Pobierz materiał i Publikuj za darmo
 
      Słynne koła daszkowe trafiały do przemysłu, kopalni, a nawet na okręty. Wyposażony w nie był m.in. słynny niszczyciel Błyskawica. Koła można podziwiać do dzisiaj w jego maszynowni.
Dla uczczenia 121. rocznicy przyjazdu Andre Citroëna do Głowna stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne zorganizowało specjalne wydarzenie, połączone z inscenizacją. Zabytkowy 90-letni Citroën C4 w towarzystwie najnowszego, 100% elektrycznego Citroëna C4 oraz kilku innych wersji C4 wyruszył ze Szczecina do Głowna. Dlaczgo właśnie Szczecin? Znajduje się tam ulica Andre Citroëna.
„Citroën to najbardziej polska z marek samochodowych. Dziadkowie Citroëna mieszkali w Warszawie i są pochowani na cmentarzu przy ul. Okopowej. Jego rodzice brali w Warszawie ślub. O tym, że historia marki również rozpoczęła się w Polsce, dowiedzieliśmy się dopiero niedawno, m.in. dzięki odkryciom Ryszarda Olszewskiego i Jacka Perzyńskiego” - powiedział Konrad Dula, prezes stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne.
„Postanowiliśmy uczcić 121. rocznicę wizyty Citroëna przejazdem przez pół Polski zabytkowym samochodem wraz z najnowszym modelem elektrycznym oraz inscenizacją wydarzenia w Głownie. Na Citroënie C4 z 1931 roku zamontowaliśmy kamerę i GPS, dzięki czemu każdy mógł śledzić naszą pozycję na mapie. Chcieliśmy pokazać, jak wielki wkład w rozwój motoryzacji ma Citroën oraz spiąć swojego rodzaju klamrą dwie jakże różne epoki” - dodał Dula. Całość była relacjonowana na żywo na stronie Francuskie.pl.
Wyprawa zaczęła się o godz. 03:00 nad ranem w Szczecinie, a zakończyła o 15:30 w Głownie. Pojawiły się tam wszystkie generacje Citroëna C4 - od tych najstarszych, po najnowszy, 100% elektryczny model C4. Mimo różnic wieku oba samochody łączy jedno - niesamowicie wygodne wnętrze. Współczesny C4 na prąd jeździ bezgłośnie i oferuje bardzo komfortowe zawieszenie, które niweluje drogowe nierówności.
Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli ambasador Francji, Frederic Billet oraz burmistrz Głowna, Grzegorz Janeczek. Patronat objęła również Francusko-Polska Izba Gospodarcza. Patronat medialny nad imprezą objął dziennik motoryzacji francuskiej Francuskie.pl. Głównym partnerem przejazdu była firma Michelin. Partnerami wyjazdu były salony Citroën Drewnikowski, Citroën Golemo, Citroën Syguła, Citroën Polmozbyt oraz Citroën Mojsiuk.
Źródło informacji: Livelink sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 19.04.2021, 14:18 | 
| Źródło informacji | Livelink sp. z o.o. | 
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. | 
Pozostałe z kategorii
- 
Image  80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalnePolimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
- 
Image  80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalnePolimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
- 
Image  Krynica Forum 2025: ambitne cele klimatyczne UE grożą osłabieniem pozycji Polski i Europy w globalnej gospodarce PAPBez unijnych podatków od emisji CO2 w Polsce cena 1 MW energii z węgla brunatnego wyniosłaby 130 zł, a z węgla kamiennego 180 zł. O tym, jak realizacja planów redukcji emisji do 2040 r. wpływa na ceny energii w Polsce i jakie zmiany w Europejskim Zielonym Ładzie są potrzebne, by wspierał, a nie podkopywał konkurencyjność UE, dyskutowali eksperci podczas debaty „Unijna polityka klimatyczna: czy zmierzamy ku katastrofie?” podczas Krynica Forum 2025.- 31.10.2025, 12:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ 
   
   
   
   
   
   
   
  