Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Długa i ekscytująca historia Formuły 1 rozpoczęła się w 1950 r., kiedy ta dyscyplina sportu stała się globalna, dzięki pierwszym Mistrzostwom Świata Formuły 1, które w rzeczywistości odbywały się niemal wyłącznie na torach europejskich. Pierwszy wyścig odbył się na pełnym zakrętów torze Silverstone – historycznej lokalizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii i nadal jednym z najważniejszych torów wyścigowych. Było to 13 maja - 69 lat temu. Od tamtego czasu świat motoryzacji zmienił się radykalnie. Niezmienne pozostały jedynie dwa czynniki: entuzjazm publiczności i obecność bolidu Alfa Romeo na linii startowej tak pierwszego, jak i tysięcznego Grand Prix.
Zespół wyścigowy Alfy Romeo pojawił się na torze z czterema bolidami „158”, za kierownicą których zasiedli Giuseppe „Nino” Farina, Juan Manuel Fangio, Luigi Fagioli i Reg Parnella, jako ukłon w kierunku kraju gospodarza. Samochody zdobyły pierwsze cztery miejsca w kwalifikacjach, zajmując wszystkie miejsca w pierwszej linii wyścigu.
Inżynier i projektant Alfy Romeo, Giuseppe Busso powiedział kiedyś, wspominając tamte czasy, że prawdziwym problemem dla zespołu trzech „F” - Farina, Fangio i Fagioli - było ustalenie kolejności na podium. Alfa Romeo 158 osiągała moc 350 KM i maksymalną prędkość 290 km/h, a Nino Farina, w tym doniosłym dniu 13 maja, zdobył „pole position”, wykręcił najszybsze okrążenie w wyścigu i wygrał wyścig.
Do zakończenia mistrzostw, Tipo „158” zwyciężyła w sześciu z siedmiu wyścigów należących do klasyfikacji, nie biorąc udziału, podobnie jak pozostali producenci europejscy, w wyścigu Indianapolis 500. Alfa Romeo pozostała niepokonana po debiucie w wyścigu GP Silverstone, zdobywając pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji. Nino Farina został pierwszym kierowcą, który sięgnął po tytuł mistrza świata nowopowstałej Formuły 1. Sukces ten powtórzono w następnym roku, gdy bolid 159 ponownie zdobył tytuł mistrza świata, tym razem dzięki mistrzowi Juanowi Manuelowi Fangio.
Od tamtego czasu sportowa legenda Alfy Romeo wzbogaciła się o liczne zwycięstwa i miejsca na podium w wielu międzynarodowych mistrzostwach, w tym w Formule 1. I właśnie od dwóch sezonów, chorągiew z emblematem węża „Biscione” ponownie powiewa na torach wyścigowych całego świata. Stale rozwijający się zespół zajął w minionym sezonie ósme miejsce, zaznaczając swój powrót do świata wyścigów. W tym roku, nowy zespół „Alfa Romeo Racing” będzie kontynuował tradycję doskonałości technicznej i włoskiego stylu, charakterystyczną dla marki Alfa Romeo, wspinając się na sam szczyt w sportach motorowych.
W zespole „Alfa Romeo Racing” wystartuje Antonio Giovinazzi, pierwszy Włoch za kierownicą Formuły 1 po ośmiu latach przerwy udziału włoskich kierowców oraz Mistrz Świata z 2007 - Kimi Räikkönen, który zdobył punkty w pierwszych dwóch wyścigach. W ten sposób trwa nadal legenda Quadrifoglio Verde, czyli zielonej, czterolistnej koniczynki, która od 1923 roku wyróżnia najmocniejsze modele Alfa Romeo.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.04.2019, 18:16 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu