Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Burscheid, Niemcy - 24 marca 2011 r. Johnson Controls, wiodący światowy producent siedzeń samochodowych, dostawca elementów wyposażenia wnętrz oraz układów elektronicznych, wynalazł system nowych, lżejszych tylnych siedzeń samochodowych. Łączy on aluminium ze stalą, by stworzyć modułową, wielomateriałową strukturę tylnych siedzeń samochodowych, korzystając przy tym z nowej technologii łączenia z użyciem spoiw. Wykorzystanie nowej technologii umożliwiło naszym inżynierom redukcję wagi struktury tylnych siedzeń o 34%, zachowując przy tym wszystkie wymogi bezpieczeństwa.
"Struktura tego siedzenia jest idealna zarówno dla hybrydowych, jak i elektrycznych pojazdów, z uwagi na fakt, iż zawierają one elementy techniczne dodające masy w tego typu pojazdach" - powiedział dr Andreas Eppinger, wiceprezes ds. zarządzania technologiami w Johnson Controls Automotive Experience.
Zaawansowana technologia z użyciem spoiw ułatwia projektowanie
Dotychczas ze względu na stabilność oferowanych materiałów, ramy oparć tylnych siedzeń produkowane były ze stali. Dzięki tradycyjnemu procesowi spawania, były one spajane w sposób bezpieczny i ekonomiczny. Pomimo tego, że aluminium jest wagowo lżejsze i oferuje taką sama stabilność jak stal, nie było dotychczas używane jako ramy tylnych siedzeń. W przeszłości łączenie aluminium ze stalą nie było możliwe ze względu na właściwości materiałów, które nie pozwalały na użycie konwencjonalnej metody spawania. Podczas procesu wytwarzania nowych ram tylnych siedzeń inżynierowie z Johnson Controls opracowali również nową technologię łączenia za pomocą spoiw, która posłużyła jako alternatywa dla tradycyjnego spawania.
By zredukować wagę tylnych siedzeń, łączenia górnych i dolnych elementów w ramie tylnego siedzenia wyprodukowane zostały głównie z aluminium. Podłużnice skrzyniowe i stalowe pręty zbrojeniowe siedzeń nadal wykonywane są ze stali. Pozwala to na redukcję o 30% dotychczasowej wagi, co w porównaniu do konwencjonalnej struktury siedzeń jest naprawdę znaczącym osiągnięciem. Specjaliści Johnson Controls zredukowali także grubość stalowego panelu tylnego z 0,6 do 0,4 milimetrów, co dało kolejną 4-procentową redukcję.
"Wykonano obszerne testy, które potwierdziły, że pomimo zastosowania cieńszego tylnego panelu, struktura nowych siedzeń jest tak samo bezpieczna jak struktura siedzeń tradycyjnych" - powiedział dr Eppinger, odpowiedzialny za cały projekt.
Zgodność z innymi technikami łączenia oraz alternatywne materiały
Nowa technologia łączenia Johnson Controls oparta jest na spajaniu (lub klejeniu), które jest korzystne zwłaszcza przy łączeniu cienkich i różnych od siebie materiałów, redukując jednocześnie wagę końcowego produktu. Metoda jest kompatybilna z materiałami metalowymi, plastikowymi i włóknami naturalnymi, a także innymi. Działa na takich samych zasadach, co inne procesy łączenia jak nitowanie, mocowanie czy spawanie. Co więcej, spełnia wszystkie wymagania odnośnie trwałości, siły struktury oraz stabilności w razie wypadku. "Wierzymy, że wielomateriałowa struktura umożliwi przyszłe innowacje w wielu układach oraz częściach samochodowych - powiedział dr Eppinger. - Ponadto, ze względu na swój modularny projekt, nowe siedzenia sprostają wymaganiom najróżniejszych modeli pojazdów. Umożliwi nam to czerpanie nowych korzyści z wagi oraz ładowności, które sprawią, że produkowane pojazdy będą bardziej ekonomiczne i mniej szkodliwe dla środowiska".
Cyfrowy obraz naszego projektu dostępny jest na stronie http://www.johnsoncontrols.co.uk/press.
Zdjęcie jest udostępnione poprzez epa (europejską agencję fotograficzną) i może być pobrane ze strony http://www.presseportal.de/pm/19526/?keygroup=bild
KONTAKT:
Johnson Controls GmbH
Automotive Experience
Industriestraße 20-30
51399 Burscheid, Niemcy
Ulrich Andree
tel. +49 2174 65-4343
fax: +49 2174 65-3219
e-mail: ulrich.andree@jci.com
Informacje o firmie Johnson Controls
Johnson Controls to lider w udoskonalaniu światowych technologii oraz wiodąca firma na rynku przemysłowym w ponad 150 krajach. Nasi pracownicy w liczbie 142 tys. wytwarzają najwyższej jakości produkty, serie oraz proponują rozwiązania w celu optymalizacji zużycia energii i wykorzystania budynków; kwasowo-ołowiowe akumulatory samochodowe oraz zaawansowane typy akumulatorów do samochodów hybrydowych i elektrycznych, produkują także układy wnętrz samochodowych. Nasze zaangażowanie w stabilizację sięga do naszych korzeni w 1885 r., kiedy to zaprojektowano pierwszy elektryczny termostat. Poprzez rozwój naszych strategii oraz zwiększenie udziału na rynku, angażujemy się na rzecz stałego dostarczania wartości udziałowcom oraz współtworzenie osiągnięć naszych klientów.
Informacje o Johnson Controls Automotive Experience
Johnson Controls Automotive Experience jest liderem światowym w produkcji układów siedzeń samochodowych, dachowych, drzwi, urządzeń sterowniczych oraz elektrycznego wyposażenia. Wspieramy wszystkich głównych producentów samochodowych we wprowadzaniu różnorodności do swoich wyrobów za pomocą naszych produktów, technologii oraz zaawansowanych możliwości produkcyjnych. Z ponad 200 fabrykami na całym świecie, znajdujemy się dokładnie tam, gdzie nasi klienci nas potrzebują. Klienci doceniają komfort i styl, zarówno pojedynczych części jak i całych układów. Nasza ogólnoświatowe możliwości pozwalają nam na produkcję ponad 30 milionów samochodów rocznie.
Źródło informacji: APA-OTS
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.03.2011, 19:37 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |