Newsletter

10 tys. przedsiębiorców prowadzi swój biznes pod szyldem Żabki

29.05.2025, 14:40aktualizacja: 29.05.2025, 14:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Żabka Polska (1)
Żabka Polska (1)
Żabka zyskała 10-tysięcznego franczyzobiorcę. „To znaczące osiągnięcie potwierdza skuteczność modelu franczyzowego Żabki i jego rolę jako jednego z najważniejszych narzędzi wspierających rozwój przedsiębiorczości w Polsce” – mówił Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska, podczas oficjalnego otwarcia sklepu prowadzonego w modelu franczyzy w Gliwicach.

Obecnie cała sieć sklepów z logo Żabka liczy ponad 11,5 tys. placówek, a każdego roku otwieranych jest ok. 1 tys. nowych sklepów.

„Od 27 lat tworzymy nasz system handlowy. Mówimy, że w Żabce biją dwa serca: dla franczyzobiorców i dla klientów. W efekcie Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość, tworzy miejsca pracy i aktywizuje ekonomicznie różne grupy społeczne - od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców” - przekonywał Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. „Model franczyzy oferowany przez Żabkę to szansa na własny biznes” - dodał.

Cały ekosystem Grupy Żabka dzisiaj zapewnia około 68 tys. miejsc pracy. Obecnie co trzeci (32 proc.) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad 4 lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat - wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. Wśród 10 000 franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy - głównie z Ukrainy.

„Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy - to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów” - zauważył Adam Manikowski. „Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla każdego, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 tys. franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 tys. historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej” - dodał wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Nową franczyzobiorczynią, która dołączyła do sieci, jest Marta Dawicka, właścicielka sklepu w Gliwicach. Jej decyzja o rozpoczęciu współpracy z Żabką wynikała z potrzeby niezależności zawodowej oraz przekonania, że za sukcesem biznesu stoi nie tylko produkt, ale także wsparcie, technologia i relacje.

„Od początku wiedziałam, że mogę liczyć na pomoc - zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże właściwe rozwiązanie. To dało mi pewność, że podjęłam dobrą decyzję” - stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki z Gliwic.

Według danych GUS w Polsce ponad 35 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety. Tymczasem w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy (65 proc.). Z kolei dane Eurostatu za rok 2023 pokazują, że Polska plasuje się wśród krajów o najwyższym udziale samozatrudnionych w Unii Europejskiej.

Spotkanie w Gliwicach było także okazją do zaprezentowania kampanii „Dobrze mieć Żabkę”, promującej korzyści z franczyzowej współpracy z Żabką. W ramach kampanii podcasty z przedsiębiorcami przygotowuje Katarzyna Dowbor. 

„Jako dziennikarkę zaskoczył mnie wysoki poziom wsparcia rozwoju zapewniany przez Żabkę w wielu obszarach” - mówiła.

Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska, stwierdził, że na przestrzeni lat ewoluował nie tylko format sklepów, ale również model współpracy sieci z franczyzobiorcami, który obecnie optymalnie łączy dużą skalę działania z wysoką efektywnością operacyjną. Według niego, Żabka koncentruje się na potrzebach franczyzobiorców, elastycznie zachęcając ich do zmian i uczestnictwa w postępie technologicznym, charakterystycznym dla sieci.

„Osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w rozwoju firmy. Dołączenie 10-tysięcznej franczyzobiorczyni stanowi symbol dojrzałości i efektywności systemu, potwierdzając, że franczyza jest realnym narzędziem rozwoju gospodarczego” - podsumował dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.05.2025, 14:40
Źródło informacji PAPMediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ