Pobierz materiał i Publikuj za darmo
In January 2015 a total of 4,600 winter sports enthusiasts from 10 European nations participated in the SnowTrex apres ski survey. Participants could choose between 15 major party resorts in the Alps. With approx. 24% of all votes Ischgl clearly dominates the ranking. On 2 and 3 are Sölden (12.1%) and Mayrhofen (8.9%). With Livigno (rank 4, 8.4%) and Val Thorens (rank 5, 8.1%), Italy an France also entered the top-5 list. For 56% of all participants apres ski in an important factor when choosing their holiday destination. In average, European winter sports fans will spend 3 evenings out partying. Top of this list are the Dutch travellers, who reserve 3.6 evenings for apres ski.
In the English ranking, the French resorts are clearly on top. Behind Les 2 Alpes (21.6%), the resorts Val Thorens (20.4%), St. Anton (11.7%), Mayrhofen (10.5%) and Kitzbühel (8.6%) are to be found in the top-5 list. 56% of all English-speaking travellers will choose a resort with good apres ski offers. Every 4th British traveller (28.4%) can’t imagine skiing without apres ski.
All results can be found here: http://press.snowtrex.co.uk/apres-ski-2015
About SnowTrex.co.uk
SnowTrex ist a brand of the TravelTrex GmbH. SnowTrex holidays are available in 15 languages.TravelTrex belongs to the leading international tour operators selling winter sports holidays.
Further information can be found online in our newsroom: http://press.snowtrex.co.uk/newsroom/.
For further information and printable images please contact:
TravelTrex GmbH
Selina Sauerland
e-mail: p press-uk@traveltrex.com
phone: +44 20 336 533 13
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.02.2015, 11:15 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |