Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Umowa zostaje podpisana na trzy lata, do Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Totalizator Sportowy zaangażuje się również w ligowe rozgrywki LOTTO 3x3 QUEST, które ruszą w sezonie 2022/23. Ich celem będzie wyłonienie najlepszej drużyny w Polsce. Spółka będzie także sponsorem Młodzieżowych Mistrzostw Polski 3x3.
„Angażujemy się w nową, dynamiczną dyscyplinę – koszykówkę 3x3, gdzie do walki stają 3-osobowe zespoły - i razem z naszym partnerem - Polskim Związkiem Koszykówki, przygotowujemy duży projekt, który ma na celu przede wszystkim wsparcie zawodników w występach na arenie międzynarodowej, ale również upowszechnienie samej dyscypliny w kraju” – powiedział Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Umowa między Totalizatorem Sportowym a Polskim Związkiem Koszykówki została podpisana w Praskim Centrum Koneser, gdzie znajduje się wystawa poświęcona lidze koszykówki NBA. Kontrakt przewiduje, że Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, będzie wspierał seniorskie i młodzieżowe reprezentacje Polski 3x3, które będą rywalizowały m. in. w turniejach FIBA 3x3 World Tour Masters i FIBA 3x3 Challenger.
„Dyscyplina rozwija się w Polsce fenomenalnie. Ta odmiana koszykówki budzi dużo pozytywnych emocji. Gra się przy muzyce, na świeżym powietrzu, dużo jest elementów streetball’owych. Sama FIBA (Międzynarodowa Federacja Koszykówki) mówi, że to sport, który z podwórka trafił na Igrzyska Olimpijskie” – podkreślił Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki.
Nasza kadra narodowa 3x3 odnosi już duże sukcesy: zdobyła brązowy medal na mistrzostwach świata, brązowy medal na mistrzostwach Europy i wystąpiła, jako jedna z 8 zakwalifikowanych drużyn, na igrzyskach w Tokio, podczas których dyscyplina dołączyła do grona sportów olimpijskich.
O wyzwaniach związanych z utworzeniem narodowego teamu 3x3 mówił Przemysław Zamojski, wcześniej zawodnik koszykówki klasycznej, który do reprezentacji Polski 3x3 dołączył w 2019 r.
„Na boisku występuje tylko 3 zawodników. Musimy być dobrze zgrani i przygotowani fizycznie: intensywność jest dużo większa, a tempo zawrotne: czas na rozegranie akcji to tylko 12 sekund, w 10 minut trzeba zdobyć 15 do 21 punktów” – powiedział.
W opinii Piotra Renkiela, trenera kadry narodowej 3x3, dyscyplina wymaga odpowiednio dopasowanego treningu.
„Trenujemy cały czas, mamy specjalny program, który przygotowuje nas do pierwszych turniejów pod koniec lutego 2022 r. i do mistrzostw świata. Nasze treningi trwają od 45 minut do godziny, ale są bardzo intensywne. Dla porównania - treningi koszykarskie trwają dwie, a nawet trzy godziny” - wyjaśnił.
Radosław Piesiewicz wskazał, że dla Polskiego Związku Koszykówki najważniejszym zadaniem jest wyłonienie silnej reprezentacji Polski w koszykówce 3x3, której rozpoznawalność w Polsce przełoży się także na popularyzację sportu wśród młodzieży.
Zapowiedział również, że od przyszłego sezonu 2022/23 planowane są rozgrywki turniejowe LOTTO Ligi 3x3, w których weźmie udział 16 klubów Polskiej Ligi Koszykówki. Kluby zostaną podzielone na grupę północną i południową i zagrają w osobnych turniejach. Każdy z klubów wystawi drużynę złożoną z 4 zawodników (3 na boisku, 1 rezerwowy), w której będzie co najmniej 3 Polaków.
Jesienią 2022 roku zostaną wyłonione po 4 najlepsze kluby z Północy i Południa, które wiosną 2023 r. zagrają w rozgrywkach finałowych, transmitowanych na kanałach sportowych Polsatu.
Totalizator Sportowy od wielu lat wspiera pod marką LOTTO polską koszykówkę. Spółka współpracowała z reprezentacją Polski, a także była Partnerem Głównym Polskiej Ligi Koszykówki oraz Partnerem Głównym Turnieju Finałowego Suzuki Pucharu Polski mężczyzn (podczas którego odbył się również LOTTO Konkurs Wsadów) i Suzuki Superpucharu Polski. TS był również Partnerem Tytularnym turniejów LOTTO 3x3 QUEST.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.10.2021, 08:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
„Polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej w 2025 roku. Biała Księga. Rekomendacje ekspertów w obszarze ochrony zdrowia” - wyjątkowa publikacja Instytutu Rozwoju Spraw Społecznych już dostępna
Warszawa, Polska, 21 lutego 2025 r. - Biała Księga została zaprezentowana 21 lutego 2025 r. na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym podczas konferencji „Zdrowie i bezpieczeństwo dla przyszłości”, siódmego wydarzenia z cyklu „Droga do Prezydencji”, organizowanego przez Instytut Rozwoju Spraw Społecznych pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz Europejskiego Komitetu Społeczno-Ekonomicznego.- 21.02.2025, 10:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Rozwoju spraw Społecznych
-
Image
OLX: Polacy mają dość azjatyckich platform zakupowych i wybierają towary z drugiej ręki
Długi czas oczekiwania, przekroczone normy bezpieczeństwa produktów oraz niezgodność z opisem - to główne zastrzeżenia pod adresem działalności azjatyckich platform zakupowych, na jakie wskazali Polacy w badaniu przeprowadzonym na zlecenie OLX. Okazuje się, że wielu z nas ma obawy przed zakupami towarów z drugiego końca świata. Co trzeci zamawiający na azjatyckich platformach otrzymał produkty niezgodne ze zdjęciem, a w przypadku produktów dla dzieci prawie 45% badanych uznało, że nie są one w pełni bezpieczne.- 19.02.2025, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ