Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Obecnie cała sieć sklepów z logo Żabka liczy ponad 11,5 tys. placówek, a każdego roku otwieranych jest ok. 1 tys. nowych sklepów.
„Od 27 lat tworzymy nasz system handlowy. Mówimy, że w Żabce biją dwa serca: dla franczyzobiorców i dla klientów. W efekcie Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość, tworzy miejsca pracy i aktywizuje ekonomicznie różne grupy społeczne - od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców” - przekonywał Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. „Model franczyzy oferowany przez Żabkę to szansa na własny biznes” - dodał.
Cały ekosystem Grupy Żabka dzisiaj zapewnia około 68 tys. miejsc pracy. Obecnie co trzeci (32 proc.) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad 4 lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat - wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. Wśród 10 000 franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy - głównie z Ukrainy.
„Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy - to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów” - zauważył Adam Manikowski. „Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla każdego, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 tys. franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 tys. historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej” - dodał wiceprezes zarządu Żabka Polska.
Nową franczyzobiorczynią, która dołączyła do sieci, jest Marta Dawicka, właścicielka sklepu w Gliwicach. Jej decyzja o rozpoczęciu współpracy z Żabką wynikała z potrzeby niezależności zawodowej oraz przekonania, że za sukcesem biznesu stoi nie tylko produkt, ale także wsparcie, technologia i relacje.
„Od początku wiedziałam, że mogę liczyć na pomoc - zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże właściwe rozwiązanie. To dało mi pewność, że podjęłam dobrą decyzję” - stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki z Gliwic.
Według danych GUS w Polsce ponad 35 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety. Tymczasem w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy (65 proc.). Z kolei dane Eurostatu za rok 2023 pokazują, że Polska plasuje się wśród krajów o najwyższym udziale samozatrudnionych w Unii Europejskiej.
Spotkanie w Gliwicach było także okazją do zaprezentowania kampanii „Dobrze mieć Żabkę”, promującej korzyści z franczyzowej współpracy z Żabką. W ramach kampanii podcasty z przedsiębiorcami przygotowuje Katarzyna Dowbor.
„Jako dziennikarkę zaskoczył mnie wysoki poziom wsparcia rozwoju zapewniany przez Żabkę w wielu obszarach” - mówiła.
Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska, stwierdził, że na przestrzeni lat ewoluował nie tylko format sklepów, ale również model współpracy sieci z franczyzobiorcami, który obecnie optymalnie łączy dużą skalę działania z wysoką efektywnością operacyjną. Według niego, Żabka koncentruje się na potrzebach franczyzobiorców, elastycznie zachęcając ich do zmian i uczestnictwa w postępie technologicznym, charakterystycznym dla sieci.
„Osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w rozwoju firmy. Dołączenie 10-tysięcznej franczyzobiorczyni stanowi symbol dojrzałości i efektywności systemu, potwierdzając, że franczyza jest realnym narzędziem rozwoju gospodarczego” - podsumował dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.05.2025, 14:40 |
Źródło informacji | PAPMediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Największa inwestycja ciepłownicza w Grupie PGE oddana do eksploatacji
Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA, należący do PGE Energia Ciepła z Grupy PGE, uruchomił nową elektrociepłownię gazową Czechnica-2 w Siechnicach o mocy elektrycznej 179 MWe i termicznej 315 MWt. Nowo wybudowana instalacja zaspokoi około 20 proc. zapotrzebowania na ciepło mieszkańców Wrocławia i wszystkich odbiorców w gminie Siechnice przyłączonych do sieci ciepłowniczej, a nakłady przeznaczone na jej wybudowanie sięgają 1,4 mld PLN. Docelowo do 2035 roku Grupa PGE planuje przeznaczyć na ciepłownictwo około 18 mld PLN.- 29.05.2025, 17:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PGE Polska Grupa Energetyczna
-
Grupa ORLEN obniża ceny gazu dla milionów Polaków
7 milionów klientów PGNiG Obrót Detaliczny będzie mogło od 1 lipca br. taniej nabywać paliwo gazowe. Obniżka cen za paliwo gazowe średnio o ok. 14,8 proc., na której skorzystają gospodarstwa domowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe oraz inne podmioty objęte ochroną taryfową, np. obiekty użyteczności publicznej, takie jak szpitale, domy pomocy społecznej, szkoły, przedszkola i żłobki, będzie możliwa dzięki zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na kolejny rok nowej, niższej taryfy, o którą wnioskowała spółka w związku ze zbliżającym się końcem obowiązywania obecnej taryfy.- 29.05.2025, 16:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
Image
Zwiedzaj, oszczędzaj i zarabiaj: nowy wymiar podróżowania z obrączką płatniczą Banku Pekao S.A. PAP
Na kilka tygodni przez wakacjami Bank Pekao S.A. zaskoczył rynek nowym, innowacyjnym rozwiązaniem dedykowanym wszystkim klientom kochającym podróżowanie: obrączką płatniczą, do której można dodać kartę do konta lub kartę kredytową Banku Pekao. Wygodny i doskonale zabezpieczony gadżet pozwala na dokonywanie błyskawicznych zakupów zbliżeniowych i wiąże się z szeregiem ułatwień oraz benefitów.- 29.05.2025, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ