Pobierz materiał i Publikuj za darmo
MEDIOLAN i HIROSZIMA, Japonia, 14 kwietnia 2015 r. /PRNewswire/ - Mazda Motor Corporation odsłoniła dzieła sztuki projektu Mazdy, włącznie z "Rowerem inspirowanym stylem KODO" oraz "Sofą inspirowaną stylem KODO" w przededniu wystawy "Mazda Design: The Car as Art" odbywającej się we włoskim Mediolanie od 14 kwietnia 2015 roku.
Zdjęcia - http://www.image.net/mazda_milandesignweek2015
Wideo - https://youtu.be/KDmphEXQ5dM
Celem imprezy "Mazda Design: The Car as Art" jest ukierunkowanie Mazdy na rozwój wyrażania ruchu za pomocą przedstawienia dwóch kluczowych aspektów postrzegania zakorzenionych w japońskiej estetyce: RIN - wrażliwość na powściągliwą godność oraz EN - wrażliwość na pociągającą zmysłowość, które bezpośrednio oddziałują na zmysły.
"Rower inspirowany stylem KODO" jest rowerem wyścigowym, który ma wyrażać wrodzone piękno tego pojazdu. Jego minimalistyczna struktura złożona jest z najmniejszej możliwej liczby części. Ramę wykonano z jednej płyty stalowej, którą pieczołowicie młotkowano, siodło z czarnej skóry jest szyte ręcznie ściegiem z czerwonej nitki, podobnie jak w przypadku najnowszej Mazdy MX-5. Połączenie dynamiczności i atrakcyjności roweru zachowuje klimat stylizacji Mazdy MX-5.
"Sofa inspirowana stylem KODO" przedstawia znakomitą kombinację wyrafinowanego piękna projektów Mazdy i włoskiego kunsztu wywodzącego się z długiej tradycji produkcji mebli. Sofa posiada honowaną powierzchnię, jak w przypadku Mazdy CX-3, odzwierciedla formę wspólną dla wszystkich pojazdów nowej generacji Mazdy.
Na wystawie można także zobaczyć prace tradycyjnych japońskich rzemieślników inspirowane filozofią designu Mazdy "KODO - Dusza ruchu". KODOKI jest naczyniem wykonanym z jednego płatu blachy miedzianej w słynnym japońskim warsztacie obróbki metali Gyokusendo. SHIRAITO jest tradycyjnie lakierowaną skrzynką, wykonaną przez Kinjo-Ikkokusai, która za pomocą licznych warstw lakieru oraz drobno potłuczonych skorup jaj wyraża bogactwo natury.
"Design stał się w przeciągu ostatnich lat istotną częścią tego, czym jesteśmy, dodając wartości artystycznej całej marce Mazda - powiedział Masahiro Moro, dyrektor zarządzający Mazdy, odpowiedzialny za Dział Marketingu Globalnego. - Przedstawiamy nasz przekaz projektowy tutaj w Mediolanie, w mieście, które jest wierzchołkiem świata designu, w celu wzmocnienia wizerunku naszej marki".
Źródło: Mazda Motor Corporation
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.04.2015, 11:43 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |