Pobierz materiał i Publikuj za darmo
98% Polaków potrafi wskazać korzyści wynikające z jedzenia warzyw i owoców. Pierwszą korzyścią jest to, że są najlepszym źródłem witamin, minerałów i antyoksydantów. Niemal połowa (49%) badanych wskazała na tę zaletę. Ponad jedna trzecia konsumentów docenia smak i to, że stanowią one podstawę zdrowej diety (37%). 30% Polaków wskazało, że warzywa i owoce mają korzystny wpływ na samopoczucie, zdrowie i wygląd.
„Tylko co czwarty Polak wie, że warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego co spożywamy. Głównym powodem tego, że Polacy nie spożywają większej ich ilości jest to, że sądzą, że ilość, którą spożywają jest wystarczająca (46%). Odpowiedzi na pytania o częstotliwość jedzenia warzyw i owoców pokazują, że nie jest to prawdą” - mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar.
Warzywa na obiad, owoce między posiłkami
„Warzywa Polacy jedzą przede wszystkim na obiad. Znacznie rzadziej na kolację bądź śniadanie. Owoce przeciwnie – rzadko wchodzą w skład głównych posiłków” - mówi dr Justyna Bylinowska, redaktor naczelna portalu Dietetycy.org.pl.
„Owoce w potrawach jemy rzadko. Codziennie robi to jedynie 6% Polaków, a tylko 68% tylko raz w tygodniu lub rzadziej. Talerz jest zatem bardzo dobry dla lepszego zobrazowania udziału warzyw, ale nie dla owoców, które jemy przede wszystkim poza głównymi posiłkami - jako przekąska, podwieczorek. Obok talerza musimy zawsze stawić owoc: jabłko, gruszkę, sok, a w sezonie, od maja do października, filiżankę polskich owoców sezonowych” - mówi Witold Boguta, prezes KZGPOiW.
„Wzrost spożycia owoców, warzyw i ich przetworów, wymaga stałej edukacji konsumentów. Planowane badania zwiększą naszą wiedzę na temat postrzegania roli warzyw, owoców i ich przetworów w diecie. Pomogą ukształtować nowe nawyki konsumpcji” - dodaje Witold Boguta.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
#NBKWiO #WczorajnaTalerzu #KANTAR #KZGPWiO #PolskaSmakuje
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.02.2020, 15:08 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ