Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Siódmego czerwca finalizujemy transakcję (nabycia udziałów Pekao od Unicredit – PAP); 8 czerwca odbędzie się walne zgromadzenie spółki, gdzie będą dokonane zmiany w radzie nadzorczej. Można powiedzieć, że symbolicznie 7 czerwca +żubr+ wróci do Polski. Będziemy koncentrowali się na tym, aby rzeczywiście być wspólnie z PZU takim długoterminowym, stabilnym inwestorem dla banku” – powiedział Borys.
Dopytywany o przywrócenie logo „z żubrem” Borys powiedział, że po zamknięciu transakcji Pekao przejdzie tzw. rebranding, czyli zmianę marki, co jest związane także z wymogami Unicredit, które zachowuje prawo do swojego logo. „Zakładam, że bank po 7 czerwca wdroży nowe logo, przywracając historyczną wizualizację +żubra+” – dodał. Podkreślił, że bank na pewno nie zmieni nazwy, choć zniknie z niej informacja, że jest członkiem grupy Unicredit.
Borys dodał, że widzi w Pekao duży potencjał, jeżeli chodzi o strategię i przyspieszenie inwestycji, obszar technologii, bankowości detalicznej oraz na rynku – w segmencie małych i średnich firm. Wskazał na możliwość potencjalnego przyłączenia do standardu płatności mobilnych BLIK, co umożliwiłoby powstanie jednolitego standardu płatności mobilnych w Polsce.
„Jest szereg inicjatyw, które mogłyby przyczyniać się do umocnienia pozycji banku na rynku i wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Dla nas jest to inwestycja o charakterze finansowym. Nie mamy synergii z Pekao, więc będziemy się przede wszystkim koncentrowali na tym, aby bank zwiększył swoją wartość, kontynuował stabilną politykę wypłaty dywidend” - powiedział. {PAP)
mmu/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.06.2017, 14:40 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |