Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podał w komunikacie BM Reflex "w najbliższym tygodniu na części stacji możemy zaobserwować minimalne korekty w górę, ale bez znaczącego wzrostu średnich cen w skali kraju. Warto podkreślić, że pierwszy tydzień lutego na rynku hurtowym upłynął pod znakiem podwyżek cen, a ich kontynuacja w następnych dniach ryzyko podwyżek cen w detalu".
Analitycy e-petrol zapowiadają, że "w okresie między 11-17 lutego 2019 benzyna 98-oktanowa ulokuje się w przedziale 5,06-5,14 zł/l, a benzyna Pb95 w przedziale 4,75-4,86 zł/l. Nieznaczny ruch spadkowy możliwy jest w przypadku cen detalicznych paliwa dieslowskiego, które uplasuje się na poziomach 4,98-5,10 zł/l". "Wyraźnie spadkowe nastroje dotknąć mogą cen autogazu. Tutaj przewidywany poziom cen wynosi od 2,14 zł/l. do 2,20 zł/l." - podali.
Eksperci BM Reflex zaznaczyli, że "za litr bezołowiowej 95 płacimy średnio 4,79 zł, oleju napędowego 5,04 zł i autogazu 2,21 zł. To ceny wyższe niż przed rokiem odpowiednio o 12, 47 i 12 groszy na litrze". Podkreślił jednocześnie, że "wciąż utrzymuje się duża różnica między cenami poszczególnych paliw na stacjach różnych operatorów sięgająca ponad 50 groszy na litrze". "Dodatkowo średnio o 25 groszy na litrze droższy jest olej napędowy od benzyny bezołowiowej 95" - dodali.
BM Reflex uważa, że "aktualnie nadal nie zanosi się na większe zmiany cen ropy naftowej gdyż wprowadzane w życie cięcia produkcji ropy przez kraje OPEC+ i czynniki geopolityczne równoważone są obawami o tempo wzrostu światowej gospodarki a co za tym idzie konsumpcji ropy naftowej. (PAP)
lgs/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.02.2019, 16:17 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |