Newsletter

Amazon Goes Gold wspiera walkę z nowotworami dziecięcymi

16.09.2020, 11:23aktualizacja: 16.09.2020, 11:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Biuro prasowe Amazon/Amazon Goes Gold (1)
Biuro prasowe Amazon/Amazon Goes Gold (1)
Każdego roku nowotwory diagnozowane są u ponad 300 tysięcy dzieci na całym świecie. Choroby nowotworowe wśród chorób niezakaźnych to najczęstsze przyczyny śmierci najmłodszych pacjentów. W przypadku dzieci mają one wyjątkowo szybki przebieg – postęp w ich leczeniu byłby sprawniejszy, gdyby mali pacjenci wcześniej trafiali do onkologów. Właśnie dlatego Amazon działa na rzecz zwiększenia świadomości chorób onkologicznych w ramach specjalnej kampanii Amazon Goes Gold.

Amazon w ramach międzynarodowej inicjatywy Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych już po raz trzeci dołącza do walki ze śmiertelnym wrogiem, realizując globalnie kampanię #AmazonGoesGold. Akcja ma na celu pomóc setkom tysięcy dzieci dotkniętych chorobami nowotworowymi, jak również ich rodzinom.

W dniach 15 - 16 września pracownicy Amazon, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie przyjdą do pracy w piżamach, strojach superbohaterów oraz ubraniach w kolorze złotym, który oficjalnie jest barwą Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych. W ten sposób pracownicy okażą solidarność z najmłodszymi pacjentami, którzy niekiedy w szpitalach spędzają całe lata, a ich jedynym strojem jest właśnie piżama. W te dwa dni pracownicy Amazon będą wykonywać swoje codzienne obowiązki w nietypowych strojach.

W ramach akcji Amazon przekaże 200 tysięcy złotych dla Fundacji Polsat, która wesprze Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci, które buduje Dom Opieki Wyręczającej dla dzieci hospicyjnych. Dodatkowo Amazon przekaże na donacje lokalne 11 złotych za każdą osobę, która dołączy do akcji Amazon Goes Gold, przychodząc do pracy w piżamie, albo złotym przebraniu.

„Pragniemy wspierać najmłodszych pacjentów w ich codziennych zmaganiach z chorobą, zapewniając im dodatkową pomoc w procesie leczenia oraz wpływając na polepszenia jakości ich życia. Wierzymy, że nasze zaangażowanie przyczyni się do osiągnięcia tego celu” – mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon.

„Wsparcie od Amazon jest bardzo ważne z dwóch powodów – po pierwsze ze względu na wymiar finansowy, a po drugie dzięki takim akcjom wielu z nas dowiaduje się, że nowotwory to nie jest tylko choroba dorosłych, ale że dotykają też tych najbardziej bezbronnych, naszych najmłodszych – mówi Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat. - Dlatego też Fundacja Polsat spośród ponad 250 mln złotych przekazanych w ciągu prawie 25 lat działania, istotną część poświęciła dzieciom chorym na nowotwór”.

W ubiegłym roku w akcji Amazon Goes Gold globalnie wzięło udział tysiące pracowników. W Polsce do akcji przyłączyło się ich ponad 2800. W sumie pracownicy Amazon z 26 krajów pomogli zwiększyć świadomość na temat chorób nowotworowych u dzieci. W Polsce w 2019 roku Amazon przekazał donację 200 tysięcy złotych dla Kliniki Onkologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Dodatkowo centra logistyki Amazon w całej Polsce przeznaczyły 35000 złotych na rzecz lokalnych organizacji i inicjatyw charytatywnych wspierających dzieci z chorobą nowotworową.

W 2019 roku Amazon przekazał globalnie ok. 4 miliony dolarów organizacjom i instytucjom badawczym zajmującym się walką z nowotworami. Amazon współpracuje z Europejskim Stowarzyszeniem na rzecz Onkologii Dziecięcej (SIOP), będącym jedyną ogólnoeuropejską organizacją reprezentującą specjalistów w zakresie onkologii dziecięcej. Amazon od lat pomaga pacjentom onkologicznym i ich rodzinom, poprzez dotacje dla szpitali, fundacji i organizacji opiekujących się chorym na nowotwory dzieciom.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.09.2020, 11:23
Źródło informacji Biuro prasowe Amazon
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ