Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Słynne koła daszkowe trafiały do przemysłu, kopalni, a nawet na okręty. Wyposażony w nie był m.in. słynny niszczyciel Błyskawica. Koła można podziwiać do dzisiaj w jego maszynowni.
Dla uczczenia 121. rocznicy przyjazdu Andre Citroëna do Głowna stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne zorganizowało specjalne wydarzenie, połączone z inscenizacją. Zabytkowy 90-letni Citroën C4 w towarzystwie najnowszego, 100% elektrycznego Citroëna C4 oraz kilku innych wersji C4 wyruszył ze Szczecina do Głowna. Dlaczgo właśnie Szczecin? Znajduje się tam ulica Andre Citroëna.
„Citroën to najbardziej polska z marek samochodowych. Dziadkowie Citroëna mieszkali w Warszawie i są pochowani na cmentarzu przy ul. Okopowej. Jego rodzice brali w Warszawie ślub. O tym, że historia marki również rozpoczęła się w Polsce, dowiedzieliśmy się dopiero niedawno, m.in. dzięki odkryciom Ryszarda Olszewskiego i Jacka Perzyńskiego” - powiedział Konrad Dula, prezes stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne.
„Postanowiliśmy uczcić 121. rocznicę wizyty Citroëna przejazdem przez pół Polski zabytkowym samochodem wraz z najnowszym modelem elektrycznym oraz inscenizacją wydarzenia w Głownie. Na Citroënie C4 z 1931 roku zamontowaliśmy kamerę i GPS, dzięki czemu każdy mógł śledzić naszą pozycję na mapie. Chcieliśmy pokazać, jak wielki wkład w rozwój motoryzacji ma Citroën oraz spiąć swojego rodzaju klamrą dwie jakże różne epoki” - dodał Dula. Całość była relacjonowana na żywo na stronie Francuskie.pl.
Wyprawa zaczęła się o godz. 03:00 nad ranem w Szczecinie, a zakończyła o 15:30 w Głownie. Pojawiły się tam wszystkie generacje Citroëna C4 - od tych najstarszych, po najnowszy, 100% elektryczny model C4. Mimo różnic wieku oba samochody łączy jedno - niesamowicie wygodne wnętrze. Współczesny C4 na prąd jeździ bezgłośnie i oferuje bardzo komfortowe zawieszenie, które niweluje drogowe nierówności.
Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli ambasador Francji, Frederic Billet oraz burmistrz Głowna, Grzegorz Janeczek. Patronat objęła również Francusko-Polska Izba Gospodarcza. Patronat medialny nad imprezą objął dziennik motoryzacji francuskiej Francuskie.pl. Głównym partnerem przejazdu była firma Michelin. Partnerami wyjazdu były salony Citroën Drewnikowski, Citroën Golemo, Citroën Syguła, Citroën Polmozbyt oraz Citroën Mojsiuk.
Źródło informacji: Livelink sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.04.2021, 14:18 |
Źródło informacji | Livelink sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
EKG 2025: AI, cyberbezpieczeństwo, sieć 5G to filary, na których można budować przewagę konkurencyjną PAP
W dobie globalnej rywalizacji technologicznej, kołem zamachowym krajowych gospodarek jest cyfryzacja. Czy Polska jest gotowa, by wykorzystać stwarzane przez nią szanse? Jakie są nasze mocne punkty, a co powinniśmy zmienić? Próbę odpowiedzi na te pytania podjęli eksperci uczestniczący w panelu pt. „Mapa cyfrowa dla Polski”, który odbył się pierwszego dnia XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.- 24.04.2025, 17:12
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Czego nie obejmuje polisa na życie?
Planujesz zakup ubezpieczenia na życie? Zapoznaj się dokładnie z warunkami umowy, ponieważ towarzystwa ubezpieczeniowe zastrzegają w nich, czego nie obejmuje taka polisa. W tym artykule przeczytasz, jakie zapisy (tzw. wyłączenia odpowiedzialności) pojawiają się najczęściej.- 24.04.2025, 15:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: CUK Ubezpieczenia
-
Image
ZPPP Browary Polskie: piwa bezalkoholowe odpowiadają na potrzeby współczesnych piwoszy PAP
97 proc. Polaków próbowało piw bezalkoholowych, a 62 proc. regularnie sięga po „zerówki”. O tym, że piwo bezalkoholowe jest ważną kategorią rynku piwowarskiego, motorem rozwoju branży i szansą na częściowe zrównoważenie trendu spadkowego piw alkoholowych, mówił Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie (ZPPP Browary Polskie) podczas premiery raportu „>>Zerówki<< zmieniają rynek piwa. Rewolucja 0,0 proc. trwa”.- 24.04.2025, 14:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ