Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Akcja „Szanuj siebie”, zapoczątkowana przez No Fluff Jobs we wrześniu 2022 roku, spotkała się w zdecydowanej większości z pozytywnym odzewem tak u kandydujących do pracy, jak i rekrutujących do niej. Z badania MASMI Poland przeprowadzonego na zlecenie No Fluff Jobs w listopadzie 2022 roku na próbie 1000 osób aktywnych zawodowo wynika, że 77,6 proc. osób ocenia kampanię pozytywnie lub zdecydowanie pozytywnie, 18 proc. nie ma zdania na jej temat, a jedynie 4,4 proc. ankietowanych ma z akcją negatywne skojarzenia. Jednocześnie z tego samego badania wynika, że świadomość dotycząca ważności informacji zwrotnych w procesie rekrutacji wzrosła z 77 proc. do 89 proc.
Już 3 mln odbiorców kampanii
Kampania miała także duży wydźwięk medialny - wzmianki o niej pojawiły się w ponad 430 tytułach prasowych, hasła akcji dotarły do ponad 3 mln odbiorców online, a także wygenerowały ponad 45 mln kontaktów offline: za pośrednictwem setek billboardów, citylightów i innych nośników.
„Z wielu stron dostaliśmy sygnały, że poruszyliśmy ważny temat, a postulaty kampanii trafiły do serc i umysłów Polek i Polaków” - komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. „Chcemy na trwałe zmienić standardy rekrutacyjne w kraju i w całej Europie. Osoby kandydujące do pracy zasługują na szczerość, szacunek i otwartość w trakcie procesu rekrutacji. Warto o tych potrzebach mówić szeroko, by pozytywne praktyki zakorzeniły się na stałe na rynku pracy” - dodaje.
Na stronie kampanii cały czas zbierane są podpisy pod listem otwartym do Komisji Europejskiej w celu ustanowienia obowiązku publikacji jawnych wynagrodzeń w ofertach pracy. Do tej pory zebrano blisko 13 tys. podpisów, a swoje poparcie pod inicjatywą można wyrazić jeszcze do końca roku TUTAJ.
10 milionów złotych wsparcia dla pracodawców na pierwsze ogłoszenia z widełkami
W ramach kontynuacji kampanii No Fluff Jobs postanowił zainwestować 10 milionów złotych w transparentną rekrutację w Polsce. Pracodawcy, którzy do tej pory nie zamieszczali ofert pracy z widełkami wynagrodzeń, a którzy szukają specjalistów i specjalistek z branży IT, będą mieli możliwość opublikowania ich za darmo na nofluffjobs.com. Wsparcie pojedynczej firmy będzie miało wartość do 25 tysięcy złotych, a akcja trwać ma do końca 2022 roku. Zapotrzebowanie dla swojej firmy można zgłosić TUTAJ.
„Tym działaniem chcemy ułatwić wahającym się firmom pierwszy krok w kierunku transparentnej rekrutacji i zachęcić do publikowania ogłoszeń z jawnym wynagrodzeniem. Od samego początku, czyli 2014 roku, działamy z misją poprawy standardów rekrutacyjnych i akceptujemy tylko ogłoszenia z widełkami wynagrodzeń, przez co tracimy co roku przychody. Moglibyśmy przyjmować wszystkie oferty bez wyjątku jak konkurencyjne portale, ale stałoby to w sprzeczności z naszymi ideami i fundamentami No Fluff Jobs. Wiemy, że w ten sposób tracimy około 80% potencjalnych klientów, ale wierzymy też, że pewne rzeczy powinny być normą na rynku pracy, więc zamierzamy doprowadzić do sytuacji, w której tak się stanie” - tłumaczy Magdalena Gawłowska-Bujok, COO No Fluff Jobs.
Ponad 90 proc. Polaków uważa, że jawne wynagrodzenie w ofertach pracy jest ważne
Za ideami stoją też dane. No Fluff Jobs dostarcza je sukcesywnie od 2 lat za sprawą branżowego serwisu No Fluff Insights, który analizuje rynek pracy i trendy w branży technologicznej. Przed kampanią „Szanuj siebie” firma zleciła też badanie zewnętrzne, z którego wynika, że 92,9 proc. Polek i Polaków uważa podawanie wynagrodzenia w ofercie pracy jako ważną lub bardzo ważną kwestię. Ponadto osobne badanie No Fluff Jobs z 2020 roku potwierdza, że 87 proc. pracujących w IT oczekuje widełek wynagrodzenia w ogłoszeniach, a co trzeci(a) kandydujący(a) nawet nie odpowie na ofertę, która tej informacji nie ma.
No Fluff Jobs pozostaje jedynym portalem ogłoszeniowym, który od początku 2014 roku jasno trzyma się zasady publikacji ofert pracy jedynie z podanymi widełkami wynagrodzenia. I choć na rynku pojawiło się od tego czasu kilka konkurencyjnych portali, żaden nie poszedł tą konsekwentną ścieżką.
„Wierzymy, że nie da się inaczej. 8 lat temu rozpoczęliśmy w Polsce rewolucję, którą dziś kontynuujemy na 6 europejskich rynkach” - komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. „Po medialnym szumie, jaki powstał po naszej kampanii, widzimy, jak ważne to kwestie dla obu stron procesu rekrutacji, niezależnie od branży. Teraz chcemy pomóc pracodawcom(-czyniom) w przyłączeniu się do trendu pozytywnej zmiany, dlatego zachęcamy wszystkie firmy do zamieszczania ogłoszeń z jawnym wynagrodzeniem, bo to po prostu działa” - dodaje.
No Fluff Jobs - portal z ogłoszeniami dla branży IT dostępny w 6 krajach i 8 językach, który jako pierwszy i jedyny wymaga publikacji widełek wynagrodzeń w każdej ofercie pracy. Po intensywnym rozwoju od 2014 roku firma No Fluff Jobs otworzyła we wrześniu 2019 roku oddział w Budapeszcie, niedługo później, w 2020 roku, wypuściła czeską wersję strony. W 2021 pojawiły się wersja ukraińska i słowacka, a w 2022 portal wszedł na rynek holenderski. W 2021 roku na portalu opublikowano 90944 oferty pracy, odwiedziło go 2900000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 30000000 odsłon.
Więcej o No Fluff Jobs:
https://www.linkedin.com/company/no-fluff-jobs/
https://www.facebook.com/nofluffjobs/
https://www.instagram.com/_nofluffjobs/
https://twitter.com/nofluffjobs
Źródło informacji: No Fluff Jobs
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.11.2022, 12:55 |
Źródło informacji | No Fluff Jobs |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
Firma Lisner ogłosiła wycofanie jaj pochodzących od kur utrzymywanych w klatkach ze wszystkich swoich produktów. Decyzja ta wpisuje się w ogólnoeuropejski trend ograniczania stosowania tego typu jaj i odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów oraz wymogi zrównoważonego rozwoju.- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner
-
Image
Cognex umacnia pozycję lidera rynku przemysłowych czytników kodów, rozszerzając ofertę o dwa nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji
Czytniki kodów DataMan 290 i DataMan 390, wspierane przez wiodącą w branży obsługę klienta, zapewniają niezrównaną niezawodność i łatwość użytkowania.- 14.01.2025, 14:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wynajem aut w Warszawie - czy to się opłaca?
Planujesz weekendowy wypad, potrzebujesz auta zastępczego, a może szukasz elastycznego transportu na spotkanie biznesowe? Wynajem samochodu w Warszawie to uniwersalne rozwiązanie na każdą okazję. Oferując komfort, oszczędność czasu i szeroki wybór pojazdów dostosowanych do różnych potrzeb - od rodzinnych wycieczek po wsparcie dla firm - wynajem aut stał się wygodną alternatywą dla posiadania własnego pojazdu. Dowiedz się więcej o korzyściach, kosztach oraz możliwościach dostępnych w stolicy.- 14.01.2025, 12:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: dolcar.auto.pl