Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przewiduje się, że sprzedaż w przemyśle maszyn rolniczych w Europie w roku 2015 r. spadnie o około 5 - 10% w porównaniu do roku 2014. Na dwóch głównych rynkach w Niemczech i we Francji spodziewane spadki mieszczą się w przedziale od 7% do 10%. Podobne zmiany spodziewane są na innych kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania (-5%) i Holandia (-5 do -10%). Słabsze oczekiwania rynkowe na 2015 r. są następstwem spadku sprzedaży o około 5 - 10% w Europie w 2014 (w porównaniu do roku 2013). W regionie WNP oczekuje niższej sprzedaży w wyniku kryzysu politycznego na Ukrainie i rosyjskich ograniczeń importowych dla kombajnów i surowców rolnych.
Główne przyczyny niższej sprzedaży w Europie, to:
- Czynnik cyklu ekonomicznego: obecny trend spadkowy można częściowo wytłumaczyć, i musi być postrzegany w kontekście, niedawnego boomu w sprzedaży maszyn rolniczych w latach 2011 i 2013.
- Niższe ceny surowców dla zbóż i mleka, i tym samych zmniejszone przychody rolników w Europie, co ogranicza nastroje inwestycyjne i ich siłę nabywczą w kontekście zakupu dla nowych urządzeń.
- Nowe zasady płatności dotacji UE w ramach Wspólnej Polityki Rolnej (WPR), które mają być wprowadzone w 2015 roku.
Perspektywy rynku 2015 różnią się w zależności od rodzaju maszyn, niemniej w zdecydowanej większości segmentów prognozy są raczej pesymistyczne. Przewiduje się spadek sprzedaży w segmentach: traktorów, kombajnów, pras i opryskiwaczy. Nieco lepiej wyglądają prognozy w segmentach sieczkarni i kosiarek, ale nie na tyle, by mówić o poprawie koniunktury - w sektorach tych przewidywane jest utrzymanie poziomu sprzedaży na dotychczasowym poziomie.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 23.01.2015, 12:38 |
| Źródło informacji | PIGMIUR |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Andersen Consulting pogłębia ofertę wraz z nawiązaniem współpracy z firmą LBC
- 12.12.2025, 09:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
25 lat PARP: od ćwierć wieku wspiera przedsiębiorczość Polaków
Od 25 lat Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) towarzyszy firmom w najważniejszych momentach ich rozwoju: od pierwszych kroków startupów, przez transformacje cyfrowe, po ekspansję na rynki zagraniczne i wzmacnianie kompetencji pracowników oraz menedżerów. Ćwierć wieku PARP to historia współpracy, innowacji i konsekwentnego wspierania przedsiębiorczości. To także zobowiązanie do dalszego działania, tak aby polskie firmy mogły rosnąć, konkurować i wyznaczać kierunki rozwoju na kolejne dekady. To wszystko możliwe jest również dzięki Funduszom Europejskim.- 12.12.2025, 09:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Andersen Global wzmacnia zdolności w zakresie wyceny w regionie Azji i Pacyfiku, nawiązując współpracę z ETC
- 12.12.2025, 09:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ