Newsletter

Zdrowie i styl życia

Zlecone: Wysoka ocena pracy Ambasad Kibiców w trakcie EURO 2012 w Polsce

06.07.2012, 19:04aktualizacja: 06.07.2012, 19:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kibice, którzy bawili się w Polsce w trakcie EURO 2012, bardzo wysoko ocenili jakość obsługi w ambasadach kibiców. Blisko 90 proc. badanych osób bardzo dobrze wypowiedziało się o pomocy i wsparciu, jakie otrzymało podczas Mistrzostw w Polsce w Ambasadach Kibica. Badanie zostało przeprowadzone w trakcie fazy grupowej Turnieju przez pracowników Uniwersytetu Warszawskiego.

Ambasady Kibiców to miejsca, w których kibice - zarówno polscy, jak i zagraniczni - mogli uzyskać wyczerpujące informacje i pomoc od odpowiednio przeszkolonych przedstawicieli własnego środowiska. W trakcie EURO 2012 w Polsce, w każdym z 4 Miast Gospodarzy Turnieju funkcjonowały Ambasady Kibiców - jedna stacjonarna i dwie mobilne. Ambasady stacjonarne były prowadzone przez kibiców polskich, a mobilne - przez zagranicznych, z kraju, którego reprezentacja rozgrywała mecz w danym mieście. Każdy z kibiców w trakcie EURO 2012 w Polsce otrzymywał w ambasadzie wszechstronną pomoc - od informacji, jak najszybciej będzie mógł się dostać na stadion, po informacje, co powinien zrobić w sytuacji, gdy zgubi dokumenty, a także gdzie może uzyskać pomoc lekarza.

Zgodnie z przeprowadzonym przez Uniwersytet Warszawski badaniem, blisko 90 proc. kibiców bardzo dobrze oceniło jakość wsparcia oraz pomocy udzielanej fanom piłki nożnej w Ambasadach Kibiców. Zaangażowanie pracowników Ambasad w rozwiązywanie problemów, z którymi zwracali się do nich kibice, pozytywnie oceniło ponad 88 proc. ankietowanych. 83 proc. osób biorących udział w badaniu pozytywnie wypowiedziało się o lokalizacji i dostępności Ambasad Kibiców w polskich Miastach Gospodarzach w trakcie Mistrzostw. O wysokiej jakości pracy Ambasad Kibiców oraz udzielanych tam informacji świadczy fakt, że 79 proc. kibiców korzystających z ich usług nie poszukiwało już pomocy w innych miejscach.

Podstawowym narzędziem pracy Ambasad były drukowane przewodniki kibiców w językach narodowych krajów uczestniczących w Turnieju. Informacyjną funkcję Ambasad uzupełniał przewodnik w wersji online, dostępny na wielojęzycznej, aktualizowanej na bieżąco stronie internetowej http://www.fansembassy.org. 83 proc. badanych bardzo dobrze oceniło jakość informacji w przewodniku drukowanym, a 87 proc. pozytywnie oceniło pod tym względem przewodnik internetowy.

Polska, przez cały okres przygotowań do EURO 2012, korzystała z doświadczeń organizatorów poprzednich dużych imprez międzynarodowych, z których wynikało, że Ambasady Kibiców są bardzo cenionym przez kibiców punktem wsparcia i informacji. Ambasady Kibiców - z racji tego, że są prowadzone przez samych kibiców - były również doskonałą formą włączenia środowisk kibicowskich w przygotowania i przeprowadzenie Mistrzostw. Projekt był realizowany przez spółkę PL.2012 we współpracy z europejską federacją kibiców Football Supporters Europe.

Ambasady Kibiców to nie jedyny element EURO 2012 w Polsce wysoko oceniony przez kibiców. Według badań przeprowadzonych przez PBS, atmosferę podczas Mistrzostw oceniło wysoko aż 97 proc. Polaków. Organizację podczas Turnieju bardzo dobrze oceniło 94 proc. osób. Aż 90 proc. naszych rodaków jest dumnych z tego, jak Polska przygotowała i zorganizowała EURO 2012, a 85 proc. uznaje Turniej za sukces.

Wyniki badań przeprowadzonych przez PBS wśród naszych rodaków po zakończeniu Turnieju są zbieżne z oceną, jakiej dokonali zagraniczni turyści i kibice podczas EURO 2012. 92 proc. z nich pozytywnie oceniło atmosferę panującą w trakcie Turnieju, a 85 proc. bardzo dobrze wypowiedziało się o organizacji Mistrzostw Polsce. Niemal wszyscy, bo aż 92 proc. zagranicznych gości zadeklarowało, że po powrocie do swojej ojczyzny poleci Polskę znajomym jako kraj atrakcyjny turystycznie i warty odwiedzenia. Blisko 80 proc. badanych stwierdziło, że odwiedzi ponownie nasz kraj.

KONTAKT:

Mikołaj Piotrowski

dyrektor ds. PR

tel. (22) 56 03 768

tel. kom. +48 785 556 771

e-mail: mikolaj.piotrowski@2012.org.pl

-

Michał Jankowski

menadżer ds. komunikacji z mediami

tel. kom. +48 518 023 168

e-mail: michal.jankowski@2012.org.pl

-

Maciej Topolski

menadżer ds. relacji publicznych

tel. kom. +48 785 556 783

e-mail: maciej.topolski@2012.org.pl

Źródło informacji: PL.2012 Sp. z o.o.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.07.2012, 19:04
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii