Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wśród wiodących trendów konsumenckich nie sposób nie zauważyć rosnącego zainteresowania designem, innowacjami, a także świadomymi zakupami. Jednocześnie nie traci na znaczeniu dbałość o user-experience. Konsumenci poszukują produktów premium, szczególnie w sektorze spożywczym, zwracając uwagę na ich funkcjonalność, wygląd, jak również wpływ na zdrowie i środowisko naturalne.
SodaStream ze swoimi produktami doskonale wpisuje się w trendy. Aby to podkreślić marka wprowadziła nowe logo, paletę barw oraz stronę internetową. Zmianom uległa również strategia komunikacji i portfolio produktów.
Historia marki
SodaStream to na polskim rynku wciąż nowość. Lokalny oddział powstał zaledwie dwa lata temu. Wcześniej produkty były oferowane za pośrednictwem dystrybutorów. Jednak historia marki ma ponad 100 lat. W 1903 roku SodaStream rozpoczęła rewolucję na rynku napojów sodowych, przedstawiając system umożliwiający konsumentom samodzielne przygotowywanie wody gazowanej w zaciszu własnego domu. Od tego czasu marka konsekwentnie rozwija swoje portfolio i wciąż odkrywa nowe rynki. Jednak tak dynamiczny i wielokierunkowy rozwój przyczynił się również do namnożenia komunikatów, elementów identyfikacji wizualnej i sposobów ukazywania firmy oraz produktów. Potrzeba uwspólnienia zarówno warstwy wizualnej, jak i przekazu była głównym powodem do zmiany.
Push for Better
“Push for Better” - to główne hasło towarzyszące marce SodaStream. Geneza powstania jest dość naturalna i nawiązuje do gestu gazowania wody za pomocą saturatora. Ta drobna czynność daje początek strumieniowi zmiany - zarówno dla konsumentów, jak i dla planety.
Jeden symbol, wiele znaczeń
Kolejnym elementem identyfikacji wizualnej jest symbol marki. Punktem wyjścia są dwie krople wody, które splatając się tworzą formację yin i yang, symbolizując tym samym równowagę i harmonię występującą w przyrodzie. Dzięki przemyślanemu projektowi logo zawiera w sobie również literę “S” - odzwierciedlenie nazwy marki SodaStream.
Obejrzyj film prezentujący nową identyfikację wizualną SodaStream - https://youtu.be/UDYc2gKPbes
Kolorowa komunikacja? Naturalnie!
W hołdzie wyznawanym przez firmę wartościom powstała również nowa paleta kolorystyczna. Każdy, kto spacerował kiedykolwiek brzegiem morza rozpozna i umiejscowi nowe barwy marki. Fresh i deep blue to odcienie wody, a jednocześnie symbole spokoju i bogactwa. Kolor Sand, jak nazwa wskazuje to piasek. W palecie znajdziemy również Koral, Orange, Forest Green i Sunshine Yellow. Wybór barw naturalnie łączy się tym co, dla SodaStream najważniejsze - dbałością o środowisko, świeżością, rozwojem i optymizmem.
Collection - elegancja i funkcjonalność
Oprócz rebrandingu SodaStream wprowadza nowy system pozycjonowania produktów. Przykładem jest linia Collection, do której już dziś należą ekspresy Art i Duo. Niebawem linia zostanie rozszerzona o nowy saturator, stworzony we współpracy ze światowej sławy projektantem.
Misja “Nawodnienie”
SodaStream chce zrewolucjonizować branżę napojów gazowanych i zachęcić ludzi do picia wody. Badania pokazują, że posiadacze SodaStream każdego dnia piją ponad 50 proc. więcej wody niż osoby, które jeszcze nie korzystają z saturatora*. Co ciekawe wśród klientów SodaStream poprawia się również motywacja dotycząca zdrowego stylu życia. 60 proc z nich deklaruje wzrost aktywności fizycznej oraz dokonywanie lepszych wyborów żywieniowych. Nawodnienie jest kluczowe dla zdrowia każdego z nas, dlatego warto rozważyć zakup urządzenia, które połączy przyjemne z pożytecznym. W końcu kto nie chciałby zadbać o swoje zdrowie jednocześnie pijąc pyszny, orzeźwiający napój, nie generując przy tym zbędnego plastiku?
Kreatywny koncept
Repozycjonowanie odbyło się we współpracy z Pearl Fisher - agencją projektową i brandingową z siedzibą w Londynie, a także z Eitanem Cohenem, kreatywnym doradcą SodaStream. "To kolejny ekscytujący rozdział dla Sodastream i nie możemy się doczekać aż ten odważny, wpływowy i inspirujący nowy design trafi na półki sklepowe" - komentuje David Jenkinson, Design & Experience Partner w Pearl Fischer.
Wszystko w swoim czasie
Nowa identyfikacja wizualna SodaStream jest już obecna na stronach internetowych i mediach społecznościowych, natomiast wprowadzanie nowych projektów opakowań rozpocznie się w 2023 roku i będzie przebiegało stopniowo na wszystkich 47 rynkach, na których funkcjonuje firma.
*Opeepl study for SodaStream 2021 (US &UK)
SodaStream jest wiodącą marką produkującą saturatory do gazowania wody, należącą do koncernu PepsiCo. SodaStream umożliwia przygotowywanie wody gazowanej w domowym zaciszu, eliminując konieczność dźwigania ciężkich zgrzewek i zaśmiecania środowiska jednorazowym plastikiem. Jedna butelka SodaStream pozwala wyeliminować tysiące tych jednorazowych, a sam ekspres zapewnia świeżą wodę gazowaną zawsze wtedy, gdy mamy na nią ochotę, za jednym naciśnięciem przycisku i w wybranym stopniu nagazowania. Aby dowiedzieć się więcej o SodaStream, odwiedź stronę sodastream.pl/pages/babelkowa-rewolucja i śledź SodaStream na Facebooku, Instagramie i YouTube.
Źródło informacji: SodaStream
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.09.2022, 09:09 |
Źródło informacji | SodaStream |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska aplikacja MoodMon pomoże w leczeniu depresji i choroby afektywnej dwubiegunowej PAP
Polska aplikacja MoodMon zwyciężyła w międzynarodowym konkursie Bupa Eco-Disruptive 2024, którego celem jest wspieranie startupów tworzących innowacje dla systemu opieki zdrowotnej. Oprogramowanie, oparte na sztucznej inteligencji, pozwala monitorować osoby z problemami psychicznymi: nawracającą depresją i chorobą afektywną dwubiegunową.- 16.01.2025, 10:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nowa terapia daje nadzieję chorym na tętnicze nadciśnienie płucne PAP
Tętnicze nadciśnienie płucne (TNP) to rzadka choroba kardiologiczna. Nieleczona może prowadzić do śmierci. Badania kliniczne nad nowym lekiem, prowadzone przez prof. Grzegorza Kopcia z Ośrodka Chorób Krążenia Płucnego UJ w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Św. Jana Pawła II, dały bardzo dobre rezultaty i napawają chorych optymizmem.
- 07.01.2025, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom