Newsletter

Zdrowie i styl życia

UOKiK: Walmark – decyzja UOKiK (komunikat)

04.07.2017, 13:25aktualizacja: 04.07.2017, 13:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

- UOKiK wziął pod lupę reklamy suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus.

- Walmark zobowiązał się do usunięcia skutków kwestionowanych praktyk.

- Spółka m.in. usunie z reklam zwroty sugerujące, że produkty te mają właściwości lecznicze i zapobiegają chorobom.

Postępowanie przeciwko producentowi suplementów - Walmark w Sosnowcu - zostało wszczęte w kwietniu 2016 r. UOKiK sprawdził reklamy produktów Pneumolan oraz Pneumolan Plus. Wątpliwości urzędu wzbudziło m.in. to, że reklamy mogły sugerować, że te środki spożywcze leczą i zapobiegają chorobom. Mogą o tym świadczyć sformułowania, np.: „Zdrowe oddychanie po Pneumolanie”; „Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela”.

Spółka Walmark zobowiązała się do zmiany kwestionowanych przez urząd praktyk i usunięcia ich skutków. Walmark przestanie używać w swoich reklamach sformułowań, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze swoich preparatów. Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania, na swój koszt, plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te spółka ma umieścić w 2500 aptek na terenie całej Polski. Ponadto opublikuje treść decyzji urzędu na swojej stronie internetowej. Szczegóły zobowiązania można znaleźć w decyzji na stronie UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów monitoruje reklamy suplementów diety. W toku są trzy postępowania: dwa przeciwko Aflofarm Farmacja Polska (urząd sprawdza reklamy suplementów diety: Magmisie, RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior) oraz Logihub (reklamy produktu Green Magma). Ponadto, na początku 2017 r. UOKiK wydał decyzję ws. Olimp Laboratories. Spółka uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do tego, że usunie skutki nieuczciwej reklamy. Na własny koszt wyemitowała w radiu komunikaty o tym, że mogła wprowadzać w błąd w reklamach Chela Mag B6.

Konsumentom przypominamy, że suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi. Ich celem jest uzupełnienie normalnej diety. W związku z tym przypisywanie im właściwości leczniczych w reklamie jest bezprawne.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mgost/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.07.2017, 13:25
Źródło informacji UOKiK
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ