Newsletter

10 tys. przedsiębiorców prowadzi swój biznes pod szyldem Żabki

29.05.2025, 14:40aktualizacja: 29.05.2025, 14:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Żabka Polska (1)
Żabka Polska (1)
Żabka zyskała 10-tysięcznego franczyzobiorcę. „To znaczące osiągnięcie potwierdza skuteczność modelu franczyzowego Żabki i jego rolę jako jednego z najważniejszych narzędzi wspierających rozwój przedsiębiorczości w Polsce” – mówił Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska, podczas oficjalnego otwarcia sklepu prowadzonego w modelu franczyzy w Gliwicach.

Obecnie cała sieć sklepów z logo Żabka liczy ponad 11,5 tys. placówek, a każdego roku otwieranych jest ok. 1 tys. nowych sklepów.

„Od 27 lat tworzymy nasz system handlowy. Mówimy, że w Żabce biją dwa serca: dla franczyzobiorców i dla klientów. W efekcie Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość, tworzy miejsca pracy i aktywizuje ekonomicznie różne grupy społeczne - od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców” - przekonywał Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. „Model franczyzy oferowany przez Żabkę to szansa na własny biznes” - dodał.

Cały ekosystem Grupy Żabka dzisiaj zapewnia około 68 tys. miejsc pracy. Obecnie co trzeci (32 proc.) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad 4 lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat - wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. Wśród 10 000 franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy - głównie z Ukrainy.

„Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy - to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów” - zauważył Adam Manikowski. „Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla każdego, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 tys. franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 tys. historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej” - dodał wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Nową franczyzobiorczynią, która dołączyła do sieci, jest Marta Dawicka, właścicielka sklepu w Gliwicach. Jej decyzja o rozpoczęciu współpracy z Żabką wynikała z potrzeby niezależności zawodowej oraz przekonania, że za sukcesem biznesu stoi nie tylko produkt, ale także wsparcie, technologia i relacje.

„Od początku wiedziałam, że mogę liczyć na pomoc - zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże właściwe rozwiązanie. To dało mi pewność, że podjęłam dobrą decyzję” - stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki z Gliwic.

Według danych GUS w Polsce ponad 35 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety. Tymczasem w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy (65 proc.). Z kolei dane Eurostatu za rok 2023 pokazują, że Polska plasuje się wśród krajów o najwyższym udziale samozatrudnionych w Unii Europejskiej.

Spotkanie w Gliwicach było także okazją do zaprezentowania kampanii „Dobrze mieć Żabkę”, promującej korzyści z franczyzowej współpracy z Żabką. W ramach kampanii podcasty z przedsiębiorcami przygotowuje Katarzyna Dowbor. 

„Jako dziennikarkę zaskoczył mnie wysoki poziom wsparcia rozwoju zapewniany przez Żabkę w wielu obszarach” - mówiła.

Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska, stwierdził, że na przestrzeni lat ewoluował nie tylko format sklepów, ale również model współpracy sieci z franczyzobiorcami, który obecnie optymalnie łączy dużą skalę działania z wysoką efektywnością operacyjną. Według niego, Żabka koncentruje się na potrzebach franczyzobiorców, elastycznie zachęcając ich do zmian i uczestnictwa w postępie technologicznym, charakterystycznym dla sieci.

„Osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w rozwoju firmy. Dołączenie 10-tysięcznej franczyzobiorczyni stanowi symbol dojrzałości i efektywności systemu, potwierdzając, że franczyza jest realnym narzędziem rozwoju gospodarczego” - podsumował dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.05.2025, 14:40
Źródło informacji PAPMediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ