Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NOWY JORK, 5 października 2012 r. /PRNewswire/ - Sekretarz ds. turystyki Meksyku, Gloria Guevara, opublikowała VI Edycję Raportu o Branży Turystycznej. Raport dokumentuje okres znaczącego wzrostu ruchu turystycznego - napływającego zarówno z kraju, jak i zza granicy - oraz inwestycje w publiczne i prywatne sektory turystyki na przestrzeni ostatnich sześciu lat. Branża turystyczna, która odpowiada za ponad 9% PKB Meksyku, jest w kraju traktowana priorytetowo.
Raport opisuje szczegółowo pięć głównych priorytetów: rozwój turystyki krajowej, rozwój turystyki międzynarodowej, inwestycje w sektor publiczny, inwestycje w sektor prywatny oraz dywersyfikację rynku.
Meksyk odnotował wzrost inwestycji w sektorze prywatnym na poziomie 53,7%, z 12 833 000 000 pesos w roku 2001 do 20 200 000 000 pesos w roku 2012, co w dużej mierze przyczyniło się do uzyskania przez Meksyk w 2011 r. najlepszego wyniku turystycznego w historii. Kraj odwiedziło wtedy 23,4 mln ludzi (turyści międzynarodowi podróżujący drogą lotniczą).
Inwestycje w sektor publiczny także poszybowały w górę w okresie panowania rządu Calderona - wzrosły o 582% w stosunku do rządów prezydenta Ernesto Zedillo oraz o 146,8% w stosunku do rządów Vicente’a Foxa.
W latach 2006 - 2011 liczba turystów krajowych i zagranicznych wzrosła z 162 mln do 191,5 mln (wzrost o 18,2%), co jest rekordem w historii kraju.
Skupiono się na dywersyfikacji, adresując wysiłki mające na celu wzrost branży turystycznej w regionie do klientów spoza Stanów Zjednoczonych i Kanady. Znaczący wzrost nastąpił pomiędzy 2006 a 2011 rokiem, szczególnie jeśli chodzi o turystów z Ameryki Północnej. W 2006 r. Meksyk odwiedziło 6 157 505 osób, natomiast w 2011 r. odnotowano już 7 291 136 turystów, co daje wzrost w wymienionym okresie o 18,4%. Z drugiej strony, jeśli chodzi o pozostałe narodowości, 2006 r. przyniósł Meksykowi 1 948 612 klientów, natomiast rok 2011 - 2 852 084, co daje znaczący wzrost w wysokości 46,4%.
Sekretarz Guevara powiedziała, że turystyka, stanowiąca kamień węgielny gospodarki, jest prawdziwym narodowym priorytetem. Rząd wypracował strategiczne porozumienie pomiędzy ustawodawcami, urzędnikami, przedsiębiorstwami, związkami i środowiskiem akademickim, budując tym samym solidny fundament pod przyszły rozwój tej branży.
Meksyk usilnie starał się wprowadzić strategię dywersyfikacji, celem zmniejszenia zależności od rynku Stanów Zjednoczonych, przyciągając jednocześnie turystów z wielu innych krajów, takich jak Brazylia, Chiny, Rosja, Kanada czy Korea.
Sekretarz Guevara przypisała także sukces branży tworzeniu innowacyjnych produktów turystycznych, takich jak Mundo Maya ("Świat Majów"), Pueblos Magicos ("Magiczne Miasta"), 18 szlaków gastronomicznych, film dokumentalny pt. "Meksyk: Cudowna Podróż" (ang. "Mexico: The Royal Tour"), Szlaki Meksyku oraz udoskonalony program Magicznych Miast.
Globalna polityka wizerunkowa Meksyku została zmieniona po części dzięki organizacji i prowadzeniu światowych forów dyskusyjnych, takich jak Światowa Organizacja Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO), szczyt amerykański Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), Światowe Forum Ekonomiczne (WEF), spotkanie ministrów turystyki T20 w Méridzie, oraz spotkanie grupy G20 organizowane w Los Cabos, a także udział w takich forach, jak Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) czy Wspólnota Gospodarcza Azji i Pacyfiku (APEC).
Sekretarz Guevara powiedziała ponadto, że obecnie - bardziej niż kiedykolwiek wcześniej - Meksyk jest postrzegany jako globalny lider w branży turystycznej i jest na dobrej drodze do tego, by w perspektywie 2018 r. wejść do czołówki pięciu najbardziej pożądanych kierunków podróży.
Źródło: Secretariat of Tourism, Mexico
KONTAKT:
MTB Press Line
tel. +1-212-880-5291
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.10.2012, 13:38 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |