Newsletter

Abarth szósty rok z rzędu oficjalnym dostawcą silników we włoskich i niemieckich mistrzostwach F4

06.05.2019, 12:08aktualizacja: 06.05.2019, 12:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ADAC F4 Championship powered by Abarth - Tor Oschersleben (3)
ADAC F4 Championship powered by Abarth - Tor Oschersleben (3)
27 kwietnia 2019 rozpoczął się w Niemczech nowy sezon sportowy 2019-ADAC F4 Championship powered by Abarth. Jego bohaterami są obiecujący młodzi kierowcy oraz bolidy Tatuus napędzane silnikiem Abarth 1.4 T-Jet.

Silnik Abartha zaprojektowany zgodnie ze specyfikacją FIA odnoszącą się do jazdy kierowców w wieku poniżej 15 lat, oferuje 160 KM, a dzięki korzystnemu stosunkowi masy do mocy, bolidy mają niezwykłe osiągi.

Na niemieckim torze Oschersleben rozegrała się pierwsza runda ADAC F4 Championship powered by Abarth, w której wystartowało 18 bardzo młodych kierowców, z czego trzech było zwycięzcami w trzech pasjonujących, tradycyjnych wyścigach Mistrzostw F4: Brazylijczyk Gianluca Petecof, Niemiec Niklas Krutten oraz Czech Roman Stanek.

Od 3 do 5 maja 2019 na torze Vallelunga odbyły się Italian F4 Championship powered by Abarth, w którym wystartowało ponad 30 kierowców, reprezentujących 15 krajów.

Celem tych Mistrzostw jest umożliwienie młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych rozpoczęcia startów w wyścigach (już w wieku 15 lat) i pokierowania bolidem. F4 to wysoce szkoleniowa formuła z przystępnymi kosztami wpisowymi, przez którą przechodziło już wielu kierowców, lądujących finalnie w wyższych seriach, dzięki filozofii pokrywającej się z filozofią marki Abarth, która od czasów swojego założyciela Carla Abartha, pozwalała kolejnym pokoleniom kierowców zwrócić na siebie uwagę.

1.4 T-Jet opiera się na silniku Fire, w którym zamontowana jest turbosprężarka o niskiej bezwładności pozwalająca uzyskać doskonałe osiągi już przy niskich obrotach: maksymalną moc 160 KM przy 5500 obrotów/minutę i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3500 obrotów/minutę.

Jest to udany samochód, zważywszy, że setki młodych, pochodzących z pięciu kontynentów, miało sposobność wejść do gry i zademonstrować swój talent. Niektórzy z nich, na przykład Kanadyjczyk Lance Stroll, zasilili szeregi zespołu Formuły 1, tak samo, jak Mick Schumacher, który niedawno miał okazję przetestować w oficjalnych testach bolidy Ferrari i Alfa Romeo.

Poniżej zamieszczone są harmonogramy dwóch serii:

Niemcy - ADAC F4 Championship powered by Abarth

26-28 kwietnia Oschersleben

7-9 czerwca Red Bull Ring

26-28 lipca Hockenheim

9-11 sierpnia Zandvoort

16-18 sierpnia Nurburgring

13-15 września Hockenheim

27-29 września Sachsenring

Italian F4 Championship powered by Abarth

3-5 maja Vallelunga

17-19 maja Misano Adriatico

5-7 lipca Hungaroring

12-14 lipca Red Bull Ring

30 sierpnia/1 września Imola

4-6 października Mugello

18-20 października Monza

Pierwsza edycja Italian F4 Championship powered by Abarth odbyła się w 2014 roku. W 2015 roku odbyły się z kolei pierwsze Mistrzostwa w Niemczech.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.05.2019, 12:08
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii