NOW jest agregatorem usług zewnętrznych operatorów, który ma ambicję wpłynąć pozytywnie na efektywność mobilności i zrównoważony rozwój miast, bez dodawania kolejnych pojazdów na ulice. Platforma FREE NOW ma swoją siedzibę w Niemczech i jest wspierana przez głównych udziałowców: BMW Group i Mercedes-Benz Mobility. Zatrudnia ponad 1850 pracowników w 27 biurach na całym świecie.

- Zdjęcie jest dostępne na stronie internetowej AP Images (http://www.apimages.com) –

[1] Badanie w formie ankiety internetowej, wśród 6000 mieszkańców miast z 10 krajów europejskich, w tym ponad 500 osób z Polski, przeprowadzone na zlecenie FREE NOW, w lutym 2022 roku.

[2] Strefa Danych, E-Hulajnogi sharing Polska, pierwszy kwartał 2022 roku, Stowarzyszenie Mobilne Miasto, dostęp: https://smartride.pl/Strefa_Danych/e-hulajnogi-sharing-polska-pierwszy-kwartal-2022-roku/

KONTAKT:

Agnieszka Ciesek

Senior PR & Communications Manager FREE NOW

tel. +48 530 121 652

e-mail: agnieszka.ciesek@free-now.com

Źródło informacji: APA-OTS

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.05.2022, 16:07
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ