Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) tylko we wrześniu koleją podróżowało 28,8 mln pasażerów. To wynik lepszy o 11,2 proc. od września 2018 r.
"Wyniki za dziewięć miesięcy 2019 r. to blisko 80 proc. liczby pasażerów z całego ubiegłego roku. Od lat czwarty kwartał charakteryzuje się jednymi z najwyższych wartości, co pozwala szacować, że wynik za 2019 r. okaże się znacznie wyższy niż za 2018 r. i będzie bliski 330 mln pasażerów" – powiedział cytowany w komunikacie prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra.
"Na wzrost popularności kolei wpływają z pewnością akcje takie jak Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, który odbywa się we wrześniu. W tym okresie przewoźnicy wprowadzają specjalne oferty, możliwe są przejazdy za złotówkę czy przejazdy bezpłatne" - dodał. Jego zdaniem na wyniki wpływają też oferty pozataryfowe, możliwość tańszego podróżowania dla grup czy wspólna oferta z komunikacją autobusową. "Każde takie działania promocyjne przyciągają pasażerów na kolej" - wskazał.
Jak poinformował UTK, we wrześniu średnia odległość podróży pociągiem wynosiła 64 km i była o 3,7 km krótsza niż w roku poprzednim.
Od stycznia do końca września najwięcej podróżnych skorzystało z usług Przewozów Regionalnych. Udział tego przewoźnika w rynku wyniósł 26,6 proc. Na drugim miejscu uplasowały się Koleje Mazowieckie z 18,5-proc. udziałem. Trzecia pozycja, z wynikiem 14,9 proc., należy do PKP Intercity. (PAP)
autor: Łukasz Pawłowski
pif/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.10.2019, 14:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |