Newsletter

"Żubr" wróci do logo Pekao

05.06.2017, 14:40aktualizacja: 05.06.2017, 14:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

7 czerwca zostanie sfinalizowana transakcja nabycia udziałów Pekao przez PZU i PFR; rozpocznie się tzw. rebranding banku, zmierzający do przywrócenia „żubra” do logo banku - powiedział prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.

„Siódmego czerwca finalizujemy transakcję (nabycia udziałów Pekao od Unicredit – PAP); 8 czerwca odbędzie się walne zgromadzenie spółki, gdzie będą dokonane zmiany w radzie nadzorczej. Można powiedzieć, że symbolicznie 7 czerwca +żubr+ wróci do Polski. Będziemy koncentrowali się na tym, aby rzeczywiście być wspólnie z PZU takim długoterminowym, stabilnym inwestorem dla banku” – powiedział Borys.

Dopytywany o przywrócenie logo „z żubrem” Borys powiedział, że po zamknięciu transakcji Pekao przejdzie tzw. rebranding, czyli zmianę marki, co jest związane także z wymogami Unicredit, które zachowuje prawo do swojego logo. „Zakładam, że bank po 7 czerwca wdroży nowe logo, przywracając historyczną wizualizację +żubra+” – dodał. Podkreślił, że bank na pewno nie zmieni nazwy, choć zniknie z niej informacja, że jest członkiem grupy Unicredit.

Borys dodał, że widzi w Pekao duży potencjał, jeżeli chodzi o strategię i przyspieszenie inwestycji, obszar technologii, bankowości detalicznej oraz na rynku – w segmencie małych i średnich firm. Wskazał na możliwość potencjalnego przyłączenia do standardu płatności mobilnych BLIK, co umożliwiłoby powstanie jednolitego standardu płatności mobilnych w Polsce.

„Jest szereg inicjatyw, które mogłyby przyczyniać się do umocnienia pozycji banku na rynku i wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Dla nas jest to inwestycja o charakterze finansowym. Nie mamy synergii z Pekao, więc będziemy się przede wszystkim koncentrowali na tym, aby bank zwiększył swoją wartość, kontynuował stabilną politykę wypłaty dywidend” - powiedział. {PAP)

mmu/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.06.2017, 14:40
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ