Newsletter

Zdrowie i styl życia

Prestiżowa nagroda Key Award 2018 dla krótkometrażowego filmu reklamującego nowego SUV-a Fiat 500X

20.11.2018, 16:01aktualizacja: 20.11.2018, 16:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Klatka z filmu "Nowy 500X - Zasmakuj przyszłości. Dziś"
Klatka z filmu "Nowy 500X - Zasmakuj przyszłości. Dziś"
19 listopada 2018 r. w Teatrze Elfo Pucciniego w Mediolanie po raz 50. odbyła się ceremonia wręczenia Key Award 2018, jednej z najbardziej prestiżowych nagród dla filmów reklamowych. Nagrodę przyznano marce Fiat za krótkometrażowy film reklamujący nowego SUV-a Fiat 500X.

Przyznawana przez Grupę Media Key – publikującą najbardziej topowe pisma i stanowiącą punkt odniesienia dla włoskich managerów marketingu – prestiżowa nagroda powędrowała do marki Fiat za krótkometrażowy film „Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś”, który wygrał w kategorii „Transport i Energia".

Stworzony przez agencję Leo Burnett i wyreżyserowany przez Ago Paniniego dla Movie Magic Production Company film, towarzyszył premierze nowego Fiata 500X. W filmie samochód zmienia się w niezwykły „wehikułu czasu", zachowując stylistykę kultowej 500, a jednocześnie oferując nowe technologie już „zapożyczone" z przyszłości.

To właśnie ta koncepcja stanowi podstawę kampanii reklamowej, która wykorzystuje oryginalną historię, inspirowaną kultowym filmem „Powrót do przyszłości"* w hołdzie wspaniałej tradycji kina, odnosząc ogromny sukces także w internecie – odnotowano ponad 42 miliony odsłon na fiatowskich kanałach społecznościowych, co okazało się najlepszym wynikiem w historii FCA.

Krótkometrażowy film, „Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś”, osadzony jest w realiach włoskiego miasta lat 60. XX w., po którym para młodych ludzi porusza się Fiatem 600 serii D, przemierzając ulice pełne sklepów, przechodniów i samochodów, przywołując na myśl niezastąpiony włoski styl, który podbił świat. Nagle piorun uderza w samochód i przekształcając go w nowego 500X przenosi go w przyszłość, która jest naszą teraźniejszością. Rodzi to szereg ekscytujących sytuacji pozwalających młodym odkryć bogate spektrum możliwości oferowanych przez nowy model.

Podczas tej wyjątkowej i ekscytującej przygody, bohaterowie odkrywają i opisują wszystkie innowacje samochodu: nowe silniki FireFly Turbo 1.0 i FireFly Turbo 1.3, zaprojektowane, by zaoferować klientom „złoty środek" między osiągami a przyjemnością prowadzenia, i które są najbardziej kompaktowym oraz najczystszym źródłem zasilania oferowanym w samochodach Fiata. Uwagę zwraca również system Uconnect 7" HD LIVE z wbudowaną nawigacją i systemem łączności, nowe reflektory FULL LED zapewniające lepszą widoczność i bezpieczeństwo oraz wiele systemów wspomagania, w tym system rozpoznawania znaków drogowych z funkcją „Speed Advisor" i asystentem pasa ruchu w standardzie we wszystkich wersjach.

Krótki film kończy się, gdy młoda para powraca do swoich czasów, wciąż za kierownicą nowego 500X, powitana przez przyjaznego policjanta kierujący ruchem drogowym, w tej roli słynny amerykański aktor Christopher Lloyd, którego zawadiackie mrugnięcie okiem kończy tę podróż w czasie.

Co istotne, krótki film poświęcony nowemu 500X kontynuuje strategię rozpoczętą w 2017 roku wraz ze spotem reklamowym „Do zobaczenia w przyszłości” („See you in the future"), ubiegłorocznym zwycięzcą w kategorii Branded Entertainment/Storytelling, przygotowanym z okazji 60. urodzin kultowej 500 z udziałem wybitnego aktora, zdobywcy Oscara, Adriena Brody.

Ale to nie wszystko. Krótki film „Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś” to najnowszy rozdział umacniający ścisły związek między marką Fiat, festiwalami filmowymi i Turynem, nierozerwalną więź potwierdzoną także przez wybór miejsca na międzynarodową premierę tego nowego modelu, która odbyła się w jednym z najbardziej kultowych miejsc Włoch: w turyńskim Narodowym Muzeum Kina, mieszczącym się w Mole Antonelliana, od ponad wieku wznoszącym się nad piemoncką stolicą.

Co ważniejsze, słynny przedstawiciel fiatowskiej rodziny 500 wystąpił również w innej kategorii w konkursie Key Award 2018. Film reklamowy „What the Fragrance", zrealizowany przez Perfume Holding i agencję Leo Burnett, zdobył pierwszą nagrodę w kategorii „Reklama online". Spot prezentuje pierwszy zapach „500” dla Niego i dla Niej stworzony przez Perfume Holding maîtres parfumeurs i zainspirowany kultowym Fiatem 500 - ikoną stylu, która wraz z upływem czasu „odradza" się na nowo, pozostając zawsze wierną sobie i stając się inspiracją dla innych twórców, od designu po sztukę, od mody po film.

* "Powrót do przyszłości" jest znakiem towarowym objętym prawami autorskimi Universal Studios i U-Drive Joint Venture. Na licencji Universal Studios. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.11.2018, 16:01
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ