Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zysk EBITDA sięgnął 1,187 mld zł (o 25,2 proc. więcej rdr.), a zysk operacyjny 597,2 mln zł (wzrost rdr o 39,7 proc.). EBITDA z uwzględnieniem wydarzeń jednorazowych wyniosła w 2017 roku 1,26 mld zł, ponad 19 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Po oczyszczeniu wyniku operacyjnego o zdarzenia jednorazowe ujęte w roku 2017 marża EBITDA niemal zrównała się z historyczną marżą zrealizowaną w roku 2015 osiągając poziom 13,1 proc.
W komentarzu do wyników prezes Grupy Azoty Wojciech Wardacki zwrócił uwagę, że działaniom wzbogacającym ofertę dla rolnictwa, zmierzającym do dywersyfikacji źródeł przychodów i rozwijaniu potencjału badawczo-rozwojowego Grupy towarzyszył kluczowy proces konsolidacji wybranych funkcji Grupy. W jego opinii wzrost przychodów oraz wyników operacyjnych w 2017 roku potwierdzają skuteczność realizowanej strategii powiązanej z wykorzystaniem otoczenia makroekonomicznego i rynkowego.
"Nakłady na inwestycje strategiczne w ubiegłym roku po raz kolejny przekroczyły 1 mld zł. Na uwagę zasługuje bardzo bezpieczny poziom zadłużenia ze wskaźnikiem dług netto/EBITDA na poziomie ok. 0,3 pozwalający realizować działania rozwojowe i zachować wysokie ratingi kredytowe wśród instytucji finansowych" - powiedział Wardacki.
"Przy dużych wyzwaniach, jakimi naznaczony był biznes Nawozy-Agro, motorem wyników roku 2017 z pewnością jest segment Tworzyw. Odnotowujemy w nim od kilku kwartałów stały wzrost wolumenów, przy możliwościach generowania wyższych marż poprzez zwiększenie stopnia przetworzenia naszych produktów" - dodał wiceprezes Grupy Azoty Paweł Łapiński. (PAP)
pr/ ana/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.04.2018, 11:11 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |