Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Czy dbamy o prywatność naszych dzieci w sieci? Jak się okazuje, 43 proc. ankietowanych deklaruje, że robi to za każdym razem, a 48 proc. nie zawsze, ale się stara. Tylko 7 proc. badanych powiedziało, że nie robi tego, bo nie wie w jaki sposób, a 1 proc., że nie robi tego, bo nie ma to dla nich znaczenia.
Najczęściej edukujemy dzieci i śledzimy je w sieci, zakazujemy też publikacji zdjęć
Jeśli rodzice dbają o bezpieczeństwo dzieci w sieci, to w jaki sposób to robią to najczęściej? Jak się okazało, najwięcej badanych (71 proc.) powiedziało, że uświadamia dzieci na temat cyberprzestępczości. Na drugim miejscu znalazło się śledzenie aktywności internetowej dziecka (49 proc.), a na trzecim nie publikowanie zdjęć dzieci w Internecie (41 proc.). Kolejne odpowiedzi, które wskazywali rodzice to: programy do kontroli rodzicielskiej zainstalowane na urządzeniach, z których korzysta dziecko (34 proc.), zakazanie dzieciom publikacji własnych zdjęć i filmów w sieci (31 proc.), instalacja programów antywirusowych (29 proc.). Opcję inne zaznaczyło 3 proc. ankietowanych. Było to badanie wielokrotnego wyboru.
„Dla dzieci świat wirtualny to naturalny element ich rzeczywistości, w którym się wychowują, a rolą rodziców jest pokazać im, jak korzystać mądrze z Internetu i dbać o ich bezpieczeństwo w świecie online. Jako ClickMeeting przykładamy do tego ogromną uwagę, by każdy z naszych użytkowników, nawet ten najmłodszy był chroniony” - komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.
Ponad połowa rodziców uważa, że ich dzieci są świadome zagrożeń
Jednocześnie 54 proc. badanych powiedziało, że uważa, że ich dzieci są świadome zagrożeń w sieci, 36 proc., że nie, a 11 proc. wyznała, że nie wie. Według 91 proc. badanych to rodzice są odpowiedzialni za uświadamianie dzieci w kwestii cyberbezpieczeństwa, a 74 proc., że szkoła. Natomiast 14 proc. wskazało na rówieśników, a 1 proc. zaznaczył odpowiedź: nie wiem. Było to pytanie wielokrotnego wyboru.
Metodologia
Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14 proc.), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27 proc.), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21 proc.) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19 proc.), 35-54 lata (76 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (5 proc.), 65 proc. wszystkich osób to kobiety, a 35 proc. mężczyźni.
ClickMeeting
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem Internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos
Źródło informacji: Rocket Science
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 05.07.2023, 10:28 |
| Źródło informacji | Rocket Science |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Przedsiębiorcy muszą wiedzieć, że inwestowanie w polski sektor energetyczny jest bezpieczne PAP
Przyszłym inwestorom z branży potrzebna jest klarowana strategia, żeby upewniała ich, że inwestycje w ten sektor w dłuższej perspektywie będą dla nich bezpieczne i opłacalne - wskazał Jacek Chodkowski, dyrektor generalny Grupy Dalkia w Polsce podczas debaty „Przyszłość energetyczna Polski i rola gazu”, która odbyła się 4 listopada 2025 r. w Centrum Prasowym PAP.- 14.11.2025, 13:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Przed bankami najlepszy czas na współpracę z przedsiębiorstwami PAP
Nadchodzi najlepszy czas na współpracę pomiędzy bankami i instytucjami finansowymi a przedsiębiorstwami, bo pieniądz robi się coraz tańszy, a rozwój technologiczny i gospodarka przyspieszają - powiedział Jan Krzysztof Bielecki, przewodniczący Rady Programowej Europejskiego Kongresu Finansowego podczas 11. edycji Kongresu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej (KBKiI), odbywającego się na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.- 14.11.2025, 10:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polska stała się 20. największą gospodarką świata dzięki inwestycjom PAP
Polska gospodarka weszła do elitarnego klubu 20 największych gospodarek świata i ważne jest, żebyśmy dalej się rozwijali. Do tego rozwoju potrzebny jest kapitał, w którego zapewnianiu ogromną rolę pełni sektor bankowy i giełda papierów wartościowych - powiedział Tomasz Bardziłowski, prezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podczas 11. Kongresu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej (KBKiI), odbywającego się na warszawskiej GPW.- 14.11.2025, 10:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ