Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W tym samym czasie wynik odsetkowy banku wzrósł o 11 proc. i wyniósł 2 mld 455 mln zł wobec 2 mld 212 mln zł w pierwszym kwartale ubiegłego roku.
Wynik z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale br. sięgnął 1 mld 229 mln zł, rok wcześniej w tym samym czasie wyniósł 1 mld 70 mln zł.
Bank podał, że ponad dwucyfrowy wzrost zysku netto determinowany był przez poprawę wyniku na działalności biznesowej, który osiągnął poziom 3 mld 494 mln zł głównie w efekcie wzrostu wyniku z tytułu odsetek o 11 proc. zrealizowanego dzięki wzrostowi wolumenów oraz marży odsetkowej.
PKO BP podał, że w pierwszym kwartale zanotowano wzrost kosztów działania o 7 proc., co było związane głównie ze wzrostem obciążenia składkami na Bankowy Fundusz Gwarancyjny.
Bank ocenia, że odnotował stabilny poziom wyniku z tytułu odpisów i utraty wartości, przy spadku kosztu ryzyka do poziomu 0,57 proc.
W raporcie kwartalnym bank poinformował, że w efekcie podejmowanych działań nastąpił wyraźny wzrost skali jego działania. Suma aktywów osiągnęła bowiem blisko 326 mld zł (wzrost o 31 mld zł w stosunku do takiego samego okresu przed rokiem), finansowanie udzielone klientom zwiększyło się do 234 mld zł (wzrost o 17 mld zł), a depozyty klientów wzrosły do 237 mld zł (wzrost o 23 mld zł).
Grupa umocniła też pozycję lidera rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych i osiągnęła 21,8-proc. udział w rynku, zajęła też pierwszą pozycję na rynku sprzedaży kredytów mieszkaniowych dla osób fizycznych z udziałem blisko 27-proc. W pierwszym kwartale 2019 roku udzieliła bowiem kredytów na kwotę 3,5 mld zł.(PAP)
pif/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.05.2019, 10:11 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |