Plantatorzy wraz z lodowymi rzemieślnikami zapraszają w niedzielę - 2 września - na święto lodów borówkowych. W ramach przygotowań wybrano miasta i miejsca, w których są najlepsze lody borówkowe. Konkurs jest organizowany w ramach kampanii „Lato z borówkami”, jego celem jest promocja lodowego rzemiosła i walorów owocu. Oddano aż 83 657 głosów na 27 miast i 45 lodziarni, m.in. z Wrocławia, Krakowa, Warszawy, Bydgoszczy, Rypina, Nowego Sącza.
Zwycięzcą konkursu na najlepsze lody borówkowe została „Lodziarnia Pod Orzechem” w Baborowie, w woj. opolskim. Jej właścicielem jest pan Tomasz Szypuła, lodziarski Mistrz Polski 2017. Serwuje lody własnej produkcji, wytwarzane z lokalnych składników, wśród których jest borówka z plantacji koło Głubczyc.
"Borówki są przez cały sezon wśród najpopularniejszych smaków. Polecamy sorbet borówkowy, lody - ciasteczko maślane z kruszonką i konfiturą z borówek oraz delikatny jogurt z konfiturą borówkową. Podgrzana, kiedy robi się z niej konfiturę, wybija smak i piękny kolor. Popularne są lody śmietankowe z borówką. Polecam borówkę infuzowaną ziołami, tymiankiem, lawendą. Borówka świetne łączy się z innym owocami jagodowymi. Nie tylko w Polsce, Włosi kupują owoce jagodowe w Polsce” - mówi Mistrz Tomasz Szypuła.
W Polsce trwa lodowa rewolucja. Powrót do tradycji, rzemieślniczych metod produkcji. Na kilogram dobrych lodów potrzeba pół kilograma owoców. Co innego lody przemysłowe, które w połowie wypełnione są powietrzem. Coraz więcej jest przykładów współpracy plantatorów z cukiernikami, szefami kuchni. Obok „lodów dla ochłody”, rozwija się konsumpcja dla przyjemności smakowania.
„Kampania „Lato z borówkami” jest realizowana przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Promuje walory smakowe i zdrowotne borówki, która jest naszym hitem eksportowym. W sierpniu pół świata kupuje w Polsce. W jakimś sensie zapraszamy zatem na najlepsze lody borówkowe na świecie” - podkreśla Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.
2 września - Międzynarodowy Dzień Lodów Borówkowych
Plantatorzy wraz z lodowymi rzemieślnikami zapraszają w niedzielę - 2 września - na święto lodów borówkowych. W ramach przygotowań wybrano miasta i miejsca, w których są najlepsze lody borówkowe. Konkurs jest organizowany w ramach kampanii „Lato z borówkami”, jego celem jest promocja lodowego rzemiosła i walorów owocu. Oddano aż 83 657 głosów na 27 miast i 45 lodziarni, m.in. z Wrocławia, Krakowa, Warszawy, Bydgoszczy, Rypina, Nowego Sącza.
Zwycięzcą konkursu na najlepsze lody borówkowe została „Lodziarnia Pod Orzechem” w Baborowie, w woj. opolskim. Jej właścicielem jest pan Tomasz Szypuła, lodziarski Mistrz Polski 2017. Serwuje lody własnej produkcji, wytwarzane z lokalnych składników, wśród których jest borówka z plantacji koło Głubczyc.
"Borówki są przez cały sezon wśród najpopularniejszych smaków. Polecamy sorbet borówkowy, lody - ciasteczko maślane z kruszonką i konfiturą z borówek oraz delikatny jogurt z konfiturą borówkową. Podgrzana, kiedy robi się z niej konfiturę, wybija smak i piękny kolor. Popularne są lody śmietankowe z borówką. Polecam borówkę infuzowaną ziołami, tymiankiem, lawendą. Borówka świetne łączy się z innym owocami jagodowymi. Nie tylko w Polsce, Włosi kupują owoce jagodowe w Polsce” - mówi Mistrz Tomasz Szypuła.
W Polsce trwa lodowa rewolucja. Powrót do tradycji, rzemieślniczych metod produkcji. Na kilogram dobrych lodów potrzeba pół kilograma owoców. Co innego lody przemysłowe, które w połowie wypełnione są powietrzem. Coraz więcej jest przykładów współpracy plantatorów z cukiernikami, szefami kuchni. Obok „lodów dla ochłody”, rozwija się konsumpcja dla przyjemności smakowania.
„Kampania „Lato z borówkami” jest realizowana przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Promuje walory smakowe i zdrowotne borówki, która jest naszym hitem eksportowym. W sierpniu pół świata kupuje w Polsce. W jakimś sensie zapraszamy zatem na najlepsze lody borówkowe na świecie” - podkreśla Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk z Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Źródło informacji: Fundacja Promocji Polskiej Borówki
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.