Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Słynne koła daszkowe trafiały do przemysłu, kopalni, a nawet na okręty. Wyposażony w nie był m.in. słynny niszczyciel Błyskawica. Koła można podziwiać do dzisiaj w jego maszynowni.
Dla uczczenia 121. rocznicy przyjazdu Andre Citroëna do Głowna stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne zorganizowało specjalne wydarzenie, połączone z inscenizacją. Zabytkowy 90-letni Citroën C4 w towarzystwie najnowszego, 100% elektrycznego Citroëna C4 oraz kilku innych wersji C4 wyruszył ze Szczecina do Głowna. Dlaczgo właśnie Szczecin? Znajduje się tam ulica Andre Citroëna.
„Citroën to najbardziej polska z marek samochodowych. Dziadkowie Citroëna mieszkali w Warszawie i są pochowani na cmentarzu przy ul. Okopowej. Jego rodzice brali w Warszawie ślub. O tym, że historia marki również rozpoczęła się w Polsce, dowiedzieliśmy się dopiero niedawno, m.in. dzięki odkryciom Ryszarda Olszewskiego i Jacka Perzyńskiego” - powiedział Konrad Dula, prezes stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne.
„Postanowiliśmy uczcić 121. rocznicę wizyty Citroëna przejazdem przez pół Polski zabytkowym samochodem wraz z najnowszym modelem elektrycznym oraz inscenizacją wydarzenia w Głownie. Na Citroënie C4 z 1931 roku zamontowaliśmy kamerę i GPS, dzięki czemu każdy mógł śledzić naszą pozycję na mapie. Chcieliśmy pokazać, jak wielki wkład w rozwój motoryzacji ma Citroën oraz spiąć swojego rodzaju klamrą dwie jakże różne epoki” - dodał Dula. Całość była relacjonowana na żywo na stronie Francuskie.pl.
Wyprawa zaczęła się o godz. 03:00 nad ranem w Szczecinie, a zakończyła o 15:30 w Głownie. Pojawiły się tam wszystkie generacje Citroëna C4 - od tych najstarszych, po najnowszy, 100% elektryczny model C4. Mimo różnic wieku oba samochody łączy jedno - niesamowicie wygodne wnętrze. Współczesny C4 na prąd jeździ bezgłośnie i oferuje bardzo komfortowe zawieszenie, które niweluje drogowe nierówności.
Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli ambasador Francji, Frederic Billet oraz burmistrz Głowna, Grzegorz Janeczek. Patronat objęła również Francusko-Polska Izba Gospodarcza. Patronat medialny nad imprezą objął dziennik motoryzacji francuskiej Francuskie.pl. Głównym partnerem przejazdu była firma Michelin. Partnerami wyjazdu były salony Citroën Drewnikowski, Citroën Golemo, Citroën Syguła, Citroën Polmozbyt oraz Citroën Mojsiuk.
Źródło informacji: Livelink sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.04.2021, 14:18 |
Źródło informacji | Livelink sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ