Newsletter

Andrzej Adamczyk: PKP Intercity SA kończy trzeci rok z rzędu z zyskiem

28.12.2018, 14:18aktualizacja: 28.12.2018, 14:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKP Intercity SA kończy trzeci z kolei rok z zyskiem - powiedział w piątek na briefingu podsumowującym działalność spółki szef resortu infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dodał, że prognozowany zysk netto za 2018 rok wynosi około 190 mln zł.

Szef resortu infrastruktury wziął w piątek udział w briefingu prasowym na temat podsumowania tegorocznej działalności PKP Intercity SA oraz planów przewoźnika na 2019 rok. Spotkanie połączono z inauguracyjnym przejazdem pierwszego składu Pendolino wyposażonego w wi-fi.

Podczas spotkania Andrzej Adamczyk podkreślił, że to już kolejny rok, który PKP Intercity SA kończy "na plusie", ze 190 milionami "czystego zysku". Zaznaczył również, że do końca roku szacowany jest wzrost liczby pasażerów do 46 milionów, czyli o około 8 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Według informacji przekazanych dziennikarzom przez władze spółki dobre wyniki finansowe z ostatnich trzech lat umożliwiają realizację "największego programu inwestycyjnego w historii spółki", jakim jest program "PKP Intercity - kolej dużych inwestycji". Program jest realizowany w latach 2016-2020 z perspektywą do roku 2023. Jego wartość to około 7 mld zł.

Kolejne inwestycje i działania z 2018 r., które wymieniono, to m.in. modernizacja i przeglądy wagonów, zakup pojazdów typu Crab-1500E za około 2,7 mln zł, uruchomienie połączeń zagranicznych czy współpraca z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, która dotyczy stworzenia innowacyjnych pociągów. (PAP)

autor: Marcin Chomiuk

mchom/ joz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.12.2018, 14:18
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ