Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Best Cars” to plebiscyt z przeszło 40-letnią tradycją, który w 1990 roku został rozbudowany o pierwsze badanie wizerunku marki. Tegoroczna edycja została przeprowadzona równolegle w 11 krajach w grupach czytelniczych 15 tytułów motoryzacyjnych. W badaniu wzięły udział łącznie prawie 143 tysiące respondentów, którzy w szczegółowych ankietach dostępnych w papierowych wersjach magazynów i online ocenili 385 modeli aut. W Polsce swoje głosy oddało ponad 3,2 tysiąca osób. Jedna czwarta z nich zdecydowała, że Abarth 595 zasługuje na trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii Samochodów Najmniejszych. Co niezwykłe, to już szóste podium zadziornego Abartha w „Best Cars”, docenionego nie tylko przez czytelników „Auto Motor i Sport”, ale także przez samą redakcję, która w teście napisała: „Na równej drodze Abarth jest jak gokart z dachem i tablicą rejestracyjną”. Abarth 595 jest dostępny w czterech wersjach: 595, 595 Pista, 595 Turismo i 595 Competizione z silnikami benzynowymi 1.4 T-Jet 16v o mocach od 145 do 180 KM.
Drugie miejsce zdobył bezkonkurencyjny mistrz wśród Samochodów Najmniejszych – Fiat 500, który nie zjeżdża z podium od dnia premiery w 2007 roku. Produkowany w tyskiej fabryce Fiat jest dostępny w kultowej wersji 500 oraz jako kompaktowy kabriolet 500C, z jednostkami benzynowymi 1.2 69 KM lub 0.9 SGE TwinAir o mocy 85 KM.
Alfę Romeo Giulietta, która zdobyła trzecie miejsce wśród aut kompaktowych, redakcja nazwała „wieczną” – Giulietta staje na podium bez przerwy od swojego debiutu w 2011 roku, a fani nadal darzą ją gorącym uczuciem, oddając na nią aż 7,3% wszystkich głosów. Dostępna w trzech wersjach (Super, Sport i Veloce) jest wyposażona w turbodoładowane silniki, benzynowy 1.4 o mocy 120 KM oraz 2 silniki diesel 1.6 120 KM lub 2.0 170 KM. Najbogatszą wersję, Veloce, napędza teraz silnik wysokoprężny o mocy 170 KM.
Pierwsze miejsce na podium wśród aut klasy średniej czwarty rok z rzędu zajmuje niezwyciężona Alfa Romeo Giulia. Piękna Włoszka zdobyła aż 16,2% procent głosów, pewnie deklasując rywali. Ten emocjonujący sedan, oferujący doskonałą równowagę między formą a funkcjonalnością, występuje w wersjach Business, Giulia, Super, B-Tech Edition i Veloce, napędzanych silnikami benzynowymi 2.0 Turbo 200 lub 280 KM lub wysokoprężnymi 2.2 Turbo Diesel 160, 190 lub 210 KM. Topowa wersja Quadrifoglio jest wyposażona w zapewniającą imponujące doznania z jazdy, 510-konną jednostkę 2.9 V6 Bi-Turbo.
Na pewne pierwsze miejsce w kategorii dużych SUV-ów wysunęła się także Alfa Romeo Stelvio, która w zeszłym roku zdobyła 7,2% głosów, a w tym aż o 4,4% więcej. Ten pierwszy SUV w gamie marki z przeszło 100-letnią tradycją zachwyca dynamiką i przyjemnością z jazdy. Przyszli właściciele zwycięskiego Stelvio mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia (Stelvio, Business, Super i B-Tech) dostępnych z silnikami diesla 2.2 o mocach 160, 190 i 210 KM lub jednostkami benzynowymi: 2.0 Turbo 200 lub 280 KM. Natomiast w wersji Quadrifoglio Stelvio występuje z 2,9-litrową jednostką Bi-Turbo o mocy 510 KM.
O sile Alfy Romeo świadczą też dwa zwycięstwa marki w kategoriach wizerunkowych. Aż 60% respondentów uznało, że to właśnie włoski brand zasługuje na wyróżnienie za „ładny, stylowy wygląd” – zresztą Alfa Romeo nie znika z czołówki tej kategorii od 1999 roku i dziś zostawiła już daleko w tyle pozostałych europejskich producentów. Wygrana w drugiej kategorii – „Lubię tę markę” – zawiera spektrum cech składających się na pozytywne postrzeganie Alfy Romeo przez polskich klientów. To pierwsze miejsce Alfa Romeo dzieli ex aequo z dwiema innymi markami.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.04.2019, 16:31 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Shanghai Electric wzięła udział w World Future Energy Summit 2025 w Abu Zabi, prezentując technologie zrównoważonego rozwoju stosowane w produkcji czystej energii i wykorzystaniu wody morskiej
Rozwiązania Shanghai Electric w obszarze ekologicznego wodoru, zrównoważonej produkcji formaldehydu, fotowoltaiki, magazynowania energii z różnych źródeł oraz odsalania wody morskiej sprawdziły się w praktyce i odgrywają czołową rolę w proekologicznych działaniach na rzecz naszej planety.- 17.01.2025, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Polska firma liderem ESG. Envirly rozwija skrzydła w Europie
Rok 2024 był przełomowy dla Envirly, firmy łączącej innowacyjną technologię z doradztwem ESG (Environmental, Social, Governance). W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma zyskała pozycję lidera na rynku raportowania zrównoważonego rozwoju, zdobywając zaufanie szerokiej bazy klientów i partnerów oraz realizując ekspansję na rynki międzynarodowe. Rozszerzenie działalności na rynki czeski i rumuński to tylko początek globalnej ścieżki rozwoju. Polski biznes udowadnia, że ich rozwiązania mogą z powodzeniem rywalizować z międzynarodowymi liderami.- 17.01.2025, 14:49
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Envirly
-
GoldenPeaks Capital nabywa 400 MW aktywów gotowych do budowy w okresie od 24 grudnia do 25 stycznia
- 17.01.2025, 09:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire