Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Best Cars” to plebiscyt z przeszło 40-letnią tradycją, który w 1990 roku został rozbudowany o pierwsze badanie wizerunku marki. Tegoroczna edycja została przeprowadzona równolegle w 11 krajach w grupach czytelniczych 15 tytułów motoryzacyjnych. W badaniu wzięły udział łącznie prawie 143 tysiące respondentów, którzy w szczegółowych ankietach dostępnych w papierowych wersjach magazynów i online ocenili 385 modeli aut. W Polsce swoje głosy oddało ponad 3,2 tysiąca osób. Jedna czwarta z nich zdecydowała, że Abarth 595 zasługuje na trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii Samochodów Najmniejszych. Co niezwykłe, to już szóste podium zadziornego Abartha w „Best Cars”, docenionego nie tylko przez czytelników „Auto Motor i Sport”, ale także przez samą redakcję, która w teście napisała: „Na równej drodze Abarth jest jak gokart z dachem i tablicą rejestracyjną”. Abarth 595 jest dostępny w czterech wersjach: 595, 595 Pista, 595 Turismo i 595 Competizione z silnikami benzynowymi 1.4 T-Jet 16v o mocach od 145 do 180 KM.
Drugie miejsce zdobył bezkonkurencyjny mistrz wśród Samochodów Najmniejszych – Fiat 500, który nie zjeżdża z podium od dnia premiery w 2007 roku. Produkowany w tyskiej fabryce Fiat jest dostępny w kultowej wersji 500 oraz jako kompaktowy kabriolet 500C, z jednostkami benzynowymi 1.2 69 KM lub 0.9 SGE TwinAir o mocy 85 KM.
Alfę Romeo Giulietta, która zdobyła trzecie miejsce wśród aut kompaktowych, redakcja nazwała „wieczną” – Giulietta staje na podium bez przerwy od swojego debiutu w 2011 roku, a fani nadal darzą ją gorącym uczuciem, oddając na nią aż 7,3% wszystkich głosów. Dostępna w trzech wersjach (Super, Sport i Veloce) jest wyposażona w turbodoładowane silniki, benzynowy 1.4 o mocy 120 KM oraz 2 silniki diesel 1.6 120 KM lub 2.0 170 KM. Najbogatszą wersję, Veloce, napędza teraz silnik wysokoprężny o mocy 170 KM.
Pierwsze miejsce na podium wśród aut klasy średniej czwarty rok z rzędu zajmuje niezwyciężona Alfa Romeo Giulia. Piękna Włoszka zdobyła aż 16,2% procent głosów, pewnie deklasując rywali. Ten emocjonujący sedan, oferujący doskonałą równowagę między formą a funkcjonalnością, występuje w wersjach Business, Giulia, Super, B-Tech Edition i Veloce, napędzanych silnikami benzynowymi 2.0 Turbo 200 lub 280 KM lub wysokoprężnymi 2.2 Turbo Diesel 160, 190 lub 210 KM. Topowa wersja Quadrifoglio jest wyposażona w zapewniającą imponujące doznania z jazdy, 510-konną jednostkę 2.9 V6 Bi-Turbo.
Na pewne pierwsze miejsce w kategorii dużych SUV-ów wysunęła się także Alfa Romeo Stelvio, która w zeszłym roku zdobyła 7,2% głosów, a w tym aż o 4,4% więcej. Ten pierwszy SUV w gamie marki z przeszło 100-letnią tradycją zachwyca dynamiką i przyjemnością z jazdy. Przyszli właściciele zwycięskiego Stelvio mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia (Stelvio, Business, Super i B-Tech) dostępnych z silnikami diesla 2.2 o mocach 160, 190 i 210 KM lub jednostkami benzynowymi: 2.0 Turbo 200 lub 280 KM. Natomiast w wersji Quadrifoglio Stelvio występuje z 2,9-litrową jednostką Bi-Turbo o mocy 510 KM.
O sile Alfy Romeo świadczą też dwa zwycięstwa marki w kategoriach wizerunkowych. Aż 60% respondentów uznało, że to właśnie włoski brand zasługuje na wyróżnienie za „ładny, stylowy wygląd” – zresztą Alfa Romeo nie znika z czołówki tej kategorii od 1999 roku i dziś zostawiła już daleko w tyle pozostałych europejskich producentów. Wygrana w drugiej kategorii – „Lubię tę markę” – zawiera spektrum cech składających się na pozytywne postrzeganie Alfy Romeo przez polskich klientów. To pierwsze miejsce Alfa Romeo dzieli ex aequo z dwiema innymi markami.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.04.2019, 16:31 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile burzy bariery i zaprasza na dowolną kawę gratis w Żabce
Choć przełamywanie barier międzyludzkich nie jest skomplikowane, to czasem najtrudniej jest zacząć. A przecież nic tak nie sprzyja rozmowom, jak kawa! Dlatego zapraszamy wszystkich klientów, nie tylko tych, będących abonentami T-Mobile, do skorzystania z okazji – codziennie w Żabce dowolna kawa gratis, którą możesz obdarować drugą osobę.- 18.04.2025, 14:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Już za tydzień XVII Europejski Kongres Gospodarczy - w rolach głównych energia, technologie, twórczy dialog biznesu i decydentów
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy (EEC - European Economic Congress) podąża agendą za dynamiką sytuacji geopolitycznej, która dostarcza wielu ważnych tematów do dyskusji. Co jest fundamentem bezpieczeństwa w zmieniającym się świecie i jak rozwijać się gospodarczo adekwatnie do nowych wyzwań? Od 23 do 25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach toczyć się będą dyskusje na szczycie, z mocną reprezentacją biznesu, w międzynarodowym gronie decydentów i praktyków. 1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie uczestników - to wszystko zapowiada wyjątkową edycję największej tego typu imprezy w Europie Centralnej.- 18.04.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Prasowe EKG
-
Image
Prezes PSEW: dzisiaj wiatr wieje dla polskiej gospodarki PAP
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Janusz Gajowiecki, prezes zarządu PSEW, twierdzi, że kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku.- 18.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ