Newsletter

Zdrowie i styl życia

Ruch na rynku trenażerów. Co może przynieść i jakie są jego przyczyny

17.02.2022, 11:46aktualizacja: 17.02.2022, 15:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dadelo
Dadelo
Jazda na rowerze to jedna z najpopularniejszych aktywności wśród Polaków. Święciła triumfy zwłaszcza podczas pandemii i twardego lockdownu. Konieczność izolacji sprawiła, że wybierane były nie tylko klasyczne dwa kółka, ale wcześniej trochę mniej popularne trenażery. CentrumRowerowe.pl przeprowadziło badania sprawdzające, jak zmieniło się podejście rowerzystów do tych urządzeń, umożliwiających kolarskie treningi niezależnie od pogody.

W listopadzie i grudniu 2021 roku CentrumRowerowe.pl, należące do spółki Dadelo S.A., przeprowadziło badanie „Treningi na trenażerze – nawyki i przekonania”, w którym poproszono o wypełnienie opracowanej wcześniej ankiety 1226 miłośników kolarstwa. Ankietowani wypowiedzieli się między inny na temat tego, jakie jest ich podejście do trenażerów oraz jak zmieniły się ich treningi. Badania były odpowiedzią na pewne utrzymujące się tendencje, które firma obserwuje na rynku od dłuższego czasu:

„W okresie przed pandemią (lata 2017-2019) 90% sprzedaży trenażerów przypadało na okres późno jesienny i zimowy. Ograniczenia związane z aktywnością fizyczną na początku pandemii spowodowały znaczące wydłużenie „sezonu trenażerowego”. Duża liczba użytkowników zamkniętych centrów fitness przełączyła się na aktywność domową. Ten trend utrzymywał się w kolejnych miesiącach. Spowodowało to znaczne wydłużenie sezonu i zmianę struktury sprzedaży” – komentuje Jacek Zieziulewicz, dyrektor handlowy i członek zarządu Dadelo S.A.

Wygoda użytkowania oraz nowinki technologiczne zachęcające do działania

Jak pokazały badania przeprowadzone przez CentrumRowerweo.pl nie tylko Covid-19 sprawił, że zainteresowanie trenażerami gwałtownie wzrosło. Przyczynił się do tego także rozwój nowoczesnych technologii. Producenci prześcigają się w innowacjach. Popularne interaktywne modele mają niewiele wspólnego z prostymi rolkami pozwalającymi jedynie na monotonne kręcenie nogami, nielubiane przez kolarzy chomikowanie. Możliwość połączenia urządzenia z aplikacją treningową sprawia, że domowy trening może gwarantować niesamowite emocje, dzięki realistycznej symulacji jazdy i możliwości rywalizowania online z innymi użytkownikowi poprzez aplikacje takie jak np. Zwift.

Rosnąca popularność trenażerów wpłynęła na ożywienie tego segmentu rynku rowerowego. Nieustannie poszerza się oferta około trenażerowa. Nowe akcesoria i dodatki, takie jak specjalne maty czy podnośniki, które mają symulować wzniesienia, sprawiają, że jazda jest coraz bardziej realistyczna i satysfakcjonująca. Nowością jest również specjalistyczna odzież, zapewniająca komfort podczas wyciskających siódme poty treningów w czterech ścianach. Co więcej od jakiegoś czasu miłośnicy tej formy aktywności mają możliwość sprawdzenia swoich sił w oficjalnych międzynarodowych zawodach.

Więcej informacji na temat zmian na rynku trenażerów oraz opinii użytkowników tych urządzeń znaleźć można w badaniach „Trening na trenażerze – nawyki i przekonania”, które opublikowane zostały na Biurze Prasowym Dadelo S.A.

Dadelo S.A.

Spółka Dadelo S.A. specjalizuje się w sprzedaży rowerów, akcesoriów i części rowerowych. Platformę CnetrumRowerowe.pl, przez którą prowadzona jest dystrybucja, codziennie odwiedza tysiące osób. Pracownicy Spółki to nie tylko specjaliści w swoich dziedzinach, ale również pasjonaci kolarstwa, którzy o rowerach wiedza wszystko. Poza sprzedażą jak najszerszej oferty produktów, Dadelo stara się również codziennie edukować i pomagać w zakresie rowerowej wiedzy.

Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: pr@dadelo.pl

Źródło informacji: Dadelo S.A.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.02.2022, 11:46
Źródło informacji Dadelo S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii