Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W ostatnim czasie coraz więcej europejskich miast zaostrza przepisy dotyczące korzystania z hulajnóg elektrycznych w przestrzeni publicznej. Austriacka stolica wypracowała również nowe, bardziej rygorystyczne rozwiązania, a zaczną one obowiązywać od 19 maja br. "Chcemy jak najszybciej położyć kres chaosowi związanemu z hulajnogami elektrycznymi na chodnikach! Dlatego jest dla nas jasne, że interweniujemy teraz, aby położyć kres zagrożeniu potknięciami spowodowanym przez leżące wokół hulajnogi", podkreśla Ulli Sima, członek zarządu miasta Wiednia ds. mobilności.
Zakaz parkowania na chodnikach i stałe strefy parkowania
Hulajnogi elektryczne będzie można parkować w naddunajskiej metropolii wyłącznie na wyznaczonych stałych miejscach parkingowych, które są obecnie rozbudowywane w całym Wiedniu, lub na pasie parkingowym, jeśli w pobliżu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego. W przeciwnym razie zwrot wypożyczonych pojazdów będzie technicznie niemożliwy. Dzięki tym stałym strefom parkowania Wiedeń zapewni większy porządek w całym mieście. Strefy są ustawione na lub w pobliżu stacji rowerowych lub stacji mobilności WienMobil. W ten sposób w całej stolicy tworzone są "centra mobilności" z kompleksowymi usługami współdzielenia. Wszystkie stałe miejsca parkingowe będą wyraźnie oznaczone kolorowymi znakami poziomymi, a na jednej stacji parkingowej znajdzie się miejsce dla 8 - 10 hulajnóg. Do końca bieżącego roku liczba oznakowanych punktów parkingowych wzrośnie do 200. W przyszłym roku nastąpi dalsza rozbudowa, planowane jest zwiększenie liczby miejsc parkingowych o kolejnych 100. Miejsca postojowe będą lokalizowane głównie w "hotspotach", gdzie oczekiwanych jest wiele e-hulajnóg, takich jak na przykład węzły komunikacji miejskiej.
Inspektorzy parkingowi sprawdzą sposób parkowania
Prawidłowe parkowanie będą sprawdzać organy nadzoru parkingowego, tak zwani "szeryfowie parkingowi", a w razie potrzeby wystawiać mandaty. Jeśli hulajnoga będzie nieprawidłowo zaparkowana na chodniku, operator będzie zobowiązany do jej natychmiastowego usunięcia lub rozwiązania problemu. Inaczej niż wcześniej, organy mogą niezwłocznie występować z wnioskiem o nałożenie grzywny, a hulajnogi mogą być również automatycznie odholowywane przez miasto na koszt operatorów bez uprzedniego postępowania.
Strefy ograniczonego ruchu i ograniczenie prędkości w newralgicznych miejscach
Wokół szpitali, rynków i placów handlowych, w pobliżu budynków komunalnych i innych "hotspotów", w których występował wzrost niewłaściwego użytkowania, operatorzy muszą ustawić strefy ograniczonego ruchu w swoich aplikacjach operacyjnych. W tych obszarach jazda na hulajnogach lub ich zaparkowanie będzie technicznie niemożliwe. W niektórych strefach dla pieszych, a ostatnio na wszystkich ulicach mieszkalnych i w strefach spotkań nastąpi automatyczna redukcja prędkości. Hulajnogi będą technicznie spowalniane.
Kolejny ważny środek mający na celu zakończenie chaosu związanego z hulajnogami to ograniczenie maksymalnej ich liczby w konkretnych dzielnicach. Tam, gdzie obecnie występuje ich nadmierna dostępność i mnożą się skargi, liczba hulajnóg zostanie zmniejszona poprzez przydzielenie nowych stałych liczb maksymalnych.
Źródło informacji: Vienna Offices
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.05.2023, 09:58 |
Źródło informacji | Vienna Offices |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rzecznik Praw Pacjenta: Polska prezydencja w UE zabiega o przyjęcie Europejskiej Karty Praw Pacjenta PAP
- 14.03.2025, 12:06
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ligol - nasz największy
Ligol to najpopularniejsza polska odmiana jabłek. Powstała ze skrzyżowania Golden Delicious i Linda. Jest dużym, twardym jabłkiem o słodko-kwaskowatym smaku. Odmiana odgrywa istotną rolę w polskim sadownictwie. Ligol jest wykorzystywany także do produkcji soków. Nie jest eksportowany na rynki zachodnie. Polecany w marcu, w ramach propagowania konsumpcji i bogactwa odmianowego, które wyróżnia polskie sadownictwo. Tym bardziej cieszy fakt, że coraz więcej Polaków je jabłka regularnie [Kantar Polska, styczeń 2025].- 13.03.2025, 10:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
-
Image
Regularne spożywanie jabłek to prosty sposób na poprawę zdrowia - twierdzi tak dwóch na trzech Polaków
Badania wykazują, że osoby, które regularnie spożywają jabłka, mają większą szansę na dłuższe życie. Jabłka obniżają ryzyko chorób serca, cukrzycy i otyłości. Dwie trzecie Polaków docenia ich walory zdrowotne. Tym istotniejsze jest dziś budowanie nawyków tej regularności. Bo jak to mówią: „jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z daleka ode mnie”.- 13.03.2025, 10:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ