Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Funkcja Deklaracje w zakładce Raport Aktualność Danych w systemie FK zapewnia mechanizm kontroli deklaracji podatkowych. Obejmuje on dokumenty sprzedażowe, zakupowe, wyciągi bankowe i deklaracje podatkowe VAT-7, VAT-UE, PIT5L. Funkcja ta pokazuje status deklaracji od wystawienia i zatwierdzenia aż do rozliczenia. W modułach wystawiających deklaracje znajdują się funkcje służące do obsługi statusów zarówno w sposób automatyczny w zakresie parowania ich z deklaracjami, jak i ręczny. W module Rozrachunki - Wyciągi Bankowe dodano parowanie z deklaracją podatkową, co zmienia jej status na rozliczoną. Funkcja Deklaracje jest przydatna zarówno firmom, jak i biurom rachunkowym, które automatycznie mogą sprawdzić, czy odpowiednie deklaracje są utworzone i rozliczone.
Dzięki mechanizmowi szablonów offline, biura rachunkowe mogą wygenerować raporty u poszczególnych klientów i przesłać je do swojego systemu zarządzania, aby zbudować kokpit menedżerski z informacjami o statusach deklaracji i konieczności wygenerowania poszczególnych dokumentów dla klientów.
W Monitorze Księgowego pojawi się nowa funkcja - Statystyki FK. Dzięki niej biura rachunkowe mogą sprawdzić, jaka ilość dekretów księgowych przypada na obsługiwaną firmę, ile z nich i jakich zostało wystawionych przez poszczególnych pracowników w różnych przedziałach czasowych. Jest to pomocne w analizie nakładów pracy poniesionych przez pracownika biura rachunkowego lub na poszczególnych klientów biura.
Dzięki mechanizmowi schematów dekretacji, praca w systemie FK jest bardzo komfortowa. Po zdefiniowaniu schematów dekretacji dla wszystkich dokumentów podlegających księgowaniu, przy wdrożeniu systemu mogą być one następnie automatycznie dekretowane. Jedna osoba w dziale księgowym może obsłużyć tysiące dokumentów. Podobnie w biurach rachunkowych obsługujących setki firm.
O skuteczności mechanizmu schematów świadczy fakt, że w firmie z 1 500 dokumentami sprzedażowymi i 850 zakupowymi w ciągu roku odnotowano konieczność tylko 59 księgowań ręcznych. Według HEUTHES zaledwie około 1% księgowań wymaga obsługi ręcznej.
Nowe rozwiązania będzie można wypróbować na wersji demonstracyjnej systemu od 27 grudnia 2011 r. Następnie zostaną udostępnione bez opłat wszystkim klientom wraz z kolejną, 12 wersją ISOF na początku stycznia 2012 r.
Więcej informacji na stronach: http://www.isof.pl.
KONTAKT:
Witold Torbacki
specjalista ds. gospodarki elektronicznej
HEUTHES Sp. z o.o.
tel. (+48 91) 460 89 74 wew. 42
e-mail: witold.torbacki@heuthes.pl
Źródło informacji: HEUTHES Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.12.2011, 10:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |