Pobierz materiał i Publikuj za darmo

98% Polaków potrafi wskazać korzyści wynikające z jedzenia warzyw i owoców. Pierwszą korzyścią jest to, że są najlepszym źródłem witamin, minerałów i antyoksydantów. Niemal połowa (49%) badanych wskazała na tę zaletę. Ponad jedna trzecia konsumentów docenia smak i to, że stanowią one podstawę zdrowej diety (37%). 30% Polaków wskazało, że warzywa i owoce mają korzystny wpływ na samopoczucie, zdrowie i wygląd.
„Tylko co czwarty Polak wie, że warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego co spożywamy. Głównym powodem tego, że Polacy nie spożywają większej ich ilości jest to, że sądzą, że ilość, którą spożywają jest wystarczająca (46%). Odpowiedzi na pytania o częstotliwość jedzenia warzyw i owoców pokazują, że nie jest to prawdą” - mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar.
Warzywa na obiad, owoce między posiłkami
„Warzywa Polacy jedzą przede wszystkim na obiad. Znacznie rzadziej na kolację bądź śniadanie. Owoce przeciwnie – rzadko wchodzą w skład głównych posiłków” - mówi dr Justyna Bylinowska, redaktor naczelna portalu Dietetycy.org.pl.
„Owoce w potrawach jemy rzadko. Codziennie robi to jedynie 6% Polaków, a tylko 68% tylko raz w tygodniu lub rzadziej. Talerz jest zatem bardzo dobry dla lepszego zobrazowania udziału warzyw, ale nie dla owoców, które jemy przede wszystkim poza głównymi posiłkami - jako przekąska, podwieczorek. Obok talerza musimy zawsze stawić owoc: jabłko, gruszkę, sok, a w sezonie, od maja do października, filiżankę polskich owoców sezonowych” - mówi Witold Boguta, prezes KZGPOiW.
„Wzrost spożycia owoców, warzyw i ich przetworów, wymaga stałej edukacji konsumentów. Planowane badania zwiększą naszą wiedzę na temat postrzegania roli warzyw, owoców i ich przetworów w diecie. Pomogą ukształtować nowe nawyki konsumpcji” - dodaje Witold Boguta.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
#NBKWiO #WczorajnaTalerzu #KANTAR #KZGPWiO #PolskaSmakuje
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.02.2020, 15:08 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Branża ubezpieczeniowa wobec nowych ryzyk i nowych potrzeb klientów
Sektor ubezpieczeniowy na całym świecie musi się zmierzyć z zupełnie nowymi wyzwaniami, przed jakimi nie stał w swojej historii. To „czarne łabędzie”, czyli nowe ryzyka związane m.in. z galopującymi zmianami klimatu, a z drugiej strony zupełnie nowe potrzeby klientów spowodowane transformacją energetyczną i starzeniem się społeczeństw. Polska branża jest z odpowiedzią na te wyzwania spóźniona.
- 29.09.2023, 10:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: EKF
-
Image
Konferencja USIR: rzetelne i etyczne doradztwo to fundament zaufania klientów do ubezpieczycieli PAP
„Wielu z nas bez wahania ubezpiecza szybkę od telefonu, a nie zastanawia się nad zabezpieczeniem własnego zdrowia i życia. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest zazwyczaj brak dostępu do wiarygodnych informacji i uleganie mitom, jakimi przez lata obrosły oferty ubezpieczeniowe. Zadaniem całej naszej branży jest ciągłe edukowanie społeczeństwa i przekonywanie każdego mieszkańca Polski, że zabezpieczenie siebie i bliskich na przyszłość to kwestia zwykłego poczucia odpowiedzialności” - przekonywała Aleksandra Friedel, prezeska zarządu Unilink S.A., podczas konferencji Ubezpieczenia, Sprzedaż, Innowacje, Ryzyko.- 29.09.2023, 10:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nowa aplikacja pomaga klientom Santander Bank Polska w łatwym bankowaniu
Bank wprowadził nową wersję aplikacji Santander mobile z odmienionym designem, nowymi funkcjami i zaawansowanymi możliwościami personalizacji. Z nowej aplikacji korzysta już prawie 2,3 mln klientów. Od 2 października br. klienci będą mogli korzystać tylko z nowej wersji aplikacji.- 29.09.2023, 09:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Santander Bank Polska