Newsletter

Zlecone: Polskie firmy nie chcą iść na rękę klientom – wyniki badań

21.02.2011, 10:00aktualizacja: 21.02.2011, 10:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Firmy ignorują potrzeby klientów, jeśli chodzi o wysyłkę faktur drogą elektroniczną – wynika z najnowszego raportu firmy mailPro, jednej z wiodących firm e-mail marketingowych w Polsce.

Spośród wszystkich przebadanych firm zaledwie 40% myśli o wdrożeniu elektronicznych faktur, podczas gdy oczekuje tego od nich ponad 60% klientów. Tylko 16% przedsiębiorstw w Polsce korzysta z możliwości wysyłania faktur drogą elektroniczną, pozostałych 84% nie zastanawia się nad przejściem na elektroniczną formę rozliczeń w najbliższym czasie.

Od początku 2011 roku, na mocy grudniowego rozporządzenia Ministerstwa Finansów, przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną. Nowe prawo to szansa na uproszczenie wzajemnych kontaktów między kontrahentami, obniżenie kosztów, a przede wszystkim – duże udogodnienie dla klienta indywidualnego. Wszystkie przesłanki wskazują na to, że proces przechodzenia na faktury elektroniczne – dla klientów i tańsze dla przedsiębiorstw – powinien postępować szybko i bez większych problemów.

Raport miał za zadanie zbadać stan wiedzy przedsiębiorców na temat e-faktur oraz chęć do korzystania z tego typu rozwiązań zarówno po stronie klienta indywidualnego, jak i podmiotów wystawiających dokumenty sprzedaży, czyli firm.

Badanie przeprowadzone zostało w dniach 1-4 lutego metodą CATI (Assisted Telephone Interview). Przebadano 511 małych i średnich przedsiębiorstw (w większości korzystających już np. z usług e-mail marketingowych) oraz 1 020 klientów indywidualnych pod kątem ich planów i oczekiwań odnośnie faktur elektronicznych.

Kompletny raport dostępny jest pod adresem: http://www.wybieramefakture.pl/raport.

KONTAKT:

Tomasz Gambuś

e-mail: tomasz.gambus@mailpro.pl

tel. (32) 230 98 53

tel. kom. +48 797 33 40 56

http://mailpro.pl

***

Informacje o autorach raportu

Firma mailPro od momentu powstania w 2005 roku rozwija funkcjonalny system do zarządzania komunikacją e-mail i SMS marketingową, wspierając firmy z różnych sektorów biznesu w skutecznej komunikacji za pomocą poczty elektronicznej. Na początku 2011 roku jako pierwsza w Polsce uruchomiła aplikację do masowej wysyłki e-faktur, umożliwiając dostarczanie dokumentów sprzedaży w sposób prosty, intuicyjny i szybki.

Źródło informacji: mailPro.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 21.02.2011, 10:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ