Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Europejski Dzień Przywracania Czynności Serca obchodzony w październiku po raz kolejny stał się okazją do przeprowadzenia wielkiej akcji szkoleniowej z zakresu pierwszej pomocy. W ramach wydarzenia „Razem dla Życia i Zdrowia” na pleszewskim Rynku oraz we wszystkich szkołach i przedszkolach z terenu MiG Pleszew punktualnie o godzinie 12:00 rozpoczęto resuscytację krążeniową. Pod okiem ratowników, pielęgniarek i strażaków, po krótkim szkoleniu, dzieci, młodzież i dorośli przystąpili do wykonywania masażu serca na 31 stanowiskach na Rynku oraz w swoich placówkach. Akcja trwała nieprzerwanie pół godziny.
Podczas wydarzenia starsze dzieci uciskały na fantomach, natomiast młodsze – na misiach. To kolejna taka akcja w naszym Mieście i Gminie. Mam nadzieję, że będzie kontynuowana w kolejnych latach na jeszcze większą skalę, ponieważ bardzo ważne jest, aby uświadamiać i oswajać ludzi z ratowaniem życia – mówi Izabela Świątek, zastępca burmistrza, pomysłodawca akcji. W tym roku liczba uczestników powiększyła się o uczniów szkół ponadpodstawowych, w przyszłym planowane jest włączenie w akcję zakładów pracy.
W ramach akcji jedna z działających w Pleszewie światowych firm już po raz drugi zakupiła zewnętrzne defibrylatory AED do publicznych placówek. Zostały przekazane do Zespołu Szkół Publicznych nr 3 w Pleszewie, Publicznej Szkoły Podstawowej w Kuczkowie oraz Publicznego Przedszkola w Brzeziu. Obecnie w MiG Pleszew znajduje się 15 defibrylatorów AED.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.10.2022, 20:32 |
Źródło informacji | UMiG Pleszew |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Których owoców Polacy chcą jeść więcej?
Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie owoców. Wg. Kantar Polska 65% konsumentów, czyli 21 mln osób, zamierza w nadchodzącym sezonie jeść więcej polskich owoców i warzyw. Rekordowe 10 mln Polaków chce kupować więcej truskawek (30%), podobnie jabłek (29%). Porównując wyniki sprzed roku, najbardziej wzrosła ilość deklaracji zakupu borówek (54%), truskawek (34%), malin (18,4%) i polskich jabłek (18%). To dobre informacje dla plantatorów i sadowników. Patrząc na sezon od strony popytowej, chęci nie powinno zabraknąć.- 08.05.2025, 10:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ