Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Czy dbamy o prywatność naszych dzieci w sieci? Jak się okazuje, 43 proc. ankietowanych deklaruje, że robi to za każdym razem, a 48 proc. nie zawsze, ale się stara. Tylko 7 proc. badanych powiedziało, że nie robi tego, bo nie wie w jaki sposób, a 1 proc., że nie robi tego, bo nie ma to dla nich znaczenia.
Najczęściej edukujemy dzieci i śledzimy je w sieci, zakazujemy też publikacji zdjęć
Jeśli rodzice dbają o bezpieczeństwo dzieci w sieci, to w jaki sposób to robią to najczęściej? Jak się okazało, najwięcej badanych (71 proc.) powiedziało, że uświadamia dzieci na temat cyberprzestępczości. Na drugim miejscu znalazło się śledzenie aktywności internetowej dziecka (49 proc.), a na trzecim nie publikowanie zdjęć dzieci w Internecie (41 proc.). Kolejne odpowiedzi, które wskazywali rodzice to: programy do kontroli rodzicielskiej zainstalowane na urządzeniach, z których korzysta dziecko (34 proc.), zakazanie dzieciom publikacji własnych zdjęć i filmów w sieci (31 proc.), instalacja programów antywirusowych (29 proc.). Opcję inne zaznaczyło 3 proc. ankietowanych. Było to badanie wielokrotnego wyboru.
„Dla dzieci świat wirtualny to naturalny element ich rzeczywistości, w którym się wychowują, a rolą rodziców jest pokazać im, jak korzystać mądrze z Internetu i dbać o ich bezpieczeństwo w świecie online. Jako ClickMeeting przykładamy do tego ogromną uwagę, by każdy z naszych użytkowników, nawet ten najmłodszy był chroniony” - komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.
Ponad połowa rodziców uważa, że ich dzieci są świadome zagrożeń
Jednocześnie 54 proc. badanych powiedziało, że uważa, że ich dzieci są świadome zagrożeń w sieci, 36 proc., że nie, a 11 proc. wyznała, że nie wie. Według 91 proc. badanych to rodzice są odpowiedzialni za uświadamianie dzieci w kwestii cyberbezpieczeństwa, a 74 proc., że szkoła. Natomiast 14 proc. wskazało na rówieśników, a 1 proc. zaznaczył odpowiedź: nie wiem. Było to pytanie wielokrotnego wyboru.
Metodologia
Ankietowani to osoby posiadające dzieci w wieku od 7 do 18 lat, zamieszkujący miejscowości do 5 tys. mieszkańców (21 proc.), od 5 do 20 tys. mieszkańców (14 proc.), od 20 do 100 tys. mieszkańców (27 proc.), od 100 do 500 tys. mieszkańców (21 proc.) oraz powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.). Badani to osoby w wieku 18-34 lata (19 proc.), 35-54 lata (76 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (5 proc.), 65 proc. wszystkich osób to kobiety, a 35 proc. mężczyźni.
ClickMeeting
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem Internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos
Źródło informacji: Rocket Science
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.07.2023, 10:28 |
Źródło informacji | Rocket Science |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Rekordowy rok ORLENU
Najwyższa w historii koncernu produkcja energii z gazu i odnawialnych źródeł oraz największe wydobycie gazu to kluczowe wskaźniki operacyjne Grupy ORLEN w 2024 roku. Ilość energii wyprodukowanej przez koncern z nisko- i zeroemisyjnych źródeł byłaby w stanie pokryć zapotrzebowanie blisko połowy gospodarstw domowych w Polsce przez rok. Do wypracowania takich wyników przyczynił się między innymi ponad 66-procentowy wzrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i energetyce wiatrowej oraz włączenie do eksploatacji nowych złóż gazu w Norwegii.- 15.04.2025, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
-
GITEX EUROPE 2025 - Reigniting an Open, Bold & Collaborative European Digital Economy Amidst €200bn AI Ambitions
Innovation, investment and government leaders set to meet at GITEX EUROPE x Ai Everything, 21-23 May, Messe Berlin, the continent’s largest inaugural tech, startup and digital investment event.- 15.04.2025, 12:52
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ