Newsletter

Związek Banków Polskich: w kraju już 7 milionów uczestników bankowości mobilnej

24.09.2018, 17:32aktualizacja: 24.09.2018, 17:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Liczb aktywnych uczestników bankowych aplikacji mobilnych wzrosła o 1 milion w stosunku do poprzedniego kwartału i przekroczyła 7 milionów - poinformowano na poniedziałkowej konferencji ZBP.

Według zaprezentowanego raportu Netbank, na koniec II kwartału 2018 liczba rachunków z umowami dostępu do usług bankowości internetowej wyniosła 36,5 miliona i wzrosła tym samym o 5,5 procent w stosunku do danych z tego samego okresu 2017 roku.

Z kolei liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do bankowości elektronicznej wyniosła 16,79 miliona i wzrosła o 6,4 proc. w stosunku do II kwartału 2017 roku.

Po raz pierwszy też średnia wartość przelewu klienta indywidualnego spadła też poniżej tysiąca złotych i wyniosła 922,43 zł - podano.

Coraz większym powodzeniem, wynika z raportu Netbank, cieszą aplikacje mobilne banków - na koniec II kwartału br. spośród 9 mln użytkowników bankowości mobilnej 7,24 mln aktywnie korzystało z aplikacji mobilnej, co oznacza wzrost o 15 proc. w stosunku do końca marca br. (wtedy było 6,27 mln).

- Polska jest wśród krajów, które najszybciej wdrażają nowoczesne instrumenty płatnicze - powiedział wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński.

W czołówce światowej, jak dodał, lokują nas np. transakcje dokonywane przy użyciu kart bezstykowych.

Podczas konferencji ZBP zaprezentowano też najnowszy Monitor bankowy, z którego wynika, że indeks Pengab we wrześniu utrzymał wartość podobna jak w sierpniu (26,6 pkt, wzrost o 0,1 pkt). Jak mówił Marcin Idzik z TNS Kantar, ten wynik dowodzi słabnącej dynamiki aktywności klientów na rynku bankowym. We wrześniu, dodał, spadła np. aktywność klientów indywidualnym na rynku kredytów konsumpcyjnych czy mieszkaniowych. (PAP)

pś/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.09.2018, 17:32
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ