Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Założyciel Profitroom Marcin Dragan podkreślił, że autorzy badania chcieli sprawdzić, na ile epidemia koronawirusa wpłynie na wakacyjne plany Polaków. „Chcieliśmy uzyskać możliwie najbardziej wiarygodny przegląd sytuacji związanej z popytem na wyjazdy i wymagania gości hotelowych” – zaznaczył. Firma przeprowadziła sondaż wśród ponad 10 tys. Polaków.
„Aż 80 proc. wszystkich respondentów planuje w tym roku wyjazd wakacyjny, ale ponad 90 proc. z nich zamierza wypocząć w kraju. Zdecydowana większość Polaków wciąż czeka na rozwój sytuacji i jeszcze nie dokonała rezerwacji pobytów” – podali autorzy badania.
Prawie 70 proc. ankietowanych zadeklarowało chęć wyjazdu na wakacje w lipcu lub sierpniu, a ponad jedna trzecia zakłada możliwość wyjazdu wczesną jesienią we wrześniu lub październiku. Według badania większość ankietowanych będzie wypoczywać przez tydzień, a na dwutygodniowy urlop zdecyduje się co trzeci ankietowany. “Jeśli deklaracje respondentów okażą się prawdziwe, nie dla wszystkich chętnych może wystarczyć miejsc. Tym bardziej, że otwarcie hoteli planowane jest dopiero w drugim etapie +odmrażania+ gospodarki” – ocenił Dragan.
„Wpływ epidemii widać w odpowiedziach na pytania związane z zabezpieczaniem obiektów. W tym roku bardziej niż zwykle zachowanie wzmożonej higieny i procedur bezpieczeństwa będzie decydowało o wyborze miejsca spędzenia urlopu” – ocenił Dragan
Wyniki badania wskazują, że niemal 90 proc. ankietowanych uważa przygotowanie hoteli pod kątem bezpieczeństwa epidemicznego za istotne.(PAP)
szk/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.04.2020, 18:27 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |